Benedetta

Benedetta Benedetta

6.6 /10
1,065 ocen
2021 131 min Wydany

Bernadetta, postać o charyzmatycznym zdolnościach do dokonywania cudów, zdobywa prestiżową pozycję w toskańskim klasztorze pod koniec XVII wieku. Jej słabość do młodej i żywiołowej Bartolomei przeradza się w nieokiełznaną namiętność, co wywołuje intrygi sięgające do wyższych sfer włoskiego Kościoła.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Virginie Efira
Virginie Efira

Sister Benedetta Carlini

Charlotte Rampling
Charlotte Rampling

Sister Felicita

Daphné Patakia
Daphné Patakia

Bartolomea

Olivier Rabourdin
Olivier Rabourdin

Alfonso Cecchi

Louise Chevillotte
Louise Chevillotte

Sister Christina

Hervé Pierre
Hervé Pierre

Paolo Ricordati

Clotilde Courau
Clotilde Courau

Midea Carlini

David Clavel
David Clavel

Giuliano Carlini

Guilaine Londez
Guilaine Londez

Sister Jacopa

Gaëlle Jeantet
Gaëlle Jeantet

Sister Petra

Justine Bachelet
Justine Bachelet

Sister Juliana

Lauriane Riquet
Lauriane Riquet

Sister Roasanna

Eléna Plonka
Eléna Plonka

Young Benedetta

Héloïse Bresc
Héloïse Bresc

Christina enfant

Jonathan Couzinié
Jonathan Couzinié

Jésus-Christ

Ewan Ribard
Ewan Ribard

Executioner

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Paul Verhoeven
Producent Producent Saïd Ben Saïd , Michel Merkt , Jérôme Seydoux
Montażysta Montażysta Job ter Burg
Scenariusz Scenariusz David Birke , Paul Verhoeven
Operator zdjęć Operator zdjęć Jeanne Lapoirie
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Anne Dudley
Scenografia Scenografia Katia Wyszkop
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Eric Bourges
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Pierre-Jean Larroque
Sound Mixer Sound Mixer Jean-Paul Mugel
Obsada Obsada Stéphane Batut
Nadzorujący ADR Nadzorujący ADR Katia Boutin
Montażysta dialogów Montażysta dialogów Katia Boutin
Asystent montażysty dźwięku Asystent montażysty dźwięku Antoine Citrinot
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku Charles de Ville
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Cyril Holtz
Montażysta efektów Foley Montażysta efektów Foley Jules Laurin
Logo Firma
France 2 Cinéma FR
France 3 Cinéma FR
Pathé FR
SBS Productions FR
Topkapi Films NL
Belga Productions BE
Język
Français
Latin
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
23. 04. 2022
70%

Po tym, jak mieszkała w klasztorze w Pescii od swojego dzieciństwa, "Benedetta" (Virginie Efira) ma wizje, które prowadzą ją do przekonania, że rozmawia bezpośrednio z Jezusem. Lekko sceptyczna Matka…

Po tym, jak mieszkała w klasztorze w Pescii od swojego dzieciństwa, "Benedetta" (Virginie Efira) ma wizje, które prowadzą ją do przekonania, że rozmawia bezpośrednio z Jezusem. Lekko sceptyczna Matka Przełożona (Charlotte Rampling) i jej towarzyszka zakonna "Christina" (Louise Cevillotte) mają wątpliwości, ale nie są nimi podzielane przez wszystkich chętnych duchownych i wkrótce młoda kobieta zostaje nową opatką. Jednocześnie klasztor przyjmuje młodą "Bartolomeę" (Daphne Patakia) z burzliwego i gwałtownego związku z ojcem, a obie kobiety szybko stają się szybkimi przyjaciółkami - z korzyściami! Kiedy była opatka ucieka, by szukać interwencji Nuncjusza Papieskiego (Lambert Wilson), pełna moc kościoła teraz staje naprzeciwko "Benedetty" - czy naprawdę jest przewodniczką od ich Zbawiciela, czy jest tylko oszustką z "bestialnymi" skłonnościami? Film wygląda niesamowicie, uwaga na szczegóły jest doskonała, a Paul Verhoeven udaje się delikatnie przędć historię, która pokazuje, jak naiwni i łatwowierni byli ludzie w XVII wieku; jak bardzo bali się Boga - a co ważniejsze, kościoła i używa symboliki stygmatu i korony cierniowej, aby skutecznie zilustrować głęboki charakter głęboko zakorzenionych postaw utrzymywanych przez w dużej mierze nieświadomą, zabobonną populację - zwłaszcza gdy mor zbliża się do ich miasta. Opiera się na faktach, więc zakończenie ma ograniczony zakres zagrożenia; ale Efira jest znakomita w roli, podobnie jak Cevilotte i Rampling - których pozycja w miarę rozwoju historii staje się dość intrygującym balansem na linie. Seks odgrywa tu istotną rolę, ale żaden z niego nie jest niepotrzebny ani plugawy - wydaje się zupełnie naturalny, dopóki nie jest używany jako środek tortur (i to nie w jakikolwiek perwersyjny sposób!). Czy była oszustką? Wiem, co myślę...

6.6

Głosowano 1065×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500