Król wyjęty spod prawa
Dostępne na
Netflix

Król wyjęty spod prawa Outlaw King

6.8 /10
1,603 ocen
2018 122 min Wydany

Nieznana dotąd prawdziwa historia Roberta I Bruce'a (Chris Pine), który w ciągu jednego roku z upadłego szlachcica stał się królem, a następnie wyjętym spod prawa bohaterem. W zniewolonej przez Anglię średniowiecznej Szkocji walczył, by ocalić swoją rodzinę, lud i kraj. Po przejęciu szkockiej korony, Robert i jego garstka sojuszników muszą stawić czoło najsilniejszej armii świata, dowodzonej przez króla Edwarda I (Stephen Dillane) oraz jego nieprzewidywalnego syna, księcia Walii (Billy Howle).

Obsada Pełna obsada i ekipa

Chris Pine
Chris Pine

Robert Bruce, Earl of Carrick

Aaron Taylor-Johnson
Aaron Taylor-Johnson

James Douglas, Lord of Douglas

Florence Pugh
Florence Pugh

Elizabeth Burgh

Billy Howle
Billy Howle

Edward, Prince of Wales

Sam Spruell
Sam Spruell

Aymer de Valence, Earl of Pembroke

Tony Curran
Tony Curran

Angus Og Macdonald, Lord of Islay

Callan Mulvey
Callan Mulvey

John III Comyn, Lord of Badenoch

James Cosmo
James Cosmo

Robert Bruce Senior

Stephen Dillane
Stephen Dillane

King Edward I of England

Steven Cree
Steven Cree

Sir Christopher Seton

Alastair Mackenzie
Alastair Mackenzie

John Strathbogie, Earl of Atholl

Chris Fulton
Chris Fulton

Euan Bruce

Lorne MacFadyen
Lorne MacFadyen

Neil Bruce

Jack Greenlees
Jack Greenlees

Alexander Bruce

Rebecca Robin
Rebecca Robin

Queen Margaret of England

Paul Blair
Paul Blair

William Lamberton, Bishop of St. Andrews

Jonny Phillips
Jonny Phillips

Richard de Burgh, Earl of Ulster

Ben Clifford
Ben Clifford

Piers Gaveston, Earl of Cornwall

Jamie Maclachlan
Jamie Maclachlan

Roger de Mowbray

Duncan Lacroix
Duncan Lacroix

Henry de Percy, Baron Percy

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser David Mackenzie
Producent Producent Gillian Berrie , Steve Golin
Operator zdjęć Operator zdjęć Barry Ackroyd
Montażysta Montażysta Jake Roberts
Scenografia Scenografia Donald Graham Burt
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jane Petrie
Sound Mixer Sound Mixer Stuart Bruce , Ray Beckett
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Markus Stemler
Scenariusz Scenariusz Bathsheba Doran , David Mackenzie , James MacInnes
Dodatkowe pisanie Dodatkowe pisanie Mark Bomback , David Harrower
Asystent produkcji Asystent produkcji Tommy Jay Brennan
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Stan Wlodkowski
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Alex Bicknell
Koproducent Koproducent Brian Coffey , Danny McGrath
Logo Firma
Anonymous Content US
Sigma Films GB
Clockwork Sessions
Język
English
Français
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Wuchak
Wuchak
23. 11. 2018
80%

„Outlaw King“ (2018) jest kontynuacją wydarzeń przedstawionych w filmie „Braveheart” (1995). Historia rozpoczyna się w 1304 roku, w ostatnim roku życia Williama Wallace’a. Po rozczłonkowaniu…

