Jeden z tych filmów, które były bardzo udane, ale obecnie mają trudności z przyciągnięciem nowych widzów.
Jeden z tych filmów, które były bardzo udane, ale obecnie mają trudności z przyciągnięciem nowych widzów.
Akcja rozgrywa się w latach 20. Sean Thornton to Amerykanin, który wraca do wioski swojej matki. Prowadzony wspomnieniami o wspaniałym życiu w Innisfree, ma nadzieję na znalezienie tu spokoju. W Ameryce był znanym bokserem, który nieumyślnie doprowadził do śmierci przeciwnika na ringu. To zakończyło jego karierę, więc postanowił zrezygnować z boksu. Mary Danaher, piękna rudowłosa, którą przypadkowo spotyka, budzi w nim gorące uczucie. Szybko adaptuje się do nowego środowiska. Planuje kupić dom, który kiedyś należał do jego matki, co stawia go w konfrontacji z miejscowym potentatem, Willowem Danaherem, który od dawna chciał przejąć tę posiadłość. Thornton prosi Willa o rękę jego siostry, ten odmawia. Sean jednak kupuje ziemię i zaręcza się z Mary. Wkrótce biorą ślub, ale brat, zaślepiony nienawiścią, odbiera siostrze posag. Dramatyczne wspomnienia nie pozwalają Seanowi walczyć z Willem o honor żony. Mary uznaje go za tchórza i postanawia odejść od niego.
Sean Thornton
Mary Kate Danaher
Squire 'Red' Will Danaher
Michaleen Oge Flynn
Father Peter Lonergan
The Widow Sarah Tillane
Dan Tobin
Mrs. Elizabeth Playfair
Fishwoman with basket at station
Rev. Cyril 'Snuffy' Playfair
Hugh Forbes
Father Paul
Owen Glynn
Ignatius Feeney
Molouney - Train Guard
Costello - Engine Driver
Train fireman
Railway porter
Mother (uncredited)
Dermot Fahy (uncredited)
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Scenariusz Scenariusz | Frank S. Nugent |
Producent Producent | Merian C. Cooper , Gordon B. Forbes , John Ford , Lewis T. Rosso |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Winton C. Hoch |
Montażysta Montażysta | Jack Murray |
Historia Historia | Maurice Walsh |
Scenarzysta Scenarzysta | John Ford |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Frank Hotaling |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Victor Young |
Reżyser Reżyser | John Ford |
Dekoracja planu Dekoracja planu | John McCarthy Jr. , Charles S. Thompson |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Adele Palmer |
Fotograf planu Fotograf planu | Roman Freulich |
Asystent montażysty Asystent montażysty | Barbara Ford |
Operator zdjęć drugiej ekipy Operator zdjęć drugiej ekipy | Archie Stout |
Dźwięk Dźwięk | T.A. Carman , Howard Wilson |
Logo | Firma |
---|---|
Argosy Pictures
US
|
|
![]() |
Republic Pictures
US
|
Język |
---|
English |
Gaeilge |
Co sądzą inni widzowie
Jeden z tych filmów, które były bardzo udane, ale obecnie mają trudności z przyciągnięciem nowych widzów.
Jeden z tych filmów, które były bardzo udane, ale obecnie mają trudności z przyciągnięciem nowych widzów.
Myślę, że to, co najbardziej mi się podobało w tej delikatnej romantycznej dramie, to fakt, że John Ford pozwolił znacznie więcej czasu ekranowego na zespół aktorów, którzy przyczynili się do…
Myślę, że to, co najbardziej mi się podobało w tej delikatnej romantycznej dramie, to fakt, że John Ford pozwolił znacznie więcej czasu ekranowego na zespół aktorów, którzy przyczynili się do ustanowienia Johna Wayne'a jako gwiazdy, jaką był. Jest to były bokser "Thornton", który wraca do wiejskiej Irlandii na mieszane przyjęcie od tych w swoim rodzinnym mieście, gdy planuje osiedlić się na ziemi, która kiedyś należała do jego rodziny. Udaje mu się przelicytować lokalnego magnata "Danahera" (Victor McLaglen) z wdową "Sarah" (Mildred Natwick), a po osiedleniu odkrywa schronienie "Mary Kate" (Maureen O'Hara), która okazuje się być siostrą jego nowo odkrytego wroga. Jego obecność zaczyna dzielić mieszkańców wioski, ale dzięki psotnej pomocy "Flynna" (Barry Fitzgerald) i lokalnego księdza "Lonergana" (Ward Bond) zaczyna poważnie zalotować tę kobietę. Pojawia się mnóstwo głupich ucieczek, gdy udowadnia, że jest jego równą pod każdym względem, a jej brat stawia opór przed zakończeniem, które należy do najbardziej zabawnych w historii kina. Kolorowa fotografia przypomina "Glocca Morra", a Wayne pokazuje nam nieco bardziej wszechstronny aspekt swojego dotychczas raczej podstawowego stylu aktorskiego, gdy on i O'Hara wesoło się kłócą. Mimo to jest to naprawdę film, w którym inni aktorzy oferują charakterystyczne wsparcie przez kilka godzin, tworząc zabawną i angażującą atmosferę społeczności, i chociaż jest niesamowicie lekki i puszysty, nadal warto go obejrzeć.