Boris Karloff przedstawia ten tryptyk krótkich opowieści. Pierwsza, najkrótsza, okazała się najmniej interesująca, koncentrując się na chciwej pielęgniarki, która okrada ciało cennego pierścionka,…
Boris Karloff przedstawia ten tryptyk krótkich opowieści. Pierwsza, najkrótsza, okazała się najmniej interesująca, koncentrując się na chciwej pielęgniarki, która okrada ciało cennego pierścionka, tylko po to, aby się dowiedzieć, że jego poprzedni właściciel jeszcze nie zakończył z nim, ani z nią, do końca! Druga opowieść przedstawia piękną kobietę, która wraca pewnego wieczoru do swojego mieszkania, tylko po to, aby być poddana powtarzającym się telefonatów ostrzegających ją, że rano już nie ujrzy! Michèle Mercier jest dość efektywna jako przerażona "Rosy" w tej historii. Na koniec, sam Karloff wkracza na scenę w dość długiej, przyjemnej, wampirzej opowieści, która widzi podróżującego hrabiego odkrywającego ciało przerażającego bandyty i zabierającego je na pobliską farmę. Dopiero tam, i z powrotem ojca "Gorca", zaczyna sobie uświadamiać, że to niebezpieczeństwo zostało już "zaproszone"! Produkcje mają bardzo wygląd w stylu Hammera, charakteryzacja i efekty wizualne (szczególnie w pierwszej historii) nie trzymają się tak dobrze, ale ogólnie rzecz biorąc, te trzy opowieści są dość solidne z groźnymi przesłaniami dla tych, którzy kradną, oszukują lub zabijają! Prawdopodobnie nie będziesz o tym pamiętać kilka dni po obejrzeniu, ale Bava świetnie radził sobie z budżetowym/hororem studyjnym, a ostatnie dwie historie całkiem dobrze radzą sobie z rozwijaniem jakiegoś poczucia grozy i zagrożenia. Dobra zabawa.