Dziecko wojny
Dostępne na
Ivi

Dziecko wojny Иваново детство

7.8 /10
765 ocen
1962 95 min Wydany

II wojna światowa. Radzieckie oddziały spotykają na froncie chłopca Ivana, ktorý stratil rodinu z rúk okupantov. Kapitán Cholin chce ho poslať do školy, ale Ivan túži zostať v armáde.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Andrei Tarkovsky
Muzyka Muzyka Vyacheslav Ovchinnikov
Scenografia Scenografia Evgeniy Chernyaev
Charakteryzator Charakteryzator Lyudmila Baskakova
Redaktor Scenariusza Redaktor Scenariusza E. Smirnov
Dźwięk Dźwięk Inna Zelentsova
Montażysta Montażysta Lyudmila Feiginova
Operator zdjęć Operator zdjęć Vadim Yusov
Artysta efektów wizualnych Artysta efektów wizualnych Sergey Mukhin
Asystent reżysera Asystent reżysera Georgi Natanson
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Gleb Kuznetsov
Powieść Powieść Vladimir Bogomolov
Scenariusz Scenariusz Vladimir Bogomolov , Mikhail Papava , Andrei Tarkovsky , Andrei Konchalovsky
Logo Firma
Mosfilm SU
Tretye Tvorcheskoe Obyedinenie SU
Język
Deutsch
Pусский
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

78 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CRCulver
CRCulver
01. 09. 2018
60%

<i>Dzieciństwo Iwana</i>, wydane w 1962 roku, było pierwszym pełnometrażowym filmem radzieckiego reżysera Andrieja Tarkowskiego. Adaptacja opowiadania Władimira Bogomolowa osadzonego w czasie II…

<i>Dzieciństwo Iwana</i>, wydane w 1962 roku, było pierwszym pełnometrażowym filmem radzieckiego reżysera Andrieja Tarkowskiego. Adaptacja opowiadania Władimira Bogomolowa osadzonego w czasie II wojny światowej, którego bohaterem jest 12-letni sierota (Nikołaj Burłajew) na froncie wschodnim, którego mały rozmiar pozwala mu na rozpoznanie niemieckich pozycji bez wykrycia. Misje Iwana były przydatne dla armii, ale oficerowie ppłk Gryaznov (Nikołaj Grinko), kpt. Kholin (Walentin Zubkow) i por. Galtsew (Jewgienij Żarikow) bardzo chcieliby wysłać go do akademii wojskowej, aby zabrać go z frontu, zwłaszcza gdy ostateczna ofensywa przeciwko Niemcom jest nieunikniona. Akcja filmu rozgrywa się pomiędzy dwiema wyprawami Iwana przez rzekę Dniepr na obszar zajęty przez Niemców. Przedstawia trudne życie żołnierzy na froncie i zniszczenie, jakie wojna przyniosła wiosce radzieckiej, których uszkodzone budynki teraz są siedzibą armii. Przeszłość Iwana jest ukazana eliptycznie poprzez komentarze żołnierzy, sekwencje snów lub wspomnienia. Wątek poboczny obejmuje niepokojące próby Kholina uwiedzenia pielęgniarki Maśi (Walentyna Małjawina) i w wyraźnej różnicy w stosunku do wcześniejszych radzieckich filmów o wojnie sugeruje, że w czasie wojny własni towarzysze broni mogą być tak samo niebezpieczni jak wróg. Jeśli chodzi o filmy Tarkowskiego, <i>Dzieciństwo Iwana</i> jest nadal dziełem niedojrzałym. Nie znajdziesz tu nic z wolnego, niemal rytualnego tempa, które charakteryzuje jego późniejsze filmy, a ten film trwa zaledwie 90 minut. Niemniej jednak kilka ujęć (śledzące ujęcia ściany, Ivan przekartkowujący książkę z religijną sztuką) wydaje się być dojrzałym Tarkowskim w zarodku, a prominentne wykorzystanie ikonografii religijnej (krzyże, freski) jest już obecne. Kinematografia Wadima Jusowa jest niezapomniana, z kilkoma „warstwami” widoku w pewnych ujęciach i prominentnym ramowaniem ujęć z rozbitymi belkami, które zdają się utrudniać postaciom. Byłem jednak bardzo rozczarowany, że na końcu film przechodzi w zasadzie w sowiecki antyniemiecki film propagandowy, z archiwalnymi materiałami z sowieckiego zdobycia Berlina. To jakby zupełnie inny reżyser przejął kontrolę.

7.8

Głosowano 765×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500