Przekleństwo Frankensteina

Przekleństwo Frankensteina The Curse of Frankenstein

6.8 /10
311 ocen
1957 83 min Wydany

Baron Victor Frankenstein siedząc w więzieniu za morderstwo, próbuje uniknąć gilotyny opowiadając księdzu o naukowych eksperymentach, jakie wraz ze swym mentorem, Paulem Krampem, przeprowadzał. One były bezpośrednią przyczyną ożywienia martwego ciała. Obsesja barona i mordercza natura stworzenia prowadzą do śmierci coraz większej liczby ludzi w ich otoczeniu.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Peter Cushing
Peter Cushing

Baron Victor Frankenstein

Hazel Court
Hazel Court

Elizabeth

Robert Urquhart
Robert Urquhart

Paul Krempe

Christopher Lee
Christopher Lee

The Creature

Paul Hardtmuth
Paul Hardtmuth

Prof. Bernstein

Fred Johnson
Fred Johnson

Grandpa

Claude Kingston
Claude Kingston

Little Boy

Andrew Leigh
Andrew Leigh

Burgomaster

Sally Walsh
Sally Walsh

Young Elizabeth

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Terence Fisher
Powieść Powieść Mary Shelley
Producent Producent Anthony Hinds , Max Rosenberg
Operator zdjęć Operator zdjęć Jack Asher
Montażysta Montażysta James Needs
Obsada Obsada Dorothy Holloway
Projektant dekoracji Projektant dekoracji Bernard Robinson
Dekoracja planu Dekoracja planu Edward Marshall
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Molly Arbuthnot
Fryzjer Fryzjer Henry Montsash
Charakteryzator Charakteryzator Roy Ashton , Philip Leakey
Scenariusz Scenariusz Jimmy Sangster
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej James Bernard
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Michael Carreras
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Anthony Nelson Keys
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Don Weeks
Scenografia Scenografia Bernard Robinson
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
20. 05. 2016
90%

To stało się jednym z moich ulubionych filmów, zarówno Hammer Films ogólnie, jak i dzieł obu Sir Petera Cushina i Sir Christophera Lee. Nadal działa kinematograficznie, trzy pokolenia później,…

To stało się jednym z moich ulubionych filmów, zarówno Hammer Films ogólnie, jak i dzieł obu Sir Petera Cushina i Sir Christophera Lee. Nadal działa kinematograficznie, trzy pokolenia później, ponieważ mój 13-letni syn również bardzo go polubił. Chociaż twórcy musieli użyć innego makijażu zamiast tego, który jest chroniony prawami autorskimi przez Universal Studios w arcydziele Jamesa Whale'a, to wcale nie stanowi problemu dla twojej przyjemności z obrazu. Warto zakupić i obejrzeć ponownie zarówno dla fanów gatunku, ogólnie filmów historycznych, jak i powieści Mary Shelley. To doskonała praca, która jest jedną z najlepszych w karierze reżysera Fishera.

John Chard
John Chard
16. 10. 2019
80%

Nawet jeśli odważylibyśmy się pominąć jego znaczenie, to i tak wspaniały film. Klątwa Frankensteina pochodzi z produkcji Hammer Film Productions i jest oparta na powieści Frankenstein autorstwa Mary…

Nawet jeśli odważylibyśmy się pominąć jego znaczenie, to i tak wspaniały film. Klątwa Frankensteina pochodzi z produkcji Hammer Film Productions i jest oparta na powieści Frankenstein autorstwa Mary Shelley. Reżyserem był Terence Fisher, scenariusz napisał Jimmy Sangster, a w rolach głównych wystąpili Peter Cushing, Christopher Lee, Hazel Court i Robert Urquhart. Jack Asher odpowiadał za zdjęcia, a James Bernard skomponował muzykę. Pierwszy film Hammera w kolorze, Klątwa Frankensteina rozpoczęła drugą falę filmowego horroru około 25 lat po sławnych czasach lat 30. XX wieku. Gdzie wersja Hammera różni się od ofert Universal, które uważnie obserwowały, co robi Hammer, jest skupienie się na samym baronie, a nie na ikonicznym stworzeniu. Ten podejście zaskoczyło wielu krytyków i obserwatorów w tamtym czasie, niektórzy uważali to za zbyt rozmowne, a jeszcze gorzej, depresyjne i upokarzające. Ale kasy w kinach dzwoniły zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Ameryce, a teraz film jest czczony zarówno przez twórców filmowych, jak i historyków horroru. Słusznie. Fabuła w zasadzie ukazuje barona Victora Frankensteina w więzieniu za morderstwo, gdzie stojący przed gilotyną opowiada księdzu niesamowitą historię, jak on i jego mentor skutecznie wskrzesili martwe ciało. Powstała kreacja to ten, który popełnił morderstwo, za które teraz baron jest oskarżony. Pierwszy arcydzieło od Hammera to wybór Fishera i Sangstera, ten pierwszy kręci w jaskrawym Eastmancolor; ustanawiając tym samym standard dla gotyckiego stylu Hammera, drugi stworzył trzaskający scenariusz, który sprawił, że naukowiec w filmie stał się prawdziwym potworem. Drugim arcydziełem było obsadzenie Cushigna jako zdeterminowanego Frankensteina. Wtedy tylko elegancki aktor telewizyjny, Cushing gra go naprzemiennie z zimną krwią i elegancko czarująco. Lee, dostając pracę dopiero po tym, jak agent Bresslawa zażądał za dużo pieniędzy, tak naprawdę nie musi wiele robić, ale jego ruchy marionetkowe w połączeniu z mięsistym makijażem twarzy sprawiają, że jest zupełnie niezapomniany. Obydwaj mężczyźni oczywiście stali się legendami horroru od tego momentu. To zdecydowanie nie jest najlepszy film Hammer Horror, tak naprawdę nie jest to najlepsza reinkarnacja uniwersalnego stworzenia. Ale dodaje szorstkości i inteligencji gotyckiej atmosferze, jego wizualne ujęcia są uderzające, a oparta na postaci narracja posuwa się tajemniczo naprzód. 8/10

JPV852
JPV852
07. 12. 2020
70%

Rozrywkowy, chociaż nie bez wad film grozy z potworem, który wyróżnia się głównie dzięki Peterowi Cushingowi i Robertowi Urquhartowi, z gotycką atmosferą. Dialog jest trochę mdły, ale podobała mi się…

Rozrywkowy, chociaż nie bez wad film grozy z potworem, który wyróżnia się głównie dzięki Peterowi Cushingowi i Robertowi Urquhartowi, z gotycką atmosferą. Dialog jest trochę mdły, ale podobała mi się zmiana z klasyczną historią i zabawa zobaczyć Christophera Lee jako "Stwora". **3.5/5**

Wuchak
Wuchak
18. 05. 2024
70%

Peter Cushing jako opętany doktor i Christopher Lee jako jego odrażające stworzenie. To był pierwszy film Hammera w kolorze i jego sukces doprowadził do odrodzenia klasycznych potworów Universalu…

Peter Cushing jako opętany doktor i Christopher Lee jako jego odrażające stworzenie. To był pierwszy film Hammera w kolorze i jego sukces doprowadził do odrodzenia klasycznych potworów Universalu zinterpretowanych z brytyjskiej perspektywy z znanymi soczystymi kolorami Hammera.

6.8

Głosowano 311×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500