Lata 60. były postrzegane jako okres rewolucji seksualnej, ale łatwo zapomnieć, że - podobnie jak dzisiaj - nie każdy podąża tą samą drogą. _Na plaży Chesil_ śledzi dwóch dziewic, Florence (Saoirse…
Lata 60. były postrzegane jako okres rewolucji seksualnej, ale łatwo zapomnieć, że - podobnie jak dzisiaj - nie każdy podąża tą samą drogą. _Na plaży Chesil_ śledzi dwóch dziewic, Florence (Saoirse Ronan) i Edwarda (Billy Howle), gdy próbują skonsumować swój związek małżeński w noc poślubną. Przeplatane flashbackami, jak para się spotkała i jak rozwijał się ich związek, staje się jasne, że Florence i Edward mają bardzo różne reakcje na to doświadczenie. Jako głębokie zagłębienie w seksualność, zwłaszcza aseksualność, _Na plaży Chesil_ jest fascynującym dziełem. Prawdopodobnie jest o wiele bardziej odzwierciedleniem lat 60. niż media, które przedstawiają erę hippisów, narkotyki i rozwiązłość. To pokolenie wciąż dochodzące do siebie po skutkach wojny i wciąż bardzo pod wpływem zastrzeżeń swoich rodziców. Niestety, film w pewien sposób jest również hamowany przez te same zastrzeżenia. Florence jest ukazana zarówno jako niezwykle niewinna i naiwna, ale z głodem i pragnieniem osiągnięcia swoich zawodowych celów, podczas gdy Edward jest bardziej wolnym duchem i chętny do zadowolenia swojej żony, ale z okazjonalnymi oznakami złego temperamentu. Film zagubił się w historii, próbując wbijać te punkty do głowy, na szkodę zbadania teraźniejszości. Wielkim zasługą jest, że dwaj główni aktorzy potrafią przekazać poczucie ludzkości. Zwłaszcza Saoirse Ronan jest w stanie uciec od ociężałej natury osobowości swojej postaci, aby dostarczyć występ, który jest brutalnie szczery i łatwy do zidentyfikowania, podczas gdy Billy Howle jest w stanie dodać wystarczająco dużo empatii, aby uniknąć oczywistej pułapki bycia przedstawionym jako zły charakter w przeciwnym razie tragicznej historii. Pomimo czasami graniczącego z nudą jako formą rozrywki, _Na plaży Chesil_ jest niezbędnym oglądaniem edukacji seksualnej.