Była sobie dziewczyna

Była sobie dziewczyna An Education

6.9 /10
1,336 ocen
2009 100 min Wydany

Młoda, inteligentna dziewczyna dorasta w Londynie w latach sześćdziesiątych. Jej rodzina bardzo chce, by studiowała na Oksfordzie. Tymczasem ona wdaje się w szalony romans z poznanym w niezwykłych okolicznościach mężczyzną, który obiecuje, że nauczy ją życia i miłości... Te niepowtarzalne lekcje będą się odbywały w luksusowych salach balowych i dyskotekach, zadymionych kafejkach Londynu i pod dachami dekadenckiego Paryża.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Carey Mulligan
Carey Mulligan

Jenny Mellor

Peter Sarsgaard
Peter Sarsgaard

David Goldman

Olivia Williams
Olivia Williams

Miss Stubbs

Alfred Molina
Alfred Molina

Jack Mellor

Cara Seymour
Cara Seymour

Majorie

Sally Hawkins
Sally Hawkins

Sarah Goldman

Emma Thompson
Emma Thompson

Headmistress

James Norton
James Norton

Student

William Melling
William Melling

Small Boy #1

Connor Catchpole
Connor Catchpole

Small Boy #2

Nick Sampson
Nick Sampson

Auctioneer

Bel Parker
Bel Parker

Small Girl

Luis Soto
Luis Soto

Rachman

Olenka Wrzesniewski
Olenka Wrzesniewski

Shakespeare Girl #1

Bryony Wadsworth
Bryony Wadsworth

Shakespeare Girl #2

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Lone Scherfig
Scenariusz Scenariusz Nick Hornby
Operator zdjęć Operator zdjęć John de Borman
Montażysta Montażysta Barney Pilling
Obsada Obsada Lucy Bevan
Scenografia Scenografia Andrew McAlpine
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów Terry Woods
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Paul Englishby
Producent Producent Amanda Posey , Finola Dwyer
Dekoracja planu Dekoracja planu Anna Lynch-Robinson
Fotograf planu Fotograf planu Kerry Brown
Script Supervisor Script Supervisor Caroline O'Reilly
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Kle Savidge
Kierownik lokacji Kierownik lokacji Camilla Stephenson
Producent wykonawczy Producent wykonawczy James D. Stern , Wendy Japhet , David M. Thompson , Jamie Laurenson , Nick Hornby
Logo Firma
BBC Film GB
Endgame Entertainment US
Wildgaze Films GB
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

69 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
18. 07. 2024
70%

Szesnastoletnia „Jenny” (Carey Mulligan) mieszka ze swoimi ambitnymi rodzicami z klasy średniej, „Jackiem” (Alfred Molina) i „Marjorie” (Cara Seymour), których jedynym prawdziwym pragnieniem w życiu…

Szesnastoletnia „Jenny” (Carey Mulligan) mieszka ze swoimi ambitnymi rodzicami z klasy średniej, „Jackiem” (Alfred Molina) i „Marjorie” (Cara Seymour), których jedynym prawdziwym pragnieniem w życiu jest, aby studiowała na Uniwersytecie Oksfordzkim. To było i jest jej jedynym celem przez całe dzieciństwo, aż do momentu, gdy przypadkowo spotyka czarującego „Davida” (Peter Skarsgard). Jest o wiele starszy od niej, ale dla niej jest o wiele bardziej ekscytujący niż jej szkolny przyjaciel „Graham” (Matthew Beard). To nie jest klasyczny związek, stopniowo angażuje ją w rozmowy i odkrywa, że mają wspólne zainteresowania. Robi ją specjalną, interesującą, dorosłą - i gdy przedstawia ją swoim przyjaciołom „Danny'emu” (Dominic Cooper) i „Helen” (Rosamund Pike), zaczyna czuć się jak odpowiednie czwarte kółko na społecznym wozie, co jest naprawdę ekscytujące. Oczywiście, jej praca szkolna zaczyna cierpieć - co niezbyt podoba się jej nauczycielce (Olivia Williams) i, jak wszyscy byliśmy w tym wieku, nie ma mowy, że jej krótkoterminowa ścieżka niekoniecznie jest w jej długoterminowym interesie. W miarę rozwoju filmu odkrywamy, że chociaż nieszkodliwy, „David” i jego kolega to para łotrów, którzy zarabiają uczciwie, ale może trochę niemoralnie - a gdy „Jenny” odkryje, że ma jedno dużą (choć przewidywalną) tajemnicę w szafie, musi wykorzystać swoją nowo znalezioną dojrzałość. Jest tu coś bardzo naturalnego nie tylko w wykonaniu Mulligan, ale także w jej rozwijającym się związku z mężczyzną, który wie, które guziki nacisnąć. Nie jest to zły człowiek, nie ma żadnego planu, żeby od razu ją do łóżka wpakować, wręcz wydaje się, że jest tak samo zależny od obecności tej młodej kobiety, aby poczuć się żywy, jak ona od niego; i te charakteryzacje okazują się dość skuteczne. