Horror i komedia dobrze się łączą od początku filmu z jednego kluczowego powodu: uwalniania, które obydwa pozwalają od widza. Budujący się setup nie różni się znacznie od ciszy przed skokiem strachu.…
Horror i komedia dobrze się łączą od początku filmu z jednego kluczowego powodu: uwalniania, które obydwa pozwalają od widza. Budujący się setup nie różni się znacznie od ciszy przed skokiem strachu. Obydwa wykorzystują równania czasowe do wywołania nieświadomej reakcji. Ze względu na te podobieństwa, horror-komedia jest dobrze wykorzystywanym gatunkiem, zwłaszcza w ostatnich kilku dziesięcioleciach dzieł zmierzających w kierunku kultowego kosza DVD. Dlatego wymaga szczególnego poziomu umiejętności, aby wydobywać nowe terytorium w tym obszarze, zwłaszcza od reżysera pierwszy raz. To, co czyni Get Out Jordana Peele tak intrygującym, przerażającym i hysterycznym, jest to, że dokładnie wie, kiedy grać materiał prosto; co okazuje się być przeważnie większości czasu.
CuriousAstronaut
25. 02. 2017
100%
To jest niesamowicie imponujący film od Peele. Jest inteligentny i o tym wie - drażni cię przez cały czas, co będzie się działo w zakończeniu filmu. Głównym bohaterem jest fotograf, który odwiedza…
To jest niesamowicie imponujący film od Peele. Jest inteligentny i o tym wie - drażni cię przez cały czas, co będzie się działo w zakończeniu filmu. Głównym bohaterem jest fotograf, który odwiedza dom swojej dziewczyny i cało-biała rodzina. Rzeczy nie są takie, jak się wydają na pierwszy rzut oka, a gdy film posuwa się dalej, staje się jeszcze bardziej niepokojąco oczywiste, że rodzina skrywa tajemnicę. Z upływem czasu zaczynają pojawiać się rysy w lepkiej słodkiej fasadzie przyjemności otaczającej dom. Bez zdradzania zakończenia, trzeci akt tego filmu jest bardzo satysfakcjonujący. Nie sądzę, żeby był jakiś fragment tego filmu, który zbyt długo trwał lub był słaby. Ogólnie rzecz biorąc, występy aktorskie są znakomite, kinematografia jest doskonała, a oświetlenie również jest dobrze wykonane. Proszę, idźcie zobaczyć ten film, jeśli interesuje was horror/komedia, warto go wesprzeć.
IncendiaryIndie
06. 03. 2017
90%
Początek: Wybrałem się na ten film tylko z krótkimi fragmentami, które obejrzałem w postaci reklam telewizyjnych i reklam na YouTube. Film miał bardzo interesujący wygląd, który naprawdę przykuł moją…
Początek: Wybrałem się na ten film tylko z krótkimi fragmentami, które obejrzałem w postaci reklam telewizyjnych i reklam na YouTube. Film miał bardzo interesujący wygląd, który naprawdę przykuł moją uwagę. Zauważyłem, że film skupiał się głównie na rasie, co wydawało się interesującym koncepcją dla horroru/psychologicznego thrillera. Zauważyłem także, że reżyserem filmu był Jordan Peele (z "Key and Peele"), i byłem całkowicie zdezorientowany, jaki rodzaj filmu dostanę.
Gimly
10. 06. 2017
70%
Być może były to miesiące rozgrzewki związanej z hype'em, które miałem przed szansą zobaczenia _Get Out_, co sprawiło, że nie byłem do końca zachwycony, albo może po prostu nie rezonuje ze mną w taki…
Być może były to miesiące rozgrzewki związanej z hype'em, które miałem przed szansą zobaczenia _Get Out_, co sprawiło, że nie byłem do końca zachwycony, albo może po prostu nie rezonuje ze mną w taki sam sposób, jak z publicznością. Tak czy inaczej, byłem bardzo pod wrażeniem reżyserskiego debiutu Jordana Peele'a. To świetne połączenie przerażającego i zabawnego, jak również realistycznego i absurdalnego. Nie wspominając o tym, jak zupełnie oryginalny jest ten film. Są tam pewne dość głębokie braki w logice, które sprawiły, że się zastanawiałem, ale ogólnie rzecz biorąc, to jest więcej niż solidny kawałek i jestem bardzo ciekawy, dokąd Peele zmierza dalej.
