Good Night, and Good Luck.

Good Night, and Good Luck. Good Night, and Good Luck.

7.1 /10
1,021 ocen
2005 92 min Wydany

Akcja filmu toczy się w latach 50. ubiegłego stulecia w Ameryce. Jest to historia rzeczywistego konfliktu pomiędzy redaktorem telewizyjnym Edwardem R. Murrowem, senatorem Josephem McCarthy'm oraz Komisją Parlamentarną do spraw przeciw-amerykańskich działań. Z pragnieniem powiadomienia opinii publicznej o faktach, Murrow wraz ze swoim oddanym personelem, kierowanym przez Freda Friendly i Joe Wershba z CBS, rzucają wyzwanie korporacyjnym i sponsoringowym presjom. Naświetlają kłamstwa i praktyki zastraszania stosowane przez McCarthy'ego podczas komunistycznych "polowań na czarownice". Publiczny konflikt rośnie, gdy to senator McCarthy oskarża przeciwników o to, że są komunistami. W atmosferze strachu i w obliczu różnych akcji odwetowych ekipa CBS kontynuuje odkrywanie prawdy, a ich wytrwałość ma na stałe zapisać się w historii.

Obsada Pełna obsada i ekipa

David Strathairn
David Strathairn

Edward R. Murrow

Patricia Clarkson
Patricia Clarkson

Shirley Wershba

George Clooney
George Clooney

Fred Friendly

Jeff Daniels
Jeff Daniels

Sig Mickelson

Robert Downey Jr.
Robert Downey Jr.

Joe Wershba

Frank Langella
Frank Langella

William Paley

Ray Wise
Ray Wise

Don Hollenbeck

Robert John Burke
Robert John Burke

Charlie Mack

Reed Diamond
Reed Diamond

John Aaron

Tate Donovan
Tate Donovan

Jesse Zousmer

Grant Heslov
Grant Heslov

Don Hewitt

Tom McCarthy
Tom McCarthy

Palmer Williams

Matt Ross
Matt Ross

Eddie Scott

Rose Abdoo
Rose Abdoo

Mili Lerner

Robert Knepper
Robert Knepper

Don Surine

Dianne Reeves
Dianne Reeves

Jazz Singer

Peter Martin
Peter Martin

Pianist

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Scenariusz Scenariusz George Clooney , Grant Heslov
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Marc Butan , Ben Cosgrove , Mark Cuban , Jennifer Fox , Chris Salvaterra , Jeff Skoll , Steven Soderbergh , Todd Wagner
Producent Producent Grant Heslov
Montażysta Montażysta Stephen Mirrione
Reżyser Reżyser George Clooney
Operator zdjęć Operator zdjęć Robert Elswit
Obsada Obsada Ellen Chenoweth
Scenografia Scenografia James D. Bissell
Dekoracja planu Dekoracja planu Jan Pascale
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Louise Frogley
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Christa Munro
Współproducent wykonawczy Współproducent wykonawczy Samuel Hadida
Logo Firma
Section Eight US
Davis Films FR
2929 Productions US
TFC JP
Participant US
Warner Independent Pictures US
Redbus Pictures GB
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
08. 05. 2024
70%

Na początku filmu "Zatopić Bismarcka" (1960) znajduje się krótki klip, który ilustruje wpływ potężnego i zwięzłego stylu Edwarda R. Murrowa, co ostatecznie doprowadziło do tego, że otrzymał nagrodę…

Na początku filmu "Zatopić Bismarcka" (1960) znajduje się krótki klip, który ilustruje wpływ potężnego i zwięzłego stylu Edwarda R. Murrowa, co ostatecznie doprowadziło do tego, że otrzymał nagrodę od swoich kolegów na początku tego filmu. To właśnie jego przemówienie przyjęcia ustawia ton dla retrospekcji, która skupia się na jego czasie próbującym bronić obywatelskich praw wielu Amerykanów podczas dochodzeń prowadzonych przez senatora Josepha McCarthy'ego z Minnesoty dotyczących rzekomej infiltracji niemal wszystkich aspektów społeczeństwa przez komunistów i ich sojuszników. David Strathairn dostarcza tu jedno z jego najlepszych występów jako człowiek, którego postawa przynosi mu pochwały z niektórych kręgów, ale wrogość od innych, którzy oskarżają go o ustępliwość - albo co gorsza. Mimo to staje się jednak zależnym od dobrej woli swojego szefa sieci (Frank Langella) i wiernego producenta Freda Friendly'ego (George Clooney), gdy kwestionuje polityka i ryzykuje swoją karierą. Ci mężczyźni mieli wiele podobieństw charakteru. Użycie archiwalnych nagrań McCarthy'ego i zastosowanie ujęć z kamery Strathairna oferuje nam dwa kontrastujące style, postawy i zbiory przekonań, a chociaż redakcja jest pro-Murrow, wciąż pozwala nam doświadczyć i ocenić część szaleństwa, które panowało wtedy, gdy zimna wojna była w pełni. Reżyser Clooney używa dokumentalnego stylu intensywnej monochromatycznej fotografii, aby dosłownie nas wystawić na niebezpieczeństwa wolnego dziennikarstwa w czasie, gdy pływanie pod prąd, który nie cofnąłby się przed niczym, aby zbesztać swoich przeciwników, nie było małym hazardem. Film zapakuje wiele do przemyślenia w dziewięćdziesięciu minutach i podkreśla wciąż dość niebezpieczne scenariusze, jakie dogmat w połączeniu z silnym kultem osobowości może dostarczyć nieświadomemu społeczeństwu.

7.1

Głosowano 1021×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500