Wspaniały thriller z doskonałymi klasycznymi interpretacjami. Fabuła czasami porusza się zbyt leniwie.
Wspaniały thriller z doskonałymi klasycznymi interpretacjami. Fabuła czasami porusza się zbyt leniwie.
Leonard Vole
Christine
Sir Wilfrid
Miss Plimsoll
Brogan-Moore
Mayhew
Carter
Mr. Myers
Mrs. French
Janet
Judge
Inspector Hearne
Diana
Court Officer (uncredited)
Bar Patron (uncredited)
Bar Patron (uncredited)
Courtroom Spectator (uncredited)
Courtroom Spectator (uncredited)
Courtroom Spectator (uncredited)
Juror (uncredited)
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Billy Wilder |
Powieść Powieść | Agatha Christie |
Adaptacja Adaptacja | Lawrence B. Marcus |
Scenariusz Scenariusz | Billy Wilder , Harry Kurnitz |
Producent Producent | Arthur Hornblow Jr. |
Montażysta Montażysta | Daniel Mandell |
Dźwięk Dźwięk | Fred Lau |
Script Supervisor Script Supervisor | John Franco |
Charakteryzator Charakteryzator | Gustaf Norin , Wally Westmore , Charles Gemora |
Asystent reżysera Asystent reżysera | Emmett Emerson |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Joe King |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Edward Small |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Matty Malneck |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Russell Harlan |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Alexandre Trauner |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Howard Bristol |
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję | Ben Hersh |
Logo | Firma |
---|---|
Edward Small Productions
US
|
Język |
---|
Deutsch |
English |
Co sądzą inni widzowie
Wspaniały thriller z doskonałymi klasycznymi interpretacjami. Fabuła czasami porusza się zbyt leniwie.
Wspaniały thriller z doskonałymi klasycznymi interpretacjami. Fabuła czasami porusza się zbyt leniwie.
Dlaczego już się nie robią TAKICH filmów? Poza tym, że jest to ŚWIETNY dramat sądowy_(co niektórzy ludzie nie uważają, że ten film jest)_, ten film jest tak bardzo ZABAWNY i ROZRYWKOWY do oglądania.…
Dlaczego już się nie robią TAKICH filmów? Poza tym, że jest to ŚWIETNY dramat sądowy_(co niektórzy ludzie nie uważają, że ten film jest)_, ten film jest tak bardzo ZABAWNY i ROZRYWKOWY do oglądania. Szczególnie ze względu na postaci _Charlesa Laughtona_ i _Elsy Lanchester_. Ale _Tyrone Power_ i _Marlene Dietrich_ również przekonująco zagrali rolę _niewinnego, przerażonego mężczyzny i niewiernego, niekochającego żony z pokerową twarzą_. Niektórzy mogą powiedzieć, że przewidzieli zakończenie już w połowie filmu, ale nie jestem pewien, jak przewidzieli **Faktyczne zakończenie** zanim się naprawdę nie rozwinęło przed ich oczami?
Jestem ciągle zaskoczony tym, że damskie kapelusze nie prowokują więcej morderstw.
Jestem ciągle zaskoczony tym, że damskie kapelusze nie prowokują więcej morderstw.
Mogę narobić kłopotów, ale czy Charles Laughton naprawdę kiedykolwiek nakręcił zły film? Prowadzi ten jako genialny, ale zrzędliwy adwokat "Sir Wildred Robarts" z nadmiarem charyzmy i stylu. Marlene…
Mogę narobić kłopotów, ale czy Charles Laughton naprawdę kiedykolwiek nakręcił zły film? Prowadzi ten jako genialny, ale zrzędliwy adwokat "Sir Wildred Robarts" z nadmiarem charyzmy i stylu. Marlene Dietrich gra złowrogą, manipulacyjną "Christine Vole" cudownie, a nawet Tyrone Power, bardziej idol matinée niż poważny aktor, dostarcza, jak się wymagało, w znakomitej adaptacji historii Agathy Christie o mężczyźnie oskarżonym o zamordowanie starszej damy, która akurat zostawiła mu dużo pieniędzy w swoim testamencie. Elsa Lanchester jest odpowiednio irytująca/przerażająca/urocza jako pielęgniarka, która stara się powstrzymać swoją cierpiącą opiekę od przewracania się w trakcie procesu sądowego, a kolejne zdolne brytyjskie aktorki - w tym wspaniale charyzmatyczny występ Uny O'Connor w ławie świadków - wypełniają role drugoplanowe dobrze. To jedna z tych bardzo rzadkich okazji, gdy wszystko się idealnie łączy i naprawdę jest fajnie to oglądać. Niektóre z ironicznych uwag i złośliwych komentarzy Laughtona są naprawdę śmieszne. Gdyby nie trafił na "Most na rzece Kwai", jestem pewien, że zdobyłby przynajmniej jednego Oscara!