Księga Dżungli
Dostępne na
Disney Plus

Księga Dżungli The Jungle Book

6.9 /10
8,184 ocen
2016 106 min Wydany

Mowgli, chłopiec wychowany przez wilczą rodzinę, musi zmierzyć się z tygrysem Shere Khanem, który widzi zagrożenie w dżungli. Wspierany przez przyjaciół Bagheerę i Baloo, opuszcza swój dom i stawia czoła niebezpieczeństwom czyhającym na niego.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Neel Sethi
Neel Sethi

Mowgli

Bill Murray
Bill Murray

Baloo (titlesvoice)

Ben Kingsley
Ben Kingsley

Bagheera (titlesvoice)

Idris Elba
Idris Elba

Shere Khan (titlesvoice)

Scarlett Johansson
Scarlett Johansson

Kaa (titlesvoice)

Christopher Walken
Christopher Walken

King Louie (titlesvoice)

Lupita Nyong'o
Lupita Nyong'o

Raksha (titlesvoice)

Giancarlo Esposito
Giancarlo Esposito

Akela (titlesvoice)

Garry Shandling
Garry Shandling

Ikki (titlesvoice)

Emjay Anthony
Emjay Anthony

Young Wolf #1 (titlesvoice)

Brighton Rose
Brighton Rose

Gray (titlesvoice)

Jon Favreau
Jon Favreau

Pygmy Hog (titlesvoice)

Sam Raimi
Sam Raimi

Giant Squirrel (titlesvoice)

Russell Peters
Russell Peters

Rocky the Rhino (titlesvoice)

Max Favreau
Max Favreau

Young Wolf #2 (titlesvoice)

Chloe Hechter
Chloe Hechter

Young Wolf #3 (titlesvoice)

Asher Blinkoff
Asher Blinkoff

Young Wolf #4 (titlesvoice)

Knox Gagnon
Knox Gagnon

Young Wolf #5 (titlesvoice)

Sasha Schreiber
Sasha Schreiber

Young Wolf #6 (titlesvoice)

Kai Schreiber
Kai Schreiber

Young Wolf #7 (titlesvoice)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Jon Favreau
Projekt koncepcyjny Projekt koncepcyjny Seth Engstrom
Montażysta efektów wizualnych Montażysta efektów wizualnych Mark S. Wright
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Robert Legato
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Laura Jean Shannon
Montażysta Montażysta Mark Livolsi
Scenografia Scenografia Christopher Glass
Operator zdjęć Operator zdjęć Bill Pope
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Peter M. Tobyansen , Molly Allen , Karen Gilchrist
Producent Producent Jon Favreau , Brigham Taylor
Scenariusz Scenariusz Justin Marks
Orkiestrator Orkiestrator Kevin Kaska
Koproducent Koproducent John Bartnicki , Joyce Cox
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Ravi Bansal , John Lord Booth III
Nadzorujący kierownik artystyczny Nadzorujący kierownik artystyczny Andrew L. Jones
Logo Firma
Walt Disney Pictures US
Fairview Entertainment US
Moving Picture Company GB
Język
English
Recenzje (6)

Co sądzą inni widzowie

69 %
Średnia ocena
6
Łącznie recenzji
Austin Singleton
Austin Singleton
11. 08. 2016

Wspaniały film dla całej rodziny. Obejrzyj moją pełną recenzję tutaj.

Wspaniały film dla całej rodziny. Obejrzyj moją pełną recenzję tutaj.

Reno
Reno
01. 09. 2016
80%

Przygoda z czerwonym kwiatem! Słynna książka dla dzieci Rudyarda Kiplinga była adaptowana wiele razy na przedstawienia sceniczne, seriale telewizyjne, filmy na żywo i animowane, a teraz jest tu…

Przygoda z czerwonym kwiatem! Słynna książka dla dzieci Rudyarda Kiplinga była adaptowana wiele razy na przedstawienia sceniczne, seriale telewizyjne, filmy na żywo i animowane, a teraz jest tu nowoczesna wersja i także pierwsza wersja cyfrowa 3D. Disney ponownie to zrobił, przywracając wszystkie klasyki do nowego życia, ale to świetna praca zespołowa, zwłaszcza postprodukcja była fantastyczna.

