Ukryte
Dostępne na
Max

Ukryte Caché

7.1 /10
1,151 ocen
2005 117 min Wydany

Georges jest prezenterem telewizyjnego programu, w którym ocenia nowe książki. Pewnego dnia ktoś zaczyna wysyłać mu kasety, na których ukrytą kamerą zarejestrowano jego rodzinę w trakcie spaceru po ulicy. W miarę jak materiały na taśmach stają się coraz bardziej intymne, wszystko zaczyna wskazywać na to, że nadawca zna Georgesa od dłuższego już czasu. Mężczyzna czuje, że nad jego bliskimi zawisło wielkie niebezpieczeństwo, ale, ponieważ nikt bezpośrednio im nie groził, policja odmawia pomocy.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Daniel Auteuil
Daniel Auteuil

Georges Laurent

Juliette Binoche
Juliette Binoche

Anne Laurent

Annie Girardot
Annie Girardot

Georges's Mother

Bernard Le Coq
Bernard Le Coq

Georges's Editor-In-Chief

Walid Afkir
Walid Afkir

Majid's Son

Lester Makedonsky
Lester Makedonsky

Pierrot Laurent

Christian Benedetti
Christian Benedetti

Georges's Father

Loïc Brabant
Loïc Brabant

Police Officer No. 2

Paule Daré
Paule Daré

The Orphanage Attendant

Louis-Do de Lencquesaing
Louis-Do de Lencquesaing

Bookstore Owner

Annette Faure
Annette Faure

Young Georges's Mother

Hugo Flamigni
Hugo Flamigni

Young Georges

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Michael Haneke
Scenariusz Scenariusz Michael Haneke
Operator zdjęć Operator zdjęć Christian Berger
Montażysta Montażysta Michael Hudecek , Nadine Muse
Obsada Obsada Kris Portier de Bellair
Scenografia Scenografia Emmanuel de Chauvigny , Christoph Kanter
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Lisy Christl
Producent Producent Veit Heiduschka , Valerio De Paolis , Michael Weber , Rémi Burah
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Margaret Ménégoz , Michael Katz , Andrew Colton
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Michael André
Fryzjer Fryzjer Laurent Bozzi
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku Jean-Pierre Laforce
Mikser dźwięku produkcji Mikser dźwięku produkcji Jean-Paul Mugel
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
22. 04. 2024
70%

Na pierwszy rzut oka "Georges" (Daniel Auteuil) i jego żona "Anne" (Juliette Binoche) to z powodzeniem połączona para małżeńska. Oboje pracują w przemyśle wydawniczym, on ma własny program recenzyjny…

Na pierwszy rzut oka "Georges" (Daniel Auteuil) i jego żona "Anne" (Juliette Binoche) to z powodzeniem połączona para małżeńska. Oboje pracują w przemyśle wydawniczym, on ma własny program recenzyjny w telewizji, podczas gdy ich nastoletni syn "Pierrot" (Lester Makedonsky) pozostaje dość oddalony od ich życia zawodowego i społecznego. Kiedy "Georges" zaczyna otrzymywać anonimowe kasety VHS, sprawy stają się znacznie bardziej napięte, a napięcie w tej rodzinie staje się bardziej zauważalne. Te kasety początkowo obserwują ich dom, ale stopniowo stają się bardziej penetracyjne i inwazyjne. Policja nie może nic zrobić, a sąsiedzi nie widzieli nic podejrzanego lokalnie. Wtedy odkrywa to, co może być tylko wskazówką, co prowadzi go do „Majida” (Maurice Bénichou), który mieszka z dorosłym synem (Walid Afkir). Okazuje się, że jego rodzina ma historię z tym człowiekiem. W rzeczywistości jest on niemalże przyrodni brat „Georgesa” i po dość szczerej rozmowie zapewnia go, że nie ma nic wspólnego z tymi zastraszającymi paczkami. Kiedy "Pierrot" zostaje niespodziewanie na noc u przyjaciela, rodzice wpadają w histerię i wygląda na to, że ktokolwiek zechciał zniszczyć ich życie, mógłby osiągnąć swój cel! Od samego początku Auteuil jest w dobrej formie jako mężczyzna stojący na skraju wybuchu. Jego postać staje się coraz bardziej sfrustrowana, a jego ukazanie naprawdę kontrastuje z oszczędną, ale potężnie podaną żoną Binoche, która jest w dużej mierze nieświadoma wszystkich elementów rodzinnej układanki męża, gdy one się układają. Kiedy przychodzi tragedia - tylko kwestia czasu - napięcie wzrasta o kolejny poziom, ale czy kiedykolwiek odkryjemy, kto robi co komu? Albo dlaczego? Wątek przeszłości jest tutaj równie ważny jak to, co dzieje się obecnie, a ta informacja nie jest podana tak płynnie, jak bym chciał. Nie dostajemy zbyt wiele informacji do wykorzystania, a kiedy już dostajemy, wydaje się, że jest to po to, aby uzasadnić fabułę, którą obserwujemy rozgrywającą się, zamiast odwrotnie. Mimo to, to nadal dość napięcie reżyserowane i rytmicznie ujęte wydarzenie, które warto obejrzeć.

7.1

Głosowano 1151×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500