Reno
30. 07. 2017
70%
Teraz jesteś w zatopionym miejscu! Nie wszystkie debiuty reżyserskie cieszą się takim przyjęciem przez publiczność. Tak, Jordan Peele napisał i wyreżyserował to. Jest podobny do stylu tajemniczych…
Teraz jesteś w zatopionym miejscu! Nie wszystkie debiuty reżyserskie cieszą się takim przyjęciem przez publiczność. Tak, Jordan Peele napisał i wyreżyserował to. Jest podobny do stylu tajemniczych thrillerów z lat 90. Zdecydowanie trzeba zobaczyć dla chłopaków z lat 90. i 80. Trochę to wyglądało jak czarna komedia, ale chyba to nie jest to, co mieli na myśli. Szczególnie te sceny z filiżanką do herbaty i niektóre zbliżenia, które przerażają, ale bardzo zabawne.
pancine
10. 02. 2019
70%
Aspekt hipnozy zmienił ton filmu, chociaż cały czas oczekiwano czegoś złowrogiego. Koniec skurczył się do rutynowej przemocy i strzelaniny. Implikacje rasowe mogą sprawić, że niektórzy poczują się…
Aspekt hipnozy zmienił ton filmu, chociaż cały czas oczekiwano czegoś złowrogiego. Koniec skurczył się do rutynowej przemocy i strzelaniny. Implikacje rasowe mogą sprawić, że niektórzy poczują się winni. Ogólnie wystarczająco dobry, ale też przereklamowany. Pani Williams może być czymś więcej niż kolejnym „talentem” NBC, czas pokaże.
HDCJ
01. 08. 2022
100%
Ten film uwielbiam. Nie mogę wyrazić, jak szczęśliwy i podekscytowany ten film sprawił mi z powodów, o których tutaj porozmawiam ...
Ten film uwielbiam. Nie mogę wyrazić, jak szczęśliwy i podekscytowany ten film sprawił mi z powodów, o których tutaj porozmawiam ...
Filipe Manuel Neto
19. 12. 2022
90%
Doskonały film, który zasługuje na naszą uwagę. Obejrzałem ten film wczoraj. Już od jakiegoś czasu myślałem o tym i wczoraj znalazłem okazję, aby to zrobić. Miałem przeczucie, że to bardzo udany film…
Doskonały film, który zasługuje na naszą uwagę. Obejrzałem ten film wczoraj. Już od jakiegoś czasu myślałem o tym i wczoraj znalazłem okazję, aby to zrobić. Miałem przeczucie, że to bardzo udany film, który odniósł sukces zarówno w kinach, jak i u specjalistycznych krytyków. Jak na film grozy, to całkiem niezłe rzeczy. Moim zdaniem jest to dobry film, znacznie ponad przeciętną. To film napięty, który dobrze współgra z otoczeniem... i tak, ma straszne momenty. Nominowany do Najlepszego Filmu, Najlepszego Aktora i Najlepszego Oryginalnego Scenariusza, zdobył Oscara właśnie w tej ostatniej kategorii.
GenerationofSwine
17. 01. 2023
10%
Wszyscy fani będą zawstydzeni, gdy rasizm znów stanie się złem... pamiętacie czasy, kiedy mieliśmy oceniać ludzi na podstawie ich charakteru, a nie koloru skóry? Ten postępowanie powróci, w wielu…
Wszyscy fani będą zawstydzeni, gdy rasizm znów stanie się złem... pamiętacie czasy, kiedy mieliśmy oceniać ludzi na podstawie ich charakteru, a nie koloru skóry? Ten postępowanie powróci, w wielu przypadkach nigdy nie zniknęło, i chociaż fałszywi progresiści naciskają na ocenianie ludzi na podstawie koloru skóry... tak, ludzie po prostu przestaną być rasistami. To jest niezwykle rasistowskie. Podejmuje kilka punktów. 1) jest to przeciwko mieszaniu ras, film jest bardzo przeciwny związkom międzyrasowym. 2) Film sugeruje (jak wszystkie jego filmy), że wszyscy biali ludzie nie są tylko rasistami, ale też złymi. 3) Głęboko w sercu wszyscy biali ludzie chcą być czarni, na odwrót tego żartu z Chasing Amy. I film idzie z tym przez cały czas trwania filmu, przekaz jest jasny, i dlatego prawdopodobnie budzi tyle zachwytu, trafia w najważniejszy punkt polityczny: „Wszyscy biali ludzie są źli, są źródłem wszelkiego zła, muszą za to być ukarani.“ Więc oczywiście jest „inteligentny“, cokolwiek tak otwarcie rasistowskiego będzie dzisiaj nazywane „inteligentne“.