Gimly
Gimly
02. 09. 2016
50%

Miałem tylko jeden prawdziwy problem z filmem Księga Dżungli w reżyserii Jona Favreaua i chociaż wydaje się to trochę niesprawiedliwe, to również dość poważny problem. Przez miesiące przed tym, zanim…

Miałem tylko jeden prawdziwy problem z filmem Księga Dżungli w reżyserii Jona Favreaua i chociaż wydaje się to trochę niesprawiedliwe, to również dość poważny problem. Przez miesiące przed tym, zanim dostałem szansę zobaczyć tę nową wersję, słyszałem non-stop o tym, jaki wspaniały aktor gra Mowgliego, jak fotorealistyczne są wszystkie zwierzęta i że nigdy nie bylibyście w stanie zgadnąć, że tła były tak naprawdę tylko scenami dźwiękowymi, które zostały animowane. No i teraz obejrzałem Księgę Dżungli i muszę powiedzieć, że wszystkie trzy te komplementy uważam za absolutnie nieprawdziwe. Może to brzmi jak trzy problemy, ale w rzeczywistości wszystko sprowadza się do jednej rzeczy, braku wiarygodności. Od samego początku nie byłem w stanie całkowicie zaangażować się w historię z powodu jednego z tych powodów (zwykle wyglądu stworzeń). Nigdy nie byłem w stanie w pełni zaangażować się, i chociaż uznaję, że z punktu widzenia fabuły ta wersja była nawet lepsza niż ta z 1967 roku, ciągle byłem ciągle irytowany ostrej konfrontacji Mowgli'ego z światem wokół niego.

Per Gunnar Jonsson
Per Gunnar Jonsson
24. 02. 2017
80%

To bez wątpienia jest bardzo dobry film rodzinny. Wiele osób wydaje się porównywać go niekorzystnie z „oryginalnym” animowanym filmem od Walta Disneya. Dla mnie to są całkiem różne filmy i nie…

To bez wątpienia jest bardzo dobry film rodzinny. Wiele osób wydaje się porównywać go niekorzystnie z „oryginalnym” animowanym filmem od Walta Disneya. Dla mnie to są całkiem różne filmy i nie powinny być porównywane. Nie czytałem książki, ale mam wrażenie, że ten film bardziej wiernie odzwierciedla książkę. Jest trochę ciemniejszy, bardziej poważny i niesamowicie piękny do oglądania.

Kamurai
Kamurai
17. 07. 2020
60%

Naprawdę dobry film, chętnie obejrzałbym go ponownie i mogę go polecić. Uważam, że jest nawet lepszy niż oryginalna wersja z 1967 roku. Chociaż nie jest tak urokliwy jak oryginał i ma zupełnie inny…

