Mężczyzna musi być tym, kim jest Joey, nie może złamać formy.
Mężczyzna musi być tym, kim jest Joey, nie może złamać formy.
Shane
Marian Starrett
Joe Starrett
Joey Starrett
Jack Wilson
Chris Calloway
Fred Lewis
Rufus Ryker
Frank 'Stonewall' Torrey
Axel 'Swede' Shipstead
Morgan Ryker
Liz Torrey
Sam Grafton
Bartender Will Atkey
Mrs. Shipstead
Ernie Wright
Axel Johnson
Susan Lewis
Ed Howells
Martha Lewis
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | George Stevens |
Powieść Powieść | Jack Schaefer |
Scenariusz Scenariusz | A.B. Guthrie Jr. |
Dialog Dialog | Jack Sher |
Producent Producent | George Stevens |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Loyal Griggs |
Montażysta Montażysta | William Hornbeck , Tom McAdoo |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Hal Pereira , Walter H. Tyler |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Victor Young |
Kaskaderzy Kaskaderzy | Henry Wills |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Emile Kuri |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Edith Head |
Charakteryzator Charakteryzator | Wally Westmore |
Asystent reżysera Asystent reżysera | John R. Coonan |
Efekty wizualne Efekty wizualne | Farciot Edouart , Gordon Jennings |
Operator Zdjęć Drugiej Ekipy Operator Zdjęć Drugiej Ekipy | Irmin Roberts |
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia | Vic Jones |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Paramount Pictures
US
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Mężczyzna musi być tym, kim jest Joey, nie może złamać formy.
Mężczyzna musi być tym, kim jest Joey, nie może złamać formy.
Ten film obejrzałem pierwszy raz dziesiątki lat temu, prawdopodobnie gdy byłem jeszcze nastolatkiem, a być może podczas letnich wakacji spędzonych u dziadków, którzy wydawali się zawsze oglądać…
Ten film obejrzałem pierwszy raz dziesiątki lat temu, prawdopodobnie gdy byłem jeszcze nastolatkiem, a być może podczas letnich wakacji spędzonych u dziadków, którzy wydawali się zawsze oglądać westerny. Po raz pierwszy przeczytałem westerna Zane'a Greya, Riders of the Purple Sage, w tamtym starym domu. Nie jestem studentem historii filmu, ale nie byłbym zdziwiony, gdyby się okazało, że ten film z lat 50. stał się swoistym wzorcem dla westernów. Nasz bohater zdecydowanie nie jest antybohaterem jak Człowiek bez nazwiska Eastwooda, ale na początku stara się zostawić swoją przeszłość za sobą. Fabuła jest podstawowa i dość przewidywalna, ale jeśli był, jak sugeruję, prekursorem niektórych kiczowatych motywów westernowych, które się pojawiają, to może być dość oglądany i dobrze wykonany, chociaż być może nie na tym samym poziomie co film High Noon, który stopniowo buduje napięcie poprzez odmowę pomocy bohaterowi przez mieszkańców miasta, podczas gdy ten film nie zmierza do napięcia tak bardzo, jak polega na akcji: wymyślne bójki i strzelanina. (Chociaż ma napięcie, o którym są świadomi tylko widzowie, z jego sugerowanym romantycznym napięciem pozamałżeńskim.)