Mechanik: Prawo zemsty
Dostępne na
Voyo

Mechanik: Prawo zemsty The Mechanic

6.5 /10
3,347 ocen
2011 93 min Wydany

Arthur Bishop to elitarny 'mechanik' - doskonały zabójca z unikalnym talentem do czystego usuwania celów. Zawsze działał profesjonalnie i bezstronnie, ale gdy ginie jego doradca i przyjaciel Harry McKenna, Bishop traci jedną ze swoich zalet. Jego misja komplikuje się, gdy dołącza do niego syn Harry'ego, Steve, z tą samą chęcią zemsty i determinacją do nauki jego rzemiosła. Mechanik zabójca, który do tej pory pracował sam, teraz musi współpracować z synem zmarłego przyjaciela.

Mechanik - Kolekcja

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Simon West
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Mark Isham
Scenariusz Scenariusz Richard Wenk
Producent Producent René Besson , William Chartoff , David Winkler
Obsada Obsada Cathy Sandrich Gelfond
Operator zdjęć Operator zdjęć Eric Schmidt
Kompozytorzy obrazu Kompozytorzy obrazu Brian N. Bentley
Dekoracja planu Dekoracja planu Leonard R. Spears
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Selena Arizanovic
Montażysta muzyki Montażysta muzyki Jon Mooney , Shannon Erbe
Script Supervisor Script Supervisor Amy Sanderson
Fotograf planu Fotograf planu Patti Perret
Operator steadicamu Operator steadicamu Jacques Jouffret
Główny fryzjer Główny fryzjer Yolanda Mercadel
Scenografia Scenografia Richard Lassalle
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Noon Orsatti
Dubler kaskaderski Dubler kaskaderski Tom Harper
Logo Firma
Millennium Media US
CBS Films US
Chartoff-Winkler Productions US
Nu Image Entertainment DE
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

65 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Per Gunnar Jonsson
Per Gunnar Jonsson
10. 04. 2017
80%

Kiedy Jason Statham jest dobry, jest bardzo dobry. W tym filmie uważam, że jest bardzo dobry jako cichy, zabójczy płatny zabójca. To jest prosty zabójca/akcja/thriller. Historia nie jest niczym nowym…

Kiedy Jason Statham jest dobry, jest bardzo dobry. W tym filmie uważam, że jest bardzo dobry jako cichy, zabójczy płatny zabójca. To jest prosty zabójca/akcja/thriller. Historia nie jest niczym nowym, ale jest to dobrze działająca historia, która jest ładnie wykonana.

The Movie Diorama
The Movie Diorama
16. 01. 2020
50%

Mechanik nie jest w stanie naprawić swojego mechanicznie banalnego fabuły. „Amat Victoria Curran - Zwycięstwo kocha przygotowanie.” Zapowiadające słowa wytłoczone na lśniącej lufie potężnego…

Mechanik nie jest w stanie naprawić swojego mechanicznie banalnego fabuły. „Amat Victoria Curran - Zwycięstwo kocha przygotowanie.” Zapowiadające słowa wytłoczone na lśniącej lufie potężnego pistoletu Sutherlanda. Eufemizm pomijając, West prezentuje remake akcyjnego thrillera z Bronsonem w roli głównej, który przypadkowo nie zawiera napraw pojazdów. To dlatego, że dla tych z was, którzy nie są poddani organizacjom przestępczym (mam nadzieję, że wszyscy...), „mechanik” to slang oznaczający płatnego zabójcę. Pomimo tego, że Statham jest łysy i potrafi przykleić fałszywy tatuaż z kodem kreskowym na tej błyszczącej czaszce dla „popaśnej zabawy!”, niestety West nie był w stanie nazwać filmu „Zabójca”. I tak, chwycił klucz francuski i przeszedł do obszaru remaku. O co chodzi, to jedno z bardziej znośnych dzieł Westa z ostatniej dekady. „Mechanik” Arthur Bishop dostaje zadanie zabicia swojego mentora, po czym bierze jego kłopotliwego syna na szkolenie jako gest dobrej woli. Naturalnie, Statham morduje mężczyzn na swojej drodze każdym przedmiotem, na który jego oczy zwracają uwagę, zwłaszcza uchwytem walizki w tym przypadku. Jest niezgrabnie zmontowany, natychmiast zapomniany i rzadko skupia się na specjalizacji w „robieniu zleceń wyglądających jak wypadki”. Narracja ekspozycyjna przez cały czas, jeden lub dwa zwroty akcji, które nie utrzymują żadnej energii kinetycznej i niewiarygodne marnotrawienie Sutherlanda. Nie wspominając o tym, że kolejny „mechanik” ma słabość do młodych chłopców i małych psów. Te dwie rzeczy się po prostu nie łączą. Co ciekawe, film działa, gdy zagłębia się w życie samotnego syna McKenny, Steve'a, zagrany przez tajemniczego, niedocenianego i konsekwentnego Fostera. Nieodpowiedzialna jednostka ulegająca nielegalnym substancjom i wulgarnemu stylowi życia, by stłumić swoje zaniedbane wychowanie. Przechodzi katarsisową zemstę, by ukoić duszę. Jego wewnętrzne cierpienie sprawia, że jego postać staje się elementem ludzkim w tym, co w przeciwnym razie jest mechanicznym thrillerem akcyjnym, pełnym eksplozji i szybkich strzałów. To walka o profesjonalizm między doświadczonym Arthurem a niedoświadczonym Stevem, co tworzy zaskakująco dobrze wykonany pojedynek inteligencji. Same zabójstwa były proste, chociaż nieco mało pomysłowe, ale realistyczne. Kilka wątpliwych momentów, w tym zdezorientowany mężczyzna spoglądający na najmniejsze nakrętki (uspokój swoje myśli...), które wypadły z kratki, ale nic zbyt szalonego. Wykorzystanie legendarnego utworu Schuberta Trio No. 2 in E-flat Major było rewelacyjne, muszę przyznać. Mówiąc to, Mechanik to standardowa sprawa Stathama. Napędzany sensacyjnym występem wspierającym, ale utrudniony przez banalną fabułę. Funkcjonalny, ale natychmiast zapomniany.

6.5

Głosowano 3347×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500