Wściekłe psy

Wściekłe psy Reservoir Dogs

8.1 /10
14,658 ocen
1992 99 min Wydany

Po nieudanym napadzie na sklep jubilerski czterech gangsterów spotyka się w opustoszałym podmiejskim magazynie. Biały (Harvey Keitel), Pomarańczowy (Tim Roth), Blondyn (Michael Madsen) i Różowy (Steve Buscemi) zdają sobie sprawę, że wśród nich jest zdrajca odpowiedzialny za wpadkę. Ich zleceniodawca, Joe Cabot (Lawrence Tierney), domaga się zdemaskowania policyjnego konfidenta, lecz wzajemne oskarżenia, wrogość i nieufność nie sprzyjają jego wykryciu. Narastająca atmosfera podejrzliwości będzie początkiem krwawej tragedii.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Harvey Keitel
Harvey Keitel

Mr. White / Larry Dimmick

Tim Roth
Tim Roth

Mr. Orange / Freddy Newandyke

Michael Madsen
Michael Madsen

Mr. Blonde / Vic Vega

Chris Penn
Chris Penn

"Nice Guy" Eddie Cabot

Steve Buscemi
Steve Buscemi

Mr. Pink

Randy Brooks
Randy Brooks

Detective Holdaway

Kirk Baltz
Kirk Baltz

Officer Marvin Nash

Edward Bunker
Edward Bunker

Mr. Blue

Rich Turner
Rich Turner

Sheriff #1

David Steen
David Steen

Sheriff #2

Tony Cosmo
Tony Cosmo

Sheriff #3

Stevo Polyi
Stevo Polyi

Sheriff #4

Robert Ruth
Robert Ruth

Shot Cop

Lawrence Bender
Lawrence Bender

Young Cop

Linda Kaye
Linda Kaye

Shocked Woman

Suzanne Celeste
Suzanne Celeste

Shot Woman

Steven Wright
Steven Wright

K-Billy DJ (titlesvoice)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Lawrence Bender
Operator zdjęć Operator zdjęć Andrzej Sekula
Montażysta Montażysta Sally Menke
Obsada Obsada Ronnie Yeskel
Scenografia Scenografia David Wasco
Scenarzysta Scenarzysta Quentin Tarantino
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Richard N. Gladstein , Monte Hellman , Ronna B. Wallace
Dekoracja planu Dekoracja planu Sandy Reynolds-Wasco
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Betsy Heimann
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Paul Hellerman
Efekty specjalne Efekty specjalne Stephen DeLollis , Rick Yale
Koordynator efektów specjalnych Koordynator efektów specjalnych Larry Fioritto
Koproducent Koproducent Harvey Keitel
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Karyn Rachtman
Kierownik ekipy Kierownik ekipy Brett C. Smith
Poszukiwacz lokacji Poszukiwacz lokacji Marino Pascal
Pierwszy asystent kamery Pierwszy asystent kamery Ziad Doueiri
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

81 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
14. 05. 2016
100%

Ten unikalny sposób na heist-film-gone-wrong był doskonały - stylowy i inteligentnie zrealizowany, a jednocześnie bardzo zabawny i niedrogi. Pochwały dla Tarantino za to, że dał amerykańskiemu kinu…

Ten unikalny sposób na heist-film-gone-wrong był doskonały - stylowy i inteligentnie zrealizowany, a jednocześnie bardzo zabawny i niedrogi. Pochwały dla Tarantino za to, że dał amerykańskiemu kinu to, czego mu brakowało, odzwierciedlają to, co się wydarzyło, przynajmniej od lat siedemdziesiątych, z filmem 'Mean Streets' Martina Scorsese, zarówno w związku z rozrywkowym przemocą, jak i wykorzystaniem muzyki w skomponowaniu filmów. Bardzo dziękuję Harveyowi Keitelowi za to, że wtedy dał szansę Tarantinowi - to się opłaciło.

Wuchak
Wuchak
04. 06. 2018
40%

Reservoir Dogs to kryminalna drama/thriller z 1992 roku, gdzie ocalali złodzieje kłócą się o to, kto jest informatorem policji. Film ma interesujące momenty, ale boryka się z niskobudżetowym…

Reservoir Dogs to kryminalna drama/thriller z 1992 roku, gdzie ocalali złodzieje kłócą się o to, kto jest informatorem policji. Film ma interesujące momenty, ale boryka się z niskobudżetowym charakterem, nieciekawymi postaciami i jednowymiarowym otoczeniem. Mimo to jest interesujące obserwować pierwszą poważną próbę Tarantino w reżyserii filmowej.

CinemaSerf
CinemaSerf
04. 01. 2024
60%

Nie, nie dostałem tej notatki... Po nieudanym napadzie na biżuterię i ucieczce w pogrzebowych strojach zbrodniarze zabijają kilku policjantów, a jeden z nich zostaje postrzelony w brzuchu podczas…

Nie, nie dostałem tej notatki... Po nieudanym napadzie na biżuterię i ucieczce w pogrzebowych strojach zbrodniarze zabijają kilku policjantów, a jeden z nich zostaje postrzelony w brzuchu podczas kradzieży samochodu. Wracają do swojego kryjówki, gdzie zaczynają się nawzajem oskarżać z wyzwiskami. Co teraz następuje, to rekonstrukcja planowania i wykonania ich napadu, ich wzajemne przedstawienie i to wszystko kładzie podstawy dla tego przereklamowanego dramatu brutalnego nieufności i dwulicowości. Tim Roth prawdopodobnie wyróżnia się jako "Pan Pomarańczowy", ale reszta całkiem dobrze ugruntowanej obsady oferuje nam niewiele pod względem wyrafinowania czy subtelności, gdy próbują zdecydować, który - jeśli w ogóle któryś z nich - poinformował policję. Jest brutalne, ale cóż - to nie jest Scorsese, ani historia naprawdę nie trzyma się po tym, jak staje się oczywiste, co tak naprawdę stanie się na końcu. Reżyserski debiut Quentina Tarantino ma wartość szoku, z pewnością, ale obawiam się, że cała rzecz była dla mnie dość nudna. Przepraszam - ale dobre pisanie i scharakteryzowanie wymaga więcej niż tylko mnóstwo przekleństw, bezczelności i kul. Nie dla mnie!

rsanek
rsanek
23. 04. 2024
40%

Nie rozumiem temu. Wydaje się, że w całym filmie nic się nie dzieje. Fajnie było zobaczyć Buscemiego w nim, nie zdawałem sobie sprawy, że był w tak wczesnym filmie Tarantino.

Nie rozumiem temu. Wydaje się, że w całym filmie nic się nie dzieje. Fajnie było zobaczyć Buscemiego w nim, nie zdawałem sobie sprawy, że był w tak wczesnym filmie Tarantino.

8.1

Głosowano 14658×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500