Blef Coogana

Blef Coogana Coogan's Bluff

6.4 /10
338 ocen
1968 93 min Wydany

Akcja tego filmu, nakręconego w konwencji westernu, rozgrywa się w latach sześćdziesiątych. Twardy szeryf z Arizony eskortuje więźnia, aby go oddać w ręce sądów z Nowego Jorku. Niestety, wykorzystując nieuwagę strażnika, przestępca udaje się zniknąć w miejskiej dżungli Manhattanu. Duma i upór twardego "człowieka zachodu" skłaniają szeryfa do ścigania zbiega na nieznanym terenie. Po drodze może napotkać sutenerów, oszustów, hippisów oraz... policję.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Lee J. Cobb
Lee J. Cobb

Lt. McElroy

Susan Clark
Susan Clark

Julie Roth

Tisha Sterling
Tisha Sterling

Linny Raven

Don Stroud
Don Stroud

James Ringerman

Betty Field
Betty Field

Ellen Ringerman

Tom Tully
Tom Tully

Sheriff McCrea

James Edwards
James Edwards

Sgt. Jackson

Rudy Diaz
Rudy Diaz

Running Bear

David Doyle
David Doyle

Pushie

Louis Zorich
Louis Zorich

Taxi Driver

Meg Myles
Meg Myles

Big Red

Marjorie Bennett
Marjorie Bennett

Mrs. Fowler

Seymour Cassel
Seymour Cassel

Young Hood

John Coe
John Coe

Bellboy

Albert Popwell
Albert Popwell

Wonderful Digby

Conrad Bain
Conrad Bain

Madison Avenue Man

James Gavin
James Gavin

Ferguson

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Don Siegel
Scenariusz Scenariusz Herman Miller , Dean Riesner , Howard A. Rodman
Historia Historia Herman Miller
Producent Producent Don Siegel
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Lalo Schifrin
Operator zdjęć Operator zdjęć Bud Thackery , Robert Surtees
Montażysta Montażysta Sam E. Waxman
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Richard E. Lyons , Clint Eastwood
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Irving L. Leonard
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Alexander Golitzen , Robert MacKichan
Dekoracja planu Dekoracja planu John P. Austin , John McCarthy Jr.
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Helen Colvig
Fryzjer Fryzjer Larry Germain
Charakteryzator Charakteryzator Bud Westmore
Logo Firma
Universal Pictures US
Malpaso Productions US
Język
English
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

64 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
02. 05. 2016
80%

Wczesne amerykańskie występy Clinta Eastwooda, gdy testował wody filmowe po ogromnym sukcesie w trylogii spaghetti westernów Leone'a 'Człowiek bez nazwy', są niezwykle przyjemne do oglądania, gdy…

Wczesne amerykańskie występy Clinta Eastwooda, gdy testował wody filmowe po ogromnym sukcesie w trylogii spaghetti westernów Leone'a 'Człowiek bez nazwy', są niezwykle przyjemne do oglądania, gdy eksperymentuje i wypróbuje różne gatunki, decydując, w jakim kierunku chce podążać swoją karierą. Jest tyle niespodziewanych pereł do podziwiania, zarówno aktorskich, jak i reżyserskich, jak 'Dwa osły dla siostry Sary', 'Breezy', 'Uwodzicielka', 'Zagraj mi coś', 'Gdzie orły śmią'. i to, gdzie gra przysłowiową 'rybę na suchym lądzie', zupełnie poza swoim zasięgiem, jako zastępca szeryfa z prowincji, który musi odnaleźć uciekiniera w megalopolii Nowego Jorku, nic mniejszego. Wielka różnorodność tego czasu to luksus kinematograficzny do przeglądania i odkrywania samemu. Moja szansa przyszła w ogromnym '35 lat 35 filmów', a w ostatnich czasach były jeszcze większe kompendia. Wszystkie oferują świetną wartość dla wymagającego kinomana.

John Chard
John Chard
05. 03. 2019
70%

Człowiek musi robić to, co musi robić! Policjant z Arizony, Walt Coogan, zostaje wysłany do Nowego Jorku, aby odebrać ekstradowanego więźnia. Po tym, jak go zgubił w mieście, przysięga, że…

Człowiek musi robić to, co musi robić! Policjant z Arizony, Walt Coogan, zostaje wysłany do Nowego Jorku, aby odebrać ekstradowanego więźnia. Po tym, jak go zgubił w mieście, przysięga, że przyprowadzi go w jakikolwiek sposób, może być poza swoją jurysdykcją, może być traktowany z góry przez wielkomiejskich policjantów, ale Coogan ma swoje własne metody działania. Często uważany za prekursora Brudnego Harry'ego, Coogan's Bluff jest istotnym wpisem w panteonie gatunku filmów o twardych policjantach. Rutyna ryby na sucho zdaje się być na zawsze wykorzystywana, ale tutaj, w 1968 roku, nadal trzymała się mocno i dostarcza godną podziwu ściśłą fuzję wielkiego miasta z gatunkiem westernu.

r96sk
r96sk
26. 11. 2020
40%

Film 'Coogan’s Bluff' jest strasznie nudny. Nawet Clint Eastwood nie jest w stanie go podnieść. Nie jestem szybko gotów nazwać filmu seksistowskim, ale ten jest dość wyraźnie taki; zwłaszcza na…

Film 'Coogan’s Bluff' jest strasznie nudny. Nawet Clint Eastwood nie jest w stanie go podnieść. Nie jestem szybko gotów nazwać filmu seksistowskim, ale ten jest dość wyraźnie taki; zwłaszcza na początku z kobietami na końcu 'żartów' - czy to będzie o molestowaniu seksualnym, przemocy domowej czy nawet gwałcie. Nawet po tym wszystkim zostaje ci poważnie nudna fabuła. Nic godnego uwagi nie dzieje się przez pierwszy kawałek filmu, a gdy już coś się w końcu dzieje, nie udaje mu się tego zbudować. Tak jest przez całe 93 minuty, jedyną sceną, którą zapamiętam, będzie przyzwoicie nakręcona scena pościgu. Eastwood radzi sobie w roli głównej, choć trochę komiczny. Jego 'kaczka na suchu' zaczyna męczyć, podobnie jak ciągnące się żarty. Nie potrafię sobie przypomnieć żadnego innego aktora, który by się wyróżniał... ewentualnie Lee J. Cobb być może?

Wuchak
Wuchak
11. 10. 2021
70%

Eastwood jako antybohater kowbojski gliniarz w połowie lat 60. na Manhattanie

Eastwood jako antybohater kowbojski gliniarz w połowie lat 60. na Manhattanie

6.4

Głosowano 338×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500