r96sk
21. 01. 2024
90%
Niewygodnie rozrywkowe! Powodem tego jest to, że film <em>'Get Out'</em> bardzo dobrze ustawia premisę i czekasz tylko na to, aż spadnie grosz, więc wszystkie wydarzenia prowadzące do odkrycia są…
Niewygodnie rozrywkowe! Powodem tego jest to, że film <em>'Get Out'</em> bardzo dobrze ustawia premisę i czekasz tylko na to, aż spadnie grosz, więc wszystkie wydarzenia prowadzące do odkrycia są bardzo niezręczne - co tylko dodaje do ogólnej przyjemności z obserwowania tego wszystkiego na ekranie.
CinemaSerf
10. 11. 2024
70%
Nie jest zaskakujące, że "Chris" (Daniel Kaluuya) jest zaniepokojony swoim pierwszym spotkaniem z rodzicami swojej dziewczyny "Rose" (Allison Williams), gdy para przybywa do ich odległego domu na wsi…
Nie jest zaskakujące, że "Chris" (Daniel Kaluuya) jest zaniepokojony swoim pierwszym spotkaniem z rodzicami swojej dziewczyny "Rose" (Allison Williams), gdy para przybywa do ich odległego domu na wsi. Już na samym początku widać, że dla rodziców to niespodzianka, ale są wystarczająco uprzejmi i wydaje się, że ten weekend nie będzie dla "Chrisa" aż tak zły. Problem polega na tym, że podczas ich pobytu młody mężczyzna zaczyna czuć się niepokojąco. Nie potrafi dokładnie określić, co jest nie tak, a przyjście kilku bliskich przyjaciół, którzy mają pomóc w obserwowaniu rodzinnej tradycji (o której Rose wydaje się zapomniała), tylko zwiększa jego niepokój. Do tego nieuchwytnie toksycznego miksu przyczynia się zachowanie jej brata "Jeremya" (Caleb Landry Jones) i niemalże robotyczne zachowanie dwóch służących rodziny - którzy wydają się być dziwnie oderwani od rzeczywistości. Niestety, jego przynależność rasowa staje się bardziej problematyczna, i czujemy, że niebezpieczeństwo nie jest daleko. Satyra może być bardzo trudna do wykonania subtelnie na dużym ekranie, ale Jordan Peele używa kilku sprytnych dialogów i wiele niuansów ludzkiej natury, aby dokonać tu kilku charakterystycznych manewrów. Są tu jakieś dość oczywiste problemy, ale są tu także dość subliminalne, które są zamaskowane - w różnym stopniu - w uprzejmości, chociaż powierzchownej. Czy to jest film grozy? No, nie jestem tego pewien, przynajmniej nie w żadnym typowym sensie dla tego gatunku. Nie jest wcale straszny, oprócz postawy i na początku rozwiązania zacząłem czuć, że punkt jest może trochę nadmiernie przesadzony. Rzeczywiście brakuje mu energii, gdy tak skomplikowanie położył fundamenty dla czegoś nieco bardziej wyszukanego, niż to, co dostajemy. Mimo to Landry Jones dobrze wypada jako odrażający rodzeństwo, a Betty Gabriel prezentuje nam charakterystykę, która nie wyglądałaby na miejscu w "Krokodylkach". Być może bardziej rezonuje w USA, ale to nadal dość silne spojrzenie na uprzedzenia w swoich różnych postaciach.
Dean
01. 12. 2024
10%
Rasistowski film od rasistowskiego reżysera Jordana Peele'a. Film w zasadzie przekazuje nam, że wszyscy biali ludzie są źli i źli a wszyscy czarni ludzie są dobrzy i wspaniali. To jest film na śmieci…
Rasistowski film od rasistowskiego reżysera Jordana Peele'a. Film w zasadzie przekazuje nam, że wszyscy biali ludzie są źli i źli a wszyscy czarni ludzie są dobrzy i wspaniali. To jest film na śmieci i powinien być pozostawiony w koszu na śmieci.