Dobrze opowiedziany film z niesamowitymi występami Felicity Jones i Eddie Redmayne.
Dobrze opowiedziany film z niesamowitymi występami Felicity Jones i Eddie Redmayne.
Poruszająca opowieść o życiu u boku geniusza, jednego z największych naukowców wszechczasów - Stephena Hawkinga, twórcy teorii czarnych dziur, wybitnego matematyka, sławy akademickiej i pisarza. Hawking poślubił Jane Wilde w 1965 r. Spędzili ze sobą prawie trzydzieści lat. Coś, co początkowo zapowiadało się na sielankę, okazało się trudną przeprawą przez wyniszczającą organizm Hawkinga chorobę (stwardnienie zanikowe boczne). Historia o tym, kiedy geniusz zderza się ze słabością. Ale też wnikliwy, inteligentny obraz postępującego rozpadu małżeństwa.
Stephen Hawking
Jane Hawking
Jonathan Hellyer Jones
Beryl Wilde
Frank Hawking
Dennis Sciama
Elaine Mason
Brian
Robert Hawking (Age 17)
Lucy Hawking (Age 14)
Timothy Hawking (Age 8)
Diana King
Carter
Ellis
Rees
Barman - Rowing Club
George Wilde
Mary Hawking
Philippa Hawking
Isobel Hawking
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | James Marsh |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Benoît Delhomme |
Producent Producent | Eric Fellner , Lisa Bruce , Anthony McCarten , Tim Bevan |
Montażysta Montażysta | Jinx Godfrey |
Scenografia Scenografia | John Paul Kelly |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Stephen Noble |
Obsada Obsada | Nina Gold |
Fryzjer Fryzjer | Agnes Legere |
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego | Kira Kemble |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | Adam Scrivener , Ian Tapp |
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku | Glenn Freemantle |
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów | Glenn Marks |
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia | Pat Sweeney |
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów | Natasha Cousins |
Pierwszy asystent montażysty Pierwszy asystent montażysty | Mark Keady |
Montażysta muzyki Montażysta muzyki | Allan Jenkins |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Working Title Films
GB
|
![]() |
Working Title Films
US
|
Język |
---|
English |
Français |
Italiano |
Latin |
Co sądzą inni widzowie
Dobrze opowiedziany film z niesamowitymi występami Felicity Jones i Eddie Redmayne.
Dobrze opowiedziany film z niesamowitymi występami Felicity Jones i Eddie Redmayne.
'Teoria wszystkiego' to biograficzny film Jamesa Marshe o geniuszu naukowym Stephenie Hawkingu. Eddie Redmayne gra Hawkinga, gdy dowiadujemy się o jego wczesnych dniach na uniwersytecie, jego…
'Teoria wszystkiego' to biograficzny film Jamesa Marshe o geniuszu naukowym Stephenie Hawkingu. Eddie Redmayne gra Hawkinga, gdy dowiadujemy się o jego wczesnych dniach na uniwersytecie, jego diagnozie choroby neuronów ruchowych i drodze do jego obecnie ikonicznego statusu. Reżyseria Marshe jest bardzo dobra i używa wielu ujęć z punktu widzenia, aby stworzyć ogromne poczucie empatii wobec głównego bohatera. Marsh używa oszałamiających efektów wizualnych, aby wyrazić wewnętrzne uczucia i męki Hawkinga, podkreślając jednocześnie jego geniusz. Wybór muzyki jest również budujący i echa kluczowych motywów w filmie.
Ta recenzja skupia się na szczerej, wzruszającej i często rozdzierającej serce książce Jane Hawking (tu bardzo dobrze odegranej przez Felicity Jones), która jest przede wszystkim historią miłości i…
Ta recenzja skupia się na szczerej, wzruszającej i często rozdzierającej serce książce Jane Hawking (tu bardzo dobrze odegranej przez Felicity Jones), która jest przede wszystkim historią miłości i oddania - z dużą ilością frustracji. Eddie Redmayne jest znakomity jako teraz uznany, wadliwy i często raczej nieprzyjemny naukowiec, którego mózg był latami przed swoim czasem; a dramat łączy jego oddanie dla pracy z oddaniem dla siebie, swojej rodziny i oczywiście reakcją wszystkich na coraz bardziej postępującą chorobę, która ostatecznie odebrała mu praktycznie każdy aspekt jego fizycznej bytności. To nie jest lekcja nauki - nie bój się, nasze neurony są pozostawione w spokoju. To opowieść o miłości. Ani nie romans, ale przedstawienie związku, który kwitł, borykał się, podnosił i - ostatecznie - upadał. Intymność fotografii niemal zanurza nas w ich życiu, gdy obaj podchodzą do trudności ze stosunkowo stoickim, ale nie zawsze przyjemnym podejściem. Jest dobrze napisany, dialog jest wrażliwy i prawdopodobny - a muzyka Jóhanna Jóhannssona dobrze uzupełnia wizualizację. W porównaniu z innymi filmami biograficznymi wydaje się znacznie mniej spekulatywny; ma w sobie pewną integralność, która w połączeniu z dwoma aktorami na czele obsady, którzy wyraźnie cieszyli się współpracą, daje nam znakomitą dramę o dwóch osobach, które były naprawdę zainteresowane sobą, i które są naprawdę interesujące dla widzów. Wsparcie ze strony takich aktorów jak David Thewlis i Harry Lloyd oraz od licznych aktorów, którzy grają parę od dzieciństwa, dodaje bogactwa całemu filmowi - i ja naprawdę cieszyłem się go oglądając.