Rok 1942, Afryka Północna. Max Vatan, oficer wywiadu, spotyka działaczkę francuskiego Ruchu Oporu Marianne Beausejour, zaangażowaną w niebezpieczną misję. Ich związek pod presją wojny zostaje wystawiony na próbę.
Małżeństwo zawarte na misji nigdy nie działa! To zdecydowanie jest wśród pięciu najlepszych filmów roku. Szkoda, że Oscara zignorowano. Był nominowany za Kostium, ale oczekiwałem Najlepszego Aktora,…
Małżeństwo zawarte na misji nigdy nie działa! To zdecydowanie jest wśród pięciu najlepszych filmów roku. Szkoda, że Oscara zignorowano. Był nominowany za Kostium, ale oczekiwałem Najlepszego Aktora, Aktorki, a zwłaszcza Oryginalnego Scenariusza i Filmu. Ten niesamowity thriller szpiegowsko-dramatyczny został wyreżyserowany przez Roberta Zemeckisa, twórcę wielu popularnych filmów. Najlepsza obsada w ostatnich filmach i wizualnie tak dobra atmosfera lat 40., czy to wojna czy społeczeństwo.
GenerationofSwine
14. 01. 2023
100%
Marion Cotillard, tak, to jedna z tych osób, które na pewno już widziałeś, ale dokładnie nie możesz jej umieścić i to cię dręczy przez cały film. Nawiasem mówiąc, tak bardzo przypomina osobę z…
Marion Cotillard, tak, to jedna z tych osób, które na pewno już widziałeś, ale dokładnie nie możesz jej umieścić i to cię dręczy przez cały film. Nawiasem mówiąc, tak bardzo przypomina osobę z Wielkiego Pokolenia, że prawdopodobnie jest jedną z tych aktorek, które potrafią się zmieniać wraz z każdą rolą, w której występują. I patrząc na nią w IMDB, widziałem ją więcej, niż myślałem. W każdym razie dobrze współgra z epoką... ale, niestety, Pitt wygląda mniej z epoki niż w swoich innych filmach wojennych, co jest dziwne, biorąc pod uwagę, jak dobrze potrafi się dostosować. Przypuszczam, że producenci chcieli bardziej go podkreślić dla przyciągnięcia Brad Pitta. W każdym razie to jest film pełen napięcia i emocji i jeden z tych, które zaliczą się do najlepszych filmów szpiegowskich w ogóle. Jest niewyszukany, akcja i przemoc są zaniżone do tego stopnia, że jest zupełnie inny od Bonda i wychodzi jako bardzo prosty thriller szpiegowski. Innymi słowy, to jest ten rodzaj filmu, którego niestety dzisiaj zbyt rzadko widzimy, subtelny i prosty. To film, który oparty jest na postaciach, scenariuszu i grze aktorskiej bardziej niż na efektach specjalnych i dzięki temu łatwo emocjonalnie zaangażować się w fabułę i postacie, nawet jeśli wszystko dzieje się trochę szybciej, niż bym chciał. Ogólnie rzecz biorąc, to jest powiew świeżego powietrza w erze MCU i efektów ponad miarę i opłaca się to na końcu z czystej emocji. Lepiej już być nie może.