„Outlaw King“ (2018) jest kontynuacją wydarzeń przedstawionych w filmie „Braveheart” (1995). Historia rozpoczyna się w 1304 roku, w ostatnim roku życia Williama Wallace’a. Po rozczłonkowaniu Wallace’a, Robert the Bruce (Chris Pine) przejmuje pałeczkę w wojnie o niepodległość Szkocji nad Anglią. Pomijając doskonały epilog, film kończy się Bitwą pod Loudoun Hill w 1307 roku, gdzie Robert the Bruce staje do walki z 3000-osobową siłą angielską przy wsparciu zaledwie 600 Szkotów. „Outlaw King” jest faktycznie lepszy niż przereklamowany „Braveheart”: Chris Pine jest znacznie lepszym bohaterem niż Gibson; Florence Pugh jest piękniejsza w porównaniu z Sophie Marceau (lub Catherine McCormack) w delikatny, krągły sposób; nie wspominając, że jest bardziej interesującą postacią; lokacje są lepsze (choć lokacje w „Braveheart” są doskonałe); muzyka przewyższa ścieżkę dźwiękową „Braveheart”; film jest bardziej spójny i konsekwentny; ogólnie rzecz biorąc, film jest bardziej przekonujący i realistyczny. Owszem, „Outlaw King” nie dorównuje cudownemu, diabelskiemu przedstawieniu Patricka McGoohana jako wyniosłego Longshanksa, ani nie ma doskonałej sekwencji defenestracji. Ale brakuje mu ociężałego początku „Braveheart” (pierwsze 25 minut); sceny zdrady, która wywołuje przewracanie oczami; również sceny, gdzie Wallace wjeżdża na koniu do komnaty szlachcica i łatwo ucieka (Dlaczego nie!); oraz nadmiernie długiej i nudnej sekwencji egzekucji w „Braveheart”, gdzie symbolika Chrystusa jest zbyt nachalna. Jest także bardziej historycznie dokładny, nie pokazując Szkotów w kiltach czy malujących twarze, ani nie fałszywie przedstawiając Roberta the Bruce’a zdradzającego Wallace’a, co nigdy nie miało miejsca (choć początkowo go publicznie wyrzekł, oczywiście z powodów politycznych, potajemnie wspierał jego wysiłek wojenny i później otwarcie to przyznał). „Outlaw King” ma swoje mniej istotne niedokładności: Elizabeth i Majorie faktycznie uciekły z Kildrummy Castle, razem z siostrami Roberta, ale zostały znalezione przez ludzi Edwarda krótko po tym; Edward II (Billy Howle) nawet nie był obecny podczas Bitwy pod Loudoun Hill, więc oczywiście pojedynek z Edwardem II nigdy nie miał miejsca; w rzeczywistości Edward I nie był jeszcze martwy, gdy ta bitwa została stoczona w 1307 roku, więc jego syn nie był jeszcze koronowany; królowa Elizabeth nie była zamknięta w klatce, ale siostra Roberta była; Anglikowie byli już zaznajomieni z szkockim formowaniem jeża w czasie Loudoun Hill i faktycznie zniszczyli to formowanie strzałami dziewięć lat wcześniej w Falkirk; Elizabeth była przetrzymywana w niewoli ponad siedem lat, zanim Robert mógł negocjować jej zwrot w 1314 roku po swoim wielkim zwycięstwie w Bitwie pod Bannockburn (film sugeruje, że to było znacznie krócej). Słowo końcowe: Jeśli lubisz realistyczne filmy średniowieczne, takie jak doskonały „Tristan + Izolda” (2006), koniecznie sprawdź „Outlaw King”. Film trwa 2 godziny i 1 minutę i został nakręcony głównie w Szkocji, ale także w Anglii. Mimo że jest to film Netflix, kosztował aż 120 milionów dolarów i tak wygląda. OCENA: B+/A-

Gimly
Gimly
20. 01. 2019
60%

W ogólnym rozrachunku, gdy nie ma bitwy, Outlaw King nie odnosi wielkiego sukcesu, ale te sceny walki są spektakularne i powtarzające się.

W ogólnym rozrachunku, gdy nie ma bitwy, Outlaw King nie odnosi wielkiego sukcesu, ale te sceny walki są spektakularne i powtarzające się.

6.8

Głosowano 1603×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500