Proxima

Proxima Proxima

6.3 /10
414 ocen
2019 107 min Wydany

Sara Loreau jest astronautką, która od dzieciństwa marzyła o podróży w kosmos i całe swoje życie poświęciła, aby osiągnąć ten cel. Poprzez ciężką pracę i determinację stała się jedyną kobietą uczestniczącą w wyczerpującym szkoleniu Europejskiej Agencji Kosmicznej. Codziennie musi stawiać czoła ekstremalnym warunkom panującym w kosmosie i ćwiczyć wytrzymałość swojego organizmu pod czujnym okiem specjalistów. Niestety, praca astronautki to nie tylko wymagające treningi, ale również stała konieczność udowadniania męskiej załodze, że zasługuje na swoje miejsce w zespole bez względu na płeć.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Eva Green
Eva Green

Sarah Loreau

Matt Dillon
Matt Dillon

Mike Shannon

Zélie Boulant-Lemesle
Zélie Boulant-Lemesle

Stella Akerman Loreau

Lars Eidinger
Lars Eidinger

Thomas Akerman

Sandra Hüller
Sandra Hüller

Wendy Hauer

Alexey Fateev
Alexey Fateev

Anton Ochievski

Nancy Tate
Nancy Tate

Naomi Shannon

Grégoire Colin
Grégoire Colin

Sarah's Doctor

Anna Sherbinina
Anna Sherbinina

Russian Journalist

Vitaly Jay
Vitaly Jay

Star City Member

Lionel Ferra
Lionel Ferra

Exoskeleton Coach

Manuela Aguzzi
Manuela Aguzzi

Exoskeleton Coach

Alexis Nouhra
Alexis Nouhra

Mike's Son

Raphaël Nouhra
Raphaël Nouhra

Mike's Son

Bastien François
Bastien François

Russian Child

Rémy François
Rémy François

Russian Child

Delcho Koprivshki
Delcho Koprivshki

Survival Coach

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Alice Winocour
Producent Producent Isabelle Madelaine , Emilie Tisné
Scenariusz Scenariusz Alice Winocour
Obsada Obsada Anaïs Duran
Operator zdjęć Operator zdjęć Georges Lechaptois
Montażysta Montażysta Julien Lacheray
Scenografia Scenografia Florian Sanson
Dźwięk Dźwięk Pierre André , Valérie Deloof , Marc Doisne
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Ryuichi Sakamoto
Koproducent Koproducent Nina Frese
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Anja Fromm
Dekoracja planu Dekoracja planu Camille Bougon-Pigneul
Kostiumograf Kostiumograf Fanny Rappange
Projektant kostiumów Projektant kostiumów Pascaline Chavanne
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Hugues Namur
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Rémi Canaple
Producent efektów wizualnych Producent efektów wizualnych Gaetan Baldy
Logo Firma
Pandora Film DE
France 3 Cinéma FR
Dharamsala FR
Pathé FR
Darius Films FR
Język
Deutsch
English
Français
Pусский
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

63 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
Stephen Campbell
Stephen Campbell
09. 03. 2020
70%

Emocjonalna rodzina dramat, które rozczaruje tych, którzy oczekują fantastyki naukowej. Proxima to historia matki i córki, które próbują poradzić sobie z nadchodzącym rozstaniem. Matka jest…

Emocjonalna rodzina dramat, które rozczaruje tych, którzy oczekują fantastyki naukowej. Proxima to historia matki i córki, które próbują poradzić sobie z nadchodzącym rozstaniem. Matka jest astronautką, a rozstanie będzie wynikiem rocznej misji na Marsa, ale to jest drugorzędne. Zamiast tego jesteśmy konfrontowani z czymś bardziej uniwersalnym i związanym - często sprzecznymi obowiązkami wobec swojego zawodu i rodziny. Film Proxima ma więcej wspólnego z „faktami naukowymi” niż z nowoczesnymi dziełami sci-fi. Jest to cicha historia o sile woli, jakiej trzeba, aby przygotować się do podróży w kosmos. Mimo że narracja nieco traci na sile w kilku miejscach, a autorka irytująco porzuca realizm w kluczowej scenie ku końcowi, aktorstwo jest genialne przez cały czas. Proxima z pewnością nie przemówi do tych, którzy szukają rozmachu czy egzystencjalizmu klasycznych filmów sci-fi, ale pozostaje poruszającym badaniem macierzyństwa.

SWITCH.
SWITCH.
01. 06. 2020
80%

Proxima to nie jest wizualnie efektowny film, jest naturalistyczny i niemal dokumentalny w swoim podejściu - nawet napisy końcowe są poprzedzone zdjęciami prawdziwych astronautek. Ale to tylko…

Proxima to nie jest wizualnie efektowny film, jest naturalistyczny i niemal dokumentalny w swoim podejściu - nawet napisy końcowe są poprzedzone zdjęciami prawdziwych astronautek. Ale to tylko wzmacnia intymność tego ziemskiego dramatu o traumie wysoko wykwalifikowanej kobiety w obliczu myśli o zostawieniu za sobą swojej młodej córki.

CinemaSerf
CinemaSerf
20. 09. 2023
50%

Byłem naprawdę rozczarowany tym dość nudnym, ponurym dokumentalnym stylem opowieści o „Sarah” (Eva Green), która od dziecka marzyła o podróży w kosmos. Gdy nadarza się jej okazja, musi zmierzyć się z…

Byłem naprawdę rozczarowany tym dość nudnym, ponurym dokumentalnym stylem opowieści o „Sarah” (Eva Green), która od dziecka marzyła o podróży w kosmos. Gdy nadarza się jej okazja, musi zmierzyć się z surowym treningiem, segregacją i kwarantanną, które uderzają w nią znacznie mocniej, niż się spodziewała - i sprawiają, że tęskni okropnie za swoją młodą córką, dość ujmującą Zélie Boulant („Stellą”). Problem z tym filmem polega na tym, że poza kilkoma zdjęciami z kazachskiego kosmodromu i treningami z wagą i wodą, mógłby być o zupełnie czymkolwiek. Każda matka (lub ojciec), która musi poświęcić się bezwarunkowo pracy, mogłaby uzasadnienie poczuć te same uczucia samotności i rozpaczy, a chociaż Eva Green (albo raczej jej oczy) potrafią przekazać trochę z samego wyczerpania, jakie mogłaby odczuwać jej postać podczas tego długiego okresu przygotowań, znowu mogłaby to być na ultramaraton albo przepłynięcie kanału La Manche! Minęło trochę czasu, odkąd widziałem Matta Dillona na ekranie, i nie dodaje nic do tego projektu dla poliglotów.

6.3

Głosowano 414×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500