Ta recenzja dotyczy wersji reżyserskiej.
Ta recenzja dotyczy wersji reżyserskiej.
Rzeczywistość z pogranicza jawy i snu. Młody mężczyzna budzi się w pokoju hotelowym. Nic nie pamięta, a na podłodze znajduje trupa dziewczyny. Z dokumentów, które przy sobie znajduje dowiaduje się, że nazywa się John Murdoch. Ucieka z obcego sobie miejsca, a jego tropem podąża policja i dziwni ludzie w czarnych ubraniach o bladych twarzach. Okazuje się, że to ci ostatni sterują wydarzeniami tego świata. O północy miasto zamiera: wszyscy - nawet na stojąco - zasypiają, a tajemnicze czarne postaci przenoszą ich bezwładne ciała z jednego miejsca w inne wymazując z ich mózgu wspomnienia... John ma bardzo niewiele czasu na rozwikłanie zagadki, gdyż po piętach depcze mu inspektor policji...
John Murdoch
Inspector Frank Bumstead
Dr. Daniel P. Schreber
Emma Murdoch
Mr. Hand
Mr. Book
Mr. Wall
Det. Eddie Walenski
Karl Harris
Officer Husselbeck
May
Chief Inspector Stromboli
Hotel Manager / Vendor
Taxi Driver
Mr. Rain
Mr. Sleep
Mr. Sleep Filming Double
Mr. Quick
Stranger
Schreber's Assistant
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Alex Proyas |
Scenariusz Scenariusz | Alex Proyas , Lem Dobbs , David S. Goyer |
Producent Producent | Alex Proyas , Andrew Mason |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Trevor Jones |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Dariusz Wolski |
Montażysta Montażysta | Dov Hoenig |
Scenografia Scenografia | George Liddle , Patrick Tatopoulos |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Liz Keogh |
Historia Historia | Alex Proyas |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Michael De Luca , Brian Witten |
Producent liniowy Producent liniowy | Barbara Gibbs |
Obsada Obsada | Valerie McCaffrey , Vanessa Pereira , Shauna Wolifson |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Richard Hobbs |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
New Line Cinema
US
|
Mystery Clock Cinema
AU
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Ta recenzja dotyczy wersji reżyserskiej.
Ta recenzja dotyczy wersji reżyserskiej.
Atmosferyczna, ciemna mieszanka filmowego noir, horroru z komiksu i sci-fi. Mężczyzna (Rufus Sewell) budzi się pewnej nocy na wielkie tajemnice: w pobliżu leży martwa prostytutka, za którą jest winny…
Atmosferyczna, ciemna mieszanka filmowego noir, horroru z komiksu i sci-fi. Mężczyzna (Rufus Sewell) budzi się pewnej nocy na wielkie tajemnice: w pobliżu leży martwa prostytutka, za którą jest winny morderstwa, ale nie pamięta zbyt wiele. Kilka osób szuka go w następnych nocnych godzinach wielkiego miasta: trochę szalony lekarz (Kiefer Sutherland), detektyw (William Hurt), jego odłączona żona (Jennifer Connelly), kusząca kobieta nocy (Melissa George) i grupa bladych łysych mężczyzn w czarnych płaszczach. Próbuje poskładać rzeczywistość i uciec z wiecznie ciemnego miasta. Film "Dark City" (1998) reżysera Alexa Proyasa odbywa się wyłącznie na złożonych cienistych scenach z tłem CGI. Odkrycia na końcu są dobrze wykonane. Sewell jest doskonałym protagonistą, a William Hurt jest skuteczny. Na froncie żeńskim masz Jennifer Connelly, gdy była jeszcze kusząca i zachwycająca. Melissa George jest piękna w swojej małej roli jako dziewczyna do towarzystwa. Film trwa 1 godzinę i 40 minut, a Director's Cut jest o 1 minutę dłuższy; był kręcony na planach w Sydney, Australia.
Intrygujący sci-fi To jest jeden z moich ulubionych filmów z serii filmów poruszających tematy filozoficzne. Do tej grupy zaliczyłbym Matrix (o którym pisałem tutaj recenzję), Trzynaste piętro i…
Intrygujący sci-fi To jest jeden z moich ulubionych filmów z serii filmów poruszających tematy filozoficzne. Do tej grupy zaliczyłbym Matrix (o którym pisałem tutaj recenzję), Trzynaste piętro i Gattaca. Obejrzałem ten film wiele lat temu i do dziś mi utkwił w pamięci. Nie daj się zniechęcić mojemu opisowi tych filmów jako 'filozoficznych' - są one przede wszystkim rozrywką. Filozoficznym tematem tego filmu jest, przypuszczam, stary problem natury kontra wychowania. Czy istnieje 'esencja' tożsamości ludzkiej? Użyjmy innego przykładu niż ten w filmie...gdyby Hitler jako małe dziecko był wychowywany w religijnym sierocińcu czy podobnym miejscu, czy stałby się wesołym chłopcem? Czy był złą nasionem, które zawsze wydawało zgniłe owoce? Przypuszczam, że odwrotnie by było, jakby papież radził sobie, gdyby znalazł się w okolicznościach Hitlera. Film porusza te tematy w swoim własnym, intrygującym sposób. Nie chcę zagłębiać się bardziej w szczegóły. Przeczytałem recenzję tego filmu w przewodniku filmowym Halliwella, myślę, i byłem zaskoczony, jak nisko oceniono. Nie jestem pewien, ale być może recenzent został zmylony myślą, że ten film jest lekki, kiedy jest o wiele więcej niż to. Ponownie, Halliwell wydaje się dawać wiele złych recenzji filmom, które ja uważałbym za arcydzieła, zwłaszcza australijskie filmy jak Mad Max 2 i Bad Boy Bubby. Amerykańska snobistyczność może? To jest rewelacyjny film gatunkowy, który nie powinien umknąć uwadze...tak samo jak inne filmy, o których wspomniałem powyżej. [Oryginalnie opublikowane na innej stronie 3 czerwca 2008 według ich datowania.]