Osiem i pół
Dostępne na
FilmBox+

Osiem i pół

8.1 /10
2,376 ocen
1963 139 min Wydany

Maszyna promocyjna ruszyła, dekoracje są gotowe, aktorzy są zatrudnieni, ustalono termin rozpoczęcia zdjęć, producenci obliczają zyski, widzowie niecierpliwie wyczekują premiery. Brakuje jedynie pomysłu na film. Na planie filmowym Guido improwizuje, wspomina dzieciństwo, kochanki, postacie z poprzednich produkcji. Rzeczywistość miesza się z marzeniami, a przeszłość z wizją kolejnego filmu. Bohater "Osiem i pół" to w dużej mierze sam Fellini, który po 6 pełnych i 3 krótkich metrażach (ten miał być „ósmym i pół”) ogarnął kryzys twórczy. Wydaje się, że reżyser podchodził jednak do tego z dystansem: przy obiektywie kamery miał umieścić kartkę z napisem: Pamiętaj, że to komedia.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Marcello Mastroianni
Marcello Mastroianni

Guido Anselmi

Anouk Aimée
Anouk Aimée

Luisa Anselmi

Rossella Falk
Rossella Falk

Rossella

Barbara Steele
Barbara Steele

Gloria Morin

Madeleine Lebeau
Madeleine Lebeau

Madeleine, the French Actress

Caterina Boratto
Caterina Boratto

Mysterious Lady

Eddra Gale
Eddra Gale

La Saraghina

Guido Alberti
Guido Alberti

Pace, the Producer

Mario Conocchia
Mario Conocchia

Conocchia, the Production Manager

Bruno Agostini
Bruno Agostini

Bruno, the Second Production Secretary

Cesarino Miceli Picardi
Cesarino Miceli Picardi

Cesarino, the Production Supervisor

Jean Rougeul
Jean Rougeul

Carini, the Film Critic

Mario Pisu
Mario Pisu

Mario Mezzabotta

Yvonne Casadei
Yvonne Casadei

Jacqueline Bonbon

Ian Dallas
Ian Dallas

Maurice, Maya's Assistant

Mino Doro
Mino Doro

Claudia's Agent

Nadia Sanders
Nadia Sanders

Nadine, the Hostess

Georgia Simmons
Georgia Simmons

Guido's Grandmother

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Federico Fellini
Scenariusz Scenariusz Federico Fellini , Ennio Flaiano , Tullio Pinelli , Brunello Rondi
Producent Producent Angelo Rizzoli
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Nino Rota
Operator zdjęć Operator zdjęć Gianni Di Venanzo
Scenografia Scenografia Piero Gherardi
Dekoracja planu Dekoracja planu Vito Anzalone
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Piero Gherardi
Projektant fryzur Projektant fryzur Renata Magnanti
Montażysta Montażysta Leo Catozzo
Historia Historia Federico Fellini , Ennio Flaiano
Asystent montażysty Asystent montażysty Adriana Olasio
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Nello Meniconi , Alessandro von Norman
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Guidarino Guidi
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Giulio Paradisi
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

81 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
j_haseltine
j_haseltine
13. 08. 2015

Szeroko uznawany jako jedno z największych dzieł kinematografii, 8½ Federica Felliniego to nieuchwytne dzieło o jeszcze bardziej nieuchwytnych rzeczach. To znacząco chaotyczny obraz o próbie…

Szeroko uznawany jako jedno z największych dzieł kinematografii, 8½ Federica Felliniego to nieuchwytne dzieło o jeszcze bardziej nieuchwytnych rzeczach. To znacząco chaotyczny obraz o próbie wydobycia znaczenia z chaosu i to kreatywny sukces o kreatywnym niepowodzeniu. Kronikuje rezonansowe chwile w życiu jednego człowieka i przyznaje, że nie może do końca wyjaśnić, dlaczego mają znaczenie. Sprawiedliwie wypełnia swoje wcześniejsze tytuły robocze Piękne Zgubienie, 8½ to śmiała sztuka na linie i wybitne osiągnięcie techniczne, które przekierowuje swój opowieść o kryzysie artystycznym w coś szeroko, wyjątkowo głębokiego.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
16. 10. 2023
30%

Fellini, zdekonstruowany, zaimprowizowany i uwieczniony w filmie, który (nie)zadowala wszystkich.

Fellini, zdekonstruowany, zaimprowizowany i uwieczniony w filmie, który (nie)zadowala wszystkich.

CinemaSerf
CinemaSerf
31. 07. 2024
70%

Uznany reżyser "Guido" (Marcello Mastroianni) szuka spokojnego życia po swoim ostatnim udanym filmie, ale na każdym kroku jest ścigany przez ludzi, którzy chcą skorzystać na sukcesie. Po prostu…

Uznany reżyser "Guido" (Marcello Mastroianni) szuka spokojnego życia po swoim ostatnim udanym filmie, ale na każdym kroku jest ścigany przez ludzi, którzy chcą skorzystać na sukcesie. Po prostu brakuje mu inspiracji - i zdecydowany nie wypuścić jakiejkolwiek starej bzdury, wycofuje się do małego miasta na odpoczynek, rekonwalescencję i miejmy nadzieję, inspirację. Zbiera również to, co zasiał, gdyż jego żona "Luisa" (Anouk Aimée) i jej rywalka "Claudia" (Claudia Cardinale) rywalizują o jego coraz bardziej znużoną uwagę, co czyni jakąkolwiek szansę na skoncentrowanie się niemal niemożliwą. Co teraz się stanie? W rzeczywistości to nie jest tak istotne dla fabuły. Trochę bardziej interesujący jest tu hybrydowy obrazujący słabości tych twórców desperacko pragnących i uzależnionych od całego procesu tworzenia filmu, jak również wszyscy oni dowodzą, jak trudne może być faktycznie produkcja filmu pełnometrażowego. Narracja jest również dość myląca czasami, z rozmytymi chronologiami i dostosowywanymi osiami czasu jak na kaprys - a te kaprysy nie zawsze są od razu jasne dla nas, którzy patrzymy z zakłopotaniem. Jest tu coś naturalnego w charakteryzacjach. Pieniacz, aspirant, zakochany, zakochany - oraz reżyser, który naprawdę przepływa przez serię szkwał, z których nie może łatwo uciec. Intensywność nigdy się naprawdę nie zmniejsza - rzeczywiście za każdym razem, gdy zobaczysz Guido Albertiego - jego cierpiącego producenta "Pace" prawie chcesz płakać za "Guido" pod tak nieustającym naciskiem zwykle zarezerwowanym dla ojca rodziny dwustu zależnych. Mastroianni żongluje wymaganymi piłeczkami do tej roli zręcznie i w połowie tego 2¼-godzinnego kinowego ciekawostki poczułem pewien stopień jego fizycznej i emocjonalnej wyczerpania odwiedzający mnie też! Nino Rota zawsze mógł polegać na solidnej partii - i tutaj odzwierciedla nastrój opowieści i jej osobowości eklektyczną serią motywów, które sięgają od adagio po rozrywkową włoską wersję wielkiego hokey cokeya. Jest tu może trochę za dużo dialogów dla mnie. To wszystko jest dosyć szybkie w tempie, a czasami po prostu chciałem, aby wszyscy zamknęli się - ale to nadal zbiór pomysłów i person, który oferuje zabawne spojrzenie na tworzenie filmów i samych twórców filmów.

8.1

Głosowano 2376×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500