Lady M.
Dostępne na
Canal+
DocAlliance Films
Voyo

Lady M. Lady Macbeth

6.6 /10
777 ocen
2016 86 min Wydany

Młodziutka Katherine wychodzi za mąż za znacznie starszego i majętnego dziedzica, lecz jest lady jedynie z nazwy. Przyszło jej bowiem żyć w świecie mężczyzn, którzy traktują ją wyłącznie jako piękną ozdobę. Coś, na co przyjemnie popatrzeć, czym można się podniecić lub w wyjątkowych sytuacjach pochwalić, a co nie powinno mieć własnej woli. Kiedy Katherine spotyka bezczelnego, emanującego seksualną energią Sebastiana, nowego pracownika męża, zaczyna przechodzić wewnętrzną przemianę. Od tego momentu nie zatrzyma się przed niczym, aby dostać to, czego pragnie. Kobieta uwięziona w sztywnym gorsecie obyczajów to niebezpieczna kobieta...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Florence Pugh
Florence Pugh

Katherine Lester

Cosmo Jarvis
Cosmo Jarvis

Sebastian

Paul Hilton
Paul Hilton

Alexander Lester

Christopher Fairbank
Christopher Fairbank

Boris Lester

Cliff Burnett
Cliff Burnett

Father Peter

Bill Fellows
Bill Fellows

Dr. Burdon

Nicholas Lumley
Nicholas Lumley

Mr. Robertson

Raymond Finn
Raymond Finn

Mr. Kirkbride

Ian Conningham
Ian Conningham

Detective Logan

Finn Burridge
Finn Burridge

Farmhand #1

Jack Robertson
Jack Robertson

Farmhand #2

Kema Sikazwe
Kema Sikazwe

Farmhand #3

Elliot Sinclair
Elliot Sinclair

Farmhand #4

Andrew Davis
Andrew Davis

Gentleman #1

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser William Oldroyd
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Dan Jones
Operator zdjęć Operator zdjęć Ari Wegner
Producent Producent Fodhla Cronin O'Reilly
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Christopher Granier-Deferre , Lizzie Francke , Steve Jenkins , Christopher Moll , Jim Reeve
Montażysta Montażysta Nick Emerson
Scenografia Scenografia Jacqueline Abrahams
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Thalia Ecclestone
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Holly Waddington
Powieść Powieść Nikolai Leskov
Dyrektor castingu Dyrektor castingu Shaheen Baig
Projektant charakteryzacji Projektant charakteryzacji Sian Wilson
Projektant fryzur Projektant fryzur Sian Wilson
Producent liniowy Producent liniowy Pete Smyth
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera George Every
Operator dźwięku Operator dźwięku Steve Peckover
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

66 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Reno
Reno
04. 02. 2018
70%

Na ni nie ma nikogo, kto by się jej postawił! Na podstawie rosyjskiej powieści o tej samej nazwie. Moje pierwsze przypuszczenie było, że będzie to nudna dramatyczna historia. Po poznaniu fabuły filmu…

Na ni nie ma nikogo, kto by się jej postawił! Na podstawie rosyjskiej powieści o tej samej nazwie. Moje pierwsze przypuszczenie było, że będzie to nudna dramatyczna historia. Po poznaniu fabuły filmu, spodziewałem się fabuły podobnej do 'Moliere'a', ale to, co zobaczyłem, było mroczną i skręconą opowieścią. Byłem naprawdę zaskoczony, że zobaczyłem taki film. Choć się cieszyłem. Ten film nie jest dobry pod względem wartości moralnych. Ale film to film, czasami po prostu odzwierciedla rzeczywiste życie, nawet jeśli jest fikcyjne, na pewno mogło się to wydarzyć bez wiedzy świata.

CinemaSerf
CinemaSerf
20. 04. 2024
70%

Florence Pugh jest dość skuteczna w tej historii „Katherine”, uwięzionej w beznamiętnym i sterylnym małżeństwie z „Aleksandrem” (Paul Hilton), który wraz z jego ojcem „Borislavem” (Christopher…

Florence Pugh jest dość skuteczna w tej historii „Katherine”, uwięzionej w beznamiętnym i sterylnym małżeństwie z „Aleksandrem” (Paul Hilton), który wraz z jego ojcem „Borislavem” (Christopher Fairbanks) traktują ją mieszanką tolerancji i pogardy. Rozwiązanie jej niezaspokojenia wydaje się, że może pochodzić od ich ciemnoskórego pomocnika na farmie „Sebastiana” (Cosmo Jarvis), a kiedy mąż musi wyjechać na dłuższy czas, odkrywa poczucie szczęścia i spełnienia, które odrzuca jakiekolwiek myśli o powrocie do swojego dawnego życia posłuszeństwa i nudy - bez względu na to, jakie to może być niebezpieczne. To nie ma nic wspólnego ze szkocką sztuką, ani z jakimikolwiek jej charakteryzacjami, więc nie spodziewaj się żadnych podobieństw - poza faktem, że „Katherine” wkrótce wychodzi z jej kruchego kokonu, aby stać się zdeterminowaną - i niebezpieczną - istotą dążącą do zapewnienia sobie szczęścia i wolności za wszelką cenę. Jedną rzeczą, którą zauważysz, jest wyraźny brak ścieżki dźwiękowej. Jest tu mnóstwo pięknych północnoangielskich krajobrazów do podziwiania, ale gdy nie ma dialogu (szczególnie sceny w lesie), słyszymy tylko dźwięki natury. Zakończenie, które uznałem za szczególnie odpowiednie dla niej w tej fazie raczej nielubianej postaci, jest dość wymownym przedstawieniem tego, jak całkowicie nieskuteczna była policja brytyjska XIX wieku!

6.6

Głosowano 777×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500