Naprawdę dobry film, chętnie obejrzałbym go ponownie i mogę go polecić. Uważam, że jest nawet lepszy niż oryginalna wersja z 1967 roku. Chociaż nie jest tak urokliwy jak oryginał i ma zupełnie inny styl animacji, jest pełen detali. Od poszczególnych pasm futra po rodzaje zwierząt (dziś tak wiele dowiedziałem się o indyjskiej faunie), naprawdę widać detale efektów komputerowych. Wystarczy obejrzeć samą sekwencję napisów końcowych, a przekonasz się. Istnieją trzy ogromne ulepszenia w porównaniu z innymi: twarz Sher Khana, Król Louie i intensywność scen walki zwierząt. Film nie jest wolny od problemów: wyobrażam sobie, że ktoś będzie miał problemy z rozmawiającymi zwierzętami w porównaniu do nie-mówiących zwierząt, że musiałby nauczyć się języka (więc jak miałby kiedykolwiek zrozumieć Sher Khana lub Baloo?). Jeśli cokolwiek, myślę, że scenariusz trochę ucierpiał. Tam, gdzie oryginał miał subtelny, ale silny układ bajek (rodzaj modularnych opowieści moralnych z przesuwającym się naciskiem na postacie), ta struktura jest znacznie bliższa temu, jak zbudowane są wiele historie z gier wideo, zserializowane rozdziały z pewnym stopniem wzrostu mocy i zmieniającym się naciskiem na środowisko i cele, ale wszystko skupione na Mowglim. I nie sądzę, że scenariusz jest zły, ale ten Dżunglak (nigdy nie ujawnia swojej historii, co było pewnym ulgą szczerze mówiąc) wykonuje czyste inżynieryjne prace, korzystając z winorośli i bloczków i zbroi (która by nie działała) z wyliczonym ustawieniem. Rozumiem, że niektórzy ludzie po prostu mają talent do niektórych rzeczy, ale musiałem zastanowić się, czy sam bym mógł to zrobić. Mógłbym, ale musiałbym to zrobić inaczej. I szczerze mówiąc, niektóre głupie / niekonsekwentne rzeczy, które robi, chociaż jest "na czele" Mowgli w tej wersji, naprawdę mnie poruszyły: w niektórych momentach dosłownie kibicowałem Sher Khanowi. Ostatecznie dobrze się bawiłem, i myślę, że większość ludzi, a być może nawet ich zwierzątka, też by się dobrze bawiła (moje koty były zainteresowane przez chwilę).

CinemaSerf
CinemaSerf
09. 12. 2023
70%

Napięte zaostrzenie między wilkami a tygrem "Shere Khan" zaczyna być testowane, gdy "Mowgli" (Neel Sethi) starzeje się i jest trudniejszy do utrzymania w bezpieczeństwie. Aby zapobiec jeszcze…

Napięte zaostrzenie między wilkami a tygrem "Shere Khan" zaczyna być testowane, gdy "Mowgli" (Neel Sethi) starzeje się i jest trudniejszy do utrzymania w bezpieczeństwie. Aby zapobiec jeszcze większemu niebezpieczeństwu, wysyłają go pod opiekę pantery "Bagheera" do najbliższej wioski ludzi, gdzie może dorastać między swoimi. Co teraz następuje, to interesujące przygody przez dżunglę, gdzie spotyka sprytnego niedźwiedzia "Baloa" - który wie, jak załatwić sobie zapasy miodu; "Kaa" - podstępnego węża i oczywiście Kongowskiego "Kinga Louie". Teraz "Mowgli" nie jest do końca przekonany do sprawy z wioską ludzi, a im więcej spędza czasu w lesie ze swoimi stworzeniami, tym mniej chce spędzać czas ze swoimi ludźmi. Czy "Baloo" i "Bagheera" mogą go dostarczyć w jednym kawałku? "Bare Necessities", "Trust in Me" i "King of the Swingers" dodają hipnotyzujący i uderzający w palce opowieść, która dobrze łączy liczne efekty CGI z żywymi scenami - zwłaszcza podczas pożaru, który jest pomysłowo stworzony z dość groźbą i oczywiście z nawiązaniem do uzdrawiającej równowagi natury. Sethi ma coś z Sabu w swoim występie. Musiało być dla niego trudne pracować z tak dużym zielonym ekranem, ale nadal udaje mu się wnieść pewien stopień naturalnej charakteryzacji do swoich wysiłków - zwłaszcza z natrętnymi pszczołami i jeszcze bardziej natrętnymi małpami. Nie jest to wielki film dla telewizji - jeśli możesz go zobaczyć w kinie, to fotografia i kreatywność towarzyszą opowieści Roalda Dahla o przyjaźni i lojalności w sposób przyjemny.

6.9

Głosowano 8184×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500