Ostatni seans filmowy

Ostatni seans filmowy The Last Picture Show

7.6 /10
717 ocen
1971 119 min Wydany

Dramat o rozstajach narkotyków, w którym każdy z nas się znalazł lub znajdzie się już niebawem. Akcja tego wspaniałego filmu rozgrywa się w malutkim miasteczku w Teksasie, pomiędzy dwoma konfliktami zbrojnymi - II wojną światową a konfliktem koreańskim. Sonny i Duane są najlepszymi przyjaciółmi i, jak to zwykle bywa, swój czas spędzają na zabawie, graniu w kosza, podrywaniu dziewczyn i chodzeniu do kina. Na jednym z takich seansów filmowych coś się kończy, dochodzą do wniosku, że w ich życiu kończy się pewien beztroski etap, a zaczyna dorosłe życie...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Timothy Bottoms
Timothy Bottoms

Sonny Crawford

Cybill Shepherd
Cybill Shepherd

Jacy Farrow

Jeff Bridges
Jeff Bridges

Duane Jackson

Cloris Leachman
Cloris Leachman

Ruth Popper

Ellen Burstyn
Ellen Burstyn

Lois Farrow

Ben Johnson
Ben Johnson

Sam the Lion

Randy Quaid
Randy Quaid

Lester Marlow

Clu Gulager
Clu Gulager

Abilene

Eileen Brennan
Eileen Brennan

Genevieve

Sharon Ullrick
Sharon Ullrick

Charlene Duggs

Bill Thurman
Bill Thurman

Coach Popper

Jessie Lee Fulton
Jessie Lee Fulton

Miss Mosey

Helena Humann
Helena Humann

Jimmie Sue

Barc Doyle
Barc Doyle

Joe Bob Blanton

Gary Brockette
Gary Brockette

Bobby Sheen

John Hillerman
John Hillerman

English teacher

Kimberly Hyde
Kimberly Hyde

Annie-Annie Martin

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Peter Bogdanovich
Scenariusz Scenariusz Larry McMurtry , Peter Bogdanovich
Powieść Powieść Larry McMurtry
Operator zdjęć Operator zdjęć Robert Surtees
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Walter Scott Herndon
Scenografia Scenografia Polly Platt
Obsada Obsada Ross Brown
Montażysta Montażysta Peter Bogdanovich , Donn Cambern
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Polly Platt
Producent Producent Stephen J. Friedman , Bob Rafelson
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Bert Schneider
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Harold Schneider
Kierownik lokacji Kierownik lokacji Frank Marshall
Koordynator budowy Koordynator budowy Ed Shanley
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Don Guest
Asystent Projektanta Produkcji Asystent Projektanta Produkcji Vincent M. Cresciman
Operator kamery Operator kamery Terry K. Meade
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
Wuchak
Wuchak
29. 10. 2018
70%

Mroczny, tandetny dramat w czarno-białym klimacie życia w wymierającym mieście w Teksasie na początku lat 50. z kilkoma silnymi punktami.

Mroczny, tandetny dramat w czarno-białym klimacie życia w wymierającym mieście w Teksasie na początku lat 50. z kilkoma silnymi punktami.

Peter McGinn
Peter McGinn
13. 02. 2021
70%

Ten film musiałem obejrzeć kilka lat po jego premierze, ale nie miałem konkretnych wspomnień z nim, żadnego uczucia déjà vu z widzenia sceny wcześniej. To dobry film pod wieloma względami, z…

Ten film musiałem obejrzeć kilka lat po jego premierze, ale nie miałem konkretnych wspomnień z nim, żadnego uczucia déjà vu z widzenia sceny wcześniej. To dobry film pod wieloma względami, z pewnością osiągający swój oczywisty cel przedstawienia ponurego krajobrazu umierającego miasta.

CinemaSerf
CinemaSerf
09. 01. 2025
70%

Sonny (Timothy Bottoms) i Duane (Jeff Bridges) są najlepszymi przyjaciółmi w odległym miasteczku w Teksasie, które oferuje im niewiele perspektyw. Obydwaj rywalizują o zainteresowanie uczuciem Jacy …

Sonny (Timothy Bottoms) i Duane (Jeff Bridges) są najlepszymi przyjaciółmi w odległym miasteczku w Teksasie, które oferuje im niewiele perspektyw. Obydwaj rywalizują o zainteresowanie uczuciem Jacy (Cybill Shepherd), chociaż powinna być z Duaneem. Pochodzi z rodziny, która uchodzi za bogatą w Anarene, a jej matka (Ellen Burstyn) w zasadzie powiedziała jej, aby zachowała otwarte opcje i zobaczyła, kto z wyjątkowo ograniczonego basenu genetycznego mógłby jej zaoferować najlepsze perspektywy. Przez większość swojego życia Sam (Ben Johnson), sam symbol minionych czasów, był swoistym ojcem i jego śmierć zostawia ich z obowiązkiem prowadzenia rozrywki w mieście - zrujnowany bar/sala bilardowa/kino, które jest tak zaniedbane jak samo miasto. Czy zostaną i będą prowadzić je razem? Czy jeden z nich, czy obydwaj zdecydują, że przyszłość leży gdzie indziej? Zbliżający się koniec szkoły i pobór, ich zbiorowe hormony wściekleją, a rywalizacja staje się powszechna, całe miasto zaczyna czuć napięcie ich sytuacji. Czekałem, aż pojawi się tu Marlon Brando, ponieważ czarno-biała fotografia i styl produkcji z lat 50. dostarczają dość potężnej opowieści o dorastaniu, która brakuje sentymentalizmu. Jest to również jeden z pierwszych przykładów, które pamiętam, gdzie nagota występuje swobodnie w amerykańskim filmie. Czasem jest to wyraźnie seksualne, ale również występuje bardziej naturalnie, gdy zmierzają się ze swoimi ciałami i odkrywają jakieś pobudzające zamiłowania w trakcie. Bottoms i Bridges dość efektywnie uosabiają beznadziejność życia w tych ślepym miasteczkach, a scenariusz Larry'ego McMurty'ego oferuje nam szczery i błyskotliwy dialog, który kontekstualizuje zachowanie, które możemy łatwo zauważyć w społeczności, która pęka w szwach z powodu czegoś, cokolwiek, nietypowego, co w końcu się wydarzy. Jednakże główny aplauz należy się Shepherd, której postać balansuje na cienkiej linii między ciekawością a manipulacją, a także godzi się ze swoją seksualnością, którą ona naprawdę przekonująco odgrywa. Nie polubiłem zakończenia, wydawało mi się trochę zbędne, ale jako ilustracja życia dla tylu młodych, podnieconych i zniechęconych jest to naprawdę dobre do obejrzenia.

7.6

Głosowano 717×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500