Hud, syn farmera

Hud, syn farmera Hud

7.3 /10
328 ocen
1963 112 min Wydany

Na teksańskiej farmie rządzi senior rodu Bannonów, Homer. W gospodarstwie pracują jego syn, Hud, oraz nastoletni bratanek Huda, a wnuk Homera, Lonnie. Pewnego dnia, gdy pada jedna z jałówek, weterynarz wysuwa podejrzenie pryszczycy i zleca przeprowadzenie dalszych badań. Potwierdzenie diagnozy oznaczałoby konieczność wybicia stada. Hud chce sprzedać bydło, zanim lekarz ogłosi wyniki badań. Homer sprzeciwia się jego pomysłowi, mówiąc o odpowiedzialności i honorze.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Paul Newman
Paul Newman

Hud Bannon

Melvyn Douglas
Melvyn Douglas

Homer Bannon

Patricia Neal
Patricia Neal

Alma Brown

Brandon De Wilde
Brandon De Wilde

Lon 'Lonnie' Bannon

Whit Bissell
Whit Bissell

Mr. Burris

George Petrie
George Petrie

Joe Scanlon

Curt Conway
Curt Conway

Truman Peters

Sheldon Allman
Sheldon Allman

Mr. Thompson

Pitt Herbert
Pitt Herbert

Mr. Larker

Robert Hinkle
Robert Hinkle

Rodeo Announcer Frank

Yvette Vickers
Yvette Vickers

Lily Peters

Don Kennedy
Don Kennedy

Charlie Tucker

Carl Low
Carl Low

Mr. Kirby

Wag Blesing
Wag Blesing

Show Spectator

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Martin Ritt
Powieść Powieść Larry McMurtry
Scenarzysta Scenarzysta Irving Ravetch , Harriet Frank Jr.
Producent Producent Irving Ravetch , Martin Ritt
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Elmer Bernstein
Operator zdjęć Operator zdjęć James Wong Howe
Montażysta Montażysta Frank Bracht
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Edith Head
Operator dźwięku Operator dźwięku John R. Carter , John Wilkinson
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Tambi Larsen , Hal Pereira
Dekoracja planu Dekoracja planu Robert R. Benton , Sam Comer
Kierownik fryzjerów Kierownik fryzjerów Nellie Manley
Kierownik charakteryzacji Kierownik charakteryzacji Wally Westmore
Asystent reżysera Asystent reżysera Charles C. Coleman
Operator zdjęć drugiej ekipy Operator zdjęć drugiej ekipy Rex Wimpy
Logo Firma
Paramount Pictures US
Język
English
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
20. 01. 2019
80%

Hud jest reżyserowany przez Martina Ritta i zaadaptowany na scenariusz przez Irvinga Ravetcha i Harriet Frank Jr., na podstawie powieści Larry'ego McMurty'ego Horsemen, Pass By. Występują w nim Paul…

Hud jest reżyserowany przez Martina Ritta i zaadaptowany na scenariusz przez Irvinga Ravetcha i Harriet Frank Jr., na podstawie powieści Larry'ego McMurty'ego Horsemen, Pass By. Występują w nim Paul Newman, Melvyn Douglas, Patricia Neal i Brandon de Wilde. Hud Bannon (Newman) nie dba o wiele poza sobą, życie ma być przeżywane poprzez picie, walki, spanie z kobietami i w zasadzie cokolwiek, pod warunkiem, że unika za to odpowiedzialności. To bardzo denerwuje jego ojca, Homera (Douglas), bardzo zasadniczego człowieka, który jest dręczony tym, że jego syn mógł tak zgnić. Bardzo niepokoi go jeszcze bardziej to, że jego wnuk Lonnie (de Wilde) zbliża się do Huda i jest w niebezpieczeństwie, że zostanie skorumpowany przez niezasadnicze metody Huda...

drystyx
drystyx
18. 04. 2023
80%

Studium jednego człowieka. Nie chcę być zepsutkiem, ale o to właśnie chodzi w filmie. I jest zrobiony w bardzo płynny sposób. Mamy cztery główne postacie, chociaż kobieta, grana przez Patricię Neal,…

