Mój wujaszek

Mój wujaszek Mon oncle

7.4 /10
567 ocen
1958 118 min Wydany

Pan Hulot przybywa do willi pana Arpela, w której zainstalowano wszelkie możliwe wynalazki. W tym domu, gdzie wszystko jest automatyczne, wychowuje się jego bratanek. Pan Arpel, widząc destrukcyjny wpływ wujaszka na jego synka, postanawia zatrudnić Hulot'a w swojej fabryce plastiku. Seria gagów wywołanych przez niezdarnego pana Hulot'a ukazuje, że technika może uczynić człowieka nieszczęśliwym i pozbawić go autonomii.

Pan Hulot - Kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jacques Tati
Jacques Tati

Monsieur Hulot

Jean-Pierre Zola
Jean-Pierre Zola

Monsieur Arpel

Adrienne Servantie
Adrienne Servantie

Madame Arpel

Lucien Frégis
Lucien Frégis

Monsieur Pichard

Betty Schneider
Betty Schneider

Betty, Landlord's Daughter

Yvonne Arnaud
Yvonne Arnaud

Georgette, the Housekeeper

Adelaide Danieli
Adelaide Danieli

Madame Pichard

Alain Bécourt
Alain Bécourt

Gérald Arpel

Régis Fontenay
Régis Fontenay

Braces Dealer

Max Martel
Max Martel

Drunken Man

Nicolas Bataille
Nicolas Bataille

Working Man

Pierre Étaix
Pierre Étaix

Delivery man / Telegraph operator (uncredited)

Jean-Claude Rémoleux
Jean-Claude Rémoleux

Client in Monsieur Arpel's Factory (uncredited)

Denise Péronne
Denise Péronne

Mademoiselle Fevrier (uncredited)

Nicole Regnault
Nicole Regnault

Short-sighted motorist (uncredited)

Édouard Francomme
Édouard Francomme

House Painter (uncredited)

André Dino
André Dino

Sweeper (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Jacques Tati
Scenariusz Scenariusz Jacques Lagrange , Jean L'Hôte
Producent Producent Jacques Tati , Fred Orain
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Franck Barcellini , Alain Romans , Norbert Glanzberg
Montażysta Montażysta Suzanne Baron
Operator zdjęć Operator zdjęć Jean Bourgoin
Sekretarka produkcji Sekretarka produkcji Juliette Wuidart
Administracja Administracja René Silvera
Doradca techniczny Doradca techniczny Fred Orain
Asystent produkcji Asystent produkcji Raymond Dechanseau
Wardrobe Designer Wardrobe Designer Renée Rouzot
Operator kamery Operator kamery Paul Rodier
Asystent kamery Asystent kamery Claude Lecomte
Fotograf planu Fotograf planu André Dino
Inżynier dźwięku Inżynier dźwięku Jacques Carrère
Assistant Decorator Assistant Decorator Eugène Roman
Logo Firma
Gaumont Distribution
Alter Films FR
Specta Films FR
gray-film FR
Film del Centauro IT
Cady Films
Język
Français
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

74 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
31. 05. 2025
70%

W dawnych czasach, kiedy było bardzo modnie mieszkać w domu ze wszystkimi udogodnieniami, spotykamy rodzinę 'Arpel'. Pan (Jean-Pierre Zola) ma stanowisko kierownicze w fabryce plastiku i to utrzymuje…

W dawnych czasach, kiedy było bardzo modnie mieszkać w domu ze wszystkimi udogodnieniami, spotykamy rodzinę 'Arpel'. Pan (Jean-Pierre Zola) ma stanowisko kierownicze w fabryce plastiku i to utrzymuje jego nieco wyniosłą żonę (Adrienne Servantie) w stylu, do którego już się przyzwyczaiła. W pobliskim mieście mieszka jej brat 'Hulot' (Jacques Tati), którego dom ledwo ma wodę i który obawia się, że jego młody siostrzeniec 'Gérard' (Alain Bécourt) nie żyje życiem na pełnej petardzie w swoim złotym klatkowym domu. Rozsądnie stwierdzają, że wujek mógłby być trochę złym wpływem na ich młodego człowieka, więc wymyślają przebiegły plan, aby zmusić go do pracy w fabryce. Ryzykowna strategia, myślę - szczególnie gdy 'Hulot' jest bardzo niezależnym myślicielem, który mógłby zrujnować całe miejsce! Ich atak na osobowość tego sympatycznego człowieka jest dwutorowy. Tworzą również grupę osób na przyjęciu w swoim doskonale uprawionym ogrodzie, aby być może mogli go sparować z odpowiednią partnerką. Cóż, jak można sobie wyobrazić, 'Hulot' jest jak ryba na suchym lądzie i chociaż nie jest celowo niegrzeczny ani nieprzyjemny, no rozumiesz... Z ich magnesami konformizmu na pewno działającymi przeciwko sobie, czy ta rodzina nauczy się żyć i pozwolić żyć? W całym filmie jest delikatna komedia, ale jest tu także tylko cienka krytyka skierowana na sterylizację społeczeństwa i społeczności zagrożonej automatyzacją industrializacji. Wpływ na miejsca pracy, kariery i strukturę społeczną ich miasta jest zagrożony, gdy umiejętności interpersonalne są poświęcane na ołtarzu zwiększonej produktywności, obniżonych kosztów i ciągłego dostarczania, które nie kończy się, gdy gwiżdże o 17:00. Humor płynie z postaci Tatiego, ale także z naprawdę miłych wysiłków zarówno Servantie, jak i Zoli, przy czym ta pierwsza z pary jest zdeterminowana, za wszelką cenę, aby upewnić się, że jej chłopak jest o krok przed innymi, a nie mówiąc już o tym, że nadąża za nimi. Co tu jest również, to tylko odrobina zagrożenia. Naprawdę nie wiemy, jak to się skończy, ani kto odniesie zwycięstwo, dopóki ostatni gadżet w jej nowoczesnej kuchni nie pokaże nam jego (w dużej mierze zupełnie zbędną) funkcję. To film, który warto obejrzeć kilka razy, ponieważ każde kolejne oglądanie ujawnia więcej warte obejrzenia, to dobra zabawa i chciałbym zobaczyć, jak Charles Laughton spróbuje zagrać tę rolę!

7.4

Głosowano 567×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500