Do utraty tchu

Do utraty tchu À bout de souffle

7.5 /10
1,876 ocen
1960 90 min Wydany

Michel, zbuntowany młody mężczyzna uciekając skradzionym samochodem zabija policjanta. Zdaje sobie sprawę, że za kilka godzin będzie ścigany przez policję całego kraju. Przybywa więc do Paryża, by odebrać od dłużnika pieniądze, które pomogłyby mu w ucieczce za granicę. Do wyjazdu namawia także piękną Amerykankę, z którą łączy go niesprecyzowane uczucie. Sprawy zaczynają się komplikować, gdy okazuje się, że dłużnik zniknął. Michel pozbawiony możliwości ucieczki, czuje się coraz bardziej osaczony.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jean-Paul Belmondo
Jean-Paul Belmondo

Michel Poiccard / László Kovács

Jean Seberg
Jean Seberg

Patricia Franchini

Daniel Boulanger
Daniel Boulanger

Police Inspector Vital

Henri-Jacques Huet
Henri-Jacques Huet

Antonio Berrutti

Roger Hanin
Roger Hanin

Carl Zubart

Van Doude
Van Doude

American Journalist, Patricia's Friend

Claude Mansard
Claude Mansard

Claudius Mansard

Liliane Dreyfus
Liliane Dreyfus

Liliane / Minouche

Michel Fabre
Michel Fabre

Police Inspector #2

Jean-Pierre Melville
Jean-Pierre Melville

Parvulesco the Writer

Jean-Luc Godard
Jean-Luc Godard

The Snitch

Richard Balducci
Richard Balducci

Tolmatchoff

André S. Labarthe
André S. Labarthe

Journalist at Orly

François Moreuil
François Moreuil

Journalist at Orly

Liliane Robin
Liliane Robin

Minouche

Gérard Brach
Gérard Brach

Photographer (uncredited)

Philippe de Broca
Philippe de Broca

A Journalist (uncredited)

José Bénazéraf
José Bénazéraf

Man in a White Car (uncredited)

Jean Domarchi
Jean Domarchi

A Drunk (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Georges de Beauregard
Scenariusz Scenariusz Jean-Luc Godard
Operator zdjęć Operator zdjęć Raoul Coutard
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Martial Solal
Montażysta Montażysta Cécile Decugis
Reżyser Reżyser Jean-Luc Godard
Oryginalna historia Oryginalna historia François Truffaut , Claude Chabrol
Kierownik Techniczny Kierownik Techniczny Claude Chabrol
Asystent montażysty Asystent montażysty Lila Herman
Dźwięk Dźwięk Jacques Maumont
Charakteryzator Charakteryzator Phuong Maittret
Asystent reżysera Asystent reżysera Pierre Rissient
Operator kamery Operator kamery Claude Beausoleil
Fotograf planu Fotograf planu Raymond Cauchetier
Script Supervisor Script Supervisor Suzon Faye
Doradca techniczny Doradca techniczny Claude Chabrol
Historia Historia François Truffaut , Claude Chabrol
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

75 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
CRCulver
CRCulver
02. 09. 2018
80%

Kluczowym filmem późnych lat pięćdziesiątych/wczesnych lat sześćdziesiątych Francuskiej Nowej Fali jest <i>À bout de souffle</i> (Na oddech), który rozpoczyna się eleganckim przestępcą Michelem…

Kluczowym filmem późnych lat pięćdziesiątych/wczesnych lat sześćdziesiątych Francuskiej Nowej Fali jest <i>À bout de souffle</i> (Na oddech), który rozpoczyna się eleganckim przestępcą Michelem Poiccardem (Jean-Paul Belmondo), który kradnie samochód. Gdy zostaje złapany za przekroczenie prędkości w drodze do Paryża i ścigany przez policję, Michel zabija policjanta. Zdesperowany, by zebrać pieniądze i uciec do Włoch, ukrywa się u Patricii (Jean Seberg), amerykańskiej dziewczyny, z którą raz spał i która nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, w którym się znajduje.

CinemaSerf
CinemaSerf
14. 03. 2024
70%

Jean-Paul Belmondo spędza większość tego filmu tylko w bokserkach, po tym jak jego postać "Poiccard/Kovacs" kradnie samochód, zabija ścigającego policjanta, a następnie schronienie znajduje u swojej…

Jean-Paul Belmondo spędza większość tego filmu tylko w bokserkach, po tym jak jego postać "Poiccard/Kovacs" kradnie samochód, zabija ścigającego policjanta, a następnie schronienie znajduje u swojej nowej przyjaciółki ze szkoły dziennikarstwa "Patricii" (Jean Seberg). Ona nie do końca zdaje sobie sprawę z rozmiaru problemów swojego nowego chłopaka, gdy próbuje ją przekonać, że ma trochę gotówki i że powinni się przeprowadzić do Włoch. Jego tożsamość nie jest całkowicie nieznana policji, a z jego twarzą przyklejoną na pierwszej stronie każdej gazety w Paryżu, jego szanse na osiągnięcie swojego ideału zaczynają wydawać się mało realne - zwłaszcza że nie ma żadnej samoświadomości, kiedy przemierza miasto na oczach wszystkich. Oczywiście, musi minąć trochę czasu, zanim "Patricia" dowie się prawdy o nim - ale co zdecyduje zrobić? To w zasadzie dwuosobowa gra między nimi, a dobrze się komponują, gdy historia nabiera tempa. Postać Seberg jest interesująca i łatwo zrozumieć, dlaczego zakochuje się w tajemniczym i czarującym przestępcy, który wydziela tyle samo grozy co mokra kapusta. Jest zabawna scena wywiadu, kiedy zostaje poproszona o przepytywanie pisarza "Parvulesco" (Jean-Pierre Melville) - dość zarozumiałego jednostki, która ogłasza, że jej życiowym celem jest stanie się nieśmiertelnym i umrzeć. Przypuszczam, że tak mógł patrzeć na sprawy również "Poiccard" - choć może nie drugi element zbyt szybko. A teraz montaż. Hmmm. Jest chaotyczny. Czy to może być celowe czy tylko stażysta z taśmą klejącą i tępym brzytwą? To kolejny punkt do dyskusji dla tego dziwnego i zabawnego dramatu kryminalnego - z różnicą.

7.5

Głosowano 1876×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500