Ciągle na chodzie

Ciągle na chodzie 歩いても 歩いても

7.8 /10
392 ocen
2008 114 min Wydany

Letni dzień. Dorosłe dzieci odwiedzają swoich starych rodziców w rodzinnym domu. Syn i córka rzadko przyjeżdżają, a są tu teraz z powodu rocznicy śmierci najstarszego syna, który utopił się przed piętnastoma laty. Miłość, niechęć i rodzinne sekrety stanowią delikatną więź między nimi. Na ekranie jeden dzień z japońską, doświadczoną przez życie radością i smutkiem rodziną.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Hiroshi Abe
Hiroshi Abe

Ryota Yokoyama

Yui Natsukawa
Yui Natsukawa

Yukari Yokoyama

YOU
YOU

Chinami Yokoyama

Kazuya Takahashi
Kazuya Takahashi

Nobuo Kataoka

Shohei Tanaka
Shohei Tanaka

Atsushi Yokoyama

Hotaru Nomoto
Hotaru Nomoto

Satsuki Kataoka

Ryôga Hayashi
Ryôga Hayashi

Mutsu Kataoka

Susumu Terajima
Susumu Terajima

Sushi Deliverer

Kirin Kiki
Kirin Kiki

Toshiko Yokoyama

Yoshio Harada
Yoshio Harada

Kyohei Yokoyama

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Hirokazu Kore-eda
Scenariusz Scenariusz Hirokazu Kore-eda
Oryginalna historia Oryginalna historia Hirokazu Kore-eda
Montażysta Montażysta Hirokazu Kore-eda
Producent Producent Yoshihiro Kato , Satoshi Kohno , Hijiri Taguchi , Masahiro Yasuda , Lee Bong-ou
Operator zdjęć Operator zdjęć Yutaka Yamazaki
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Keiko Mitsumatsu , Toshihiro Isomi
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Gontiti
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Kazuko Kurosawa
Logo Firma
Bandai Visual JP
Eisei Gekijo JP
TV Man Union JP
Cinequanon JP
Engine Film Group
Język
日本語
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

78 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
25. 12. 2022
70%

Czasami czułem się dość niekomfortowo oglądając ten film. Akcja toczy się w domu starszej pary, których dorosły syn i córka - oraz ich własne rodziny - zbierają się na rodzinny obiad, aby uczcić…

Czasami czułem się dość niekomfortowo oglądając ten film. Akcja toczy się w domu starszej pary, których dorosły syn i córka - oraz ich własne rodziny - zbierają się na rodzinny obiad, aby uczcić utonięcie ich najstarszego syna kilka lat wcześniej, gdy był jeszcze młody. Podczas gdy oczekuje się tradycyjnego szacunku dzieci dla rodziców, wkrótce okazuje się, że matka - zwłaszcza - nie jest żadną ortodoksyjną dla protokołu, a jej przesłuchanie syna i jego żony (których własny związek jest czasami dość napięty) o ich planach na dziecko szybko prowadzi nas do dalszego odkrywania wszystkich aspiracji i demonów tych, którzy zebrali się przy stole. Przynajmniej dwadzieścia lat minęło od ostatniego mezigeneracyjnego spotkania w mojej rodzinie, i z pewnością są części tego, które brzmią prawdziwie, gdy osobowości wszystkich zainteresowanych - nawet młodych - zaczynają narzucać się w zwykle uporządkowanych życiach wszystkich zebranych razem. To przynosi autentyczność scenariuszowi. Nie ma tu żadnych walk, tantrumów ani kłótni - ale z naszych obserwacji wynika, że w każdej z postaci są miękkie, wrażliwe punkty i że wszyscy patrzą w przyszłość różnymi (i krótszymi) sposobami. Kirin Kiki - matka - prawdopodobnie ukradła mi show, ale reszta obsady dostarcza wzruszającą, wymagającą i osobistą historię z pewnością i delikatnością. To nie znaczy, że ten film jest w jakikolwiek sposób ospały, czy powolny - nie jest; po prostu pozwala historii oddychać i pozwala nam docenić starannie wykreowane charakteryzacje postaci, gdy czterdzieści osiem godzin wizyty się rozwinie. Wolne tchnienie - zdecydowanie - ale zdecydowanie warto obejrzeć.

7.8

Głosowano 392×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500