Studium jednego człowieka. Nie chcę być zepsutkiem, ale o to właśnie chodzi w filmie. I jest zrobiony w bardzo płynny sposób. Mamy cztery główne postacie, chociaż kobieta, grana przez Patricię Neal, szybko odchodzi. Pozostali to Hud, grany przez Paula Newmana, jego ojciec, grany przez Melvyna Douglasa, i jego bratanek, grany przez Brandona de Wilde. Hud jest złośliwy i wyjątkowo samolubny. Jego ojciec próbuje go zmienić. Na początku widzimy to oczami niewinności bratanka, który myśli, że Hud to tylko niewłaściwie zrozumiany łotr, ale Hud nie jest Shane'em dla Brandona de Wilde. Mają ranch, a brat Huda źle skończył, o co Hud zdaje się niezbyt dbać. Wkrótce dowiadujemy się, że Hud nie ukrywa swoich uczuć. Mówi swojemu ojcu, że jeśli stado jest zarażone chorobą, aby sprzedał mięso i nikomu nie powiedział, mimo że obaj doskonale wiedzą, że stado zainfekuje wszystkie stada w okolicy, jeśli do tego dojdzie. Jak mówi ojciec, „Hud to człowiek bez zasad.“ Film głównie opowiada o tym, jak bratanek dowiaduje się prawdy o Hudu. Jest to rozczarowanie dla bratanka, ale staje się dzięki temu lepszym człowiekiem. To nie do końca film na dobry nastrój, ale też nie do końca film na zły nastrój, ponieważ bratanek jest promykiem nadziei.

CinemaSerf
CinemaSerf
17. 04. 2024
70%

Choć tu ma główną rolę, to nie jest właściwie rola eponimicznego Paula Newmana, która dla mnie się tu wyróżnia. To by były Patricia Neal jako cierpiąca 'Alma' i Brandon De Wilde jako naiwny i…

Choć tu ma główną rolę, to nie jest właściwie rola eponimicznego Paula Newmana, która dla mnie się tu wyróżnia. To by były Patricia Neal jako cierpiąca 'Alma' i Brandon De Wilde jako naiwny i niewinny 'Lon'. Ten drugi chłopak jest siostrzeńcem 'Huda' i wszyscy mieszkają z jego dziadkiem 'Homerem' (Melvyn Douglas) na jego ranczu. 'Homer' to przyzwoity facet, 'Alma' to ich gospodyni, a 'Hud' - no on tylko pije i przewraca się przez życie z przekonującą umiejętnością, która wydaje się, że obróciła go przeciwko jego ojcu. 'Lon' tymczasem podziwia swojego wujka i chce być jak on - fakt, o którym 'Hud' jest świadomy i w pewnym stopniu wykorzystuje, aby poczuł się lepiej. To może być korzeń jego problemów. Nie czuje. Ani dla siebie, ani dla swoich kochanek, ani dla swojej rodziny - jego życie jest dość puste, a w tym Newman dobrze się sprawdza - bez wzbogacania swojej postaci chociażby najmniejszym zalążkiem melancholii czy żalu. Zagrożenie chorobą trafia do stada, a ta potencjalna katastrofa zaczyna skupiać uwagę na tym dysfunkcyjnym rodzeństwie i wydarzenia zaczynają skupiać 'Huda' na jego priorytetach. Czy to jednak już za późno? De Wilde wydaje mi się być oczami historii. Z jego perspektywy widzimy zachowanie wokół niego oscylujące od uprzejmego, kochającego i przyjaznego do agresywnego i bezmyślnego. To właśnie jego niewinna postać służy do podkreślenia sił i słabości pozostałych i do zakończenia, cóż, prawie żałowałem Newmana z jego uderzająco smutną i samotną osobowością. Sądziłem, że może być trudno poczuć antypatię do jakiejkolwiek postaci, którą zazwyczaj uroczy Newman mógłby zagrać, ale to występ to ułatwił - świadectwo jego wszechstronności. Neal występuje dość oszczędnie, ale jej postać jawi się jako silna i zdeterminowana, trochę wrażliwa, ale w końcu świadoma wad mężczyzny, któremu ostatecznie po prostu nie mogła zaufać. Kiedy dowiadujemy się trochę więcej o przeszłości, może czujemy trochę współczucia dla błądzącego kowboja. Może nie.

7.3

Głosowano 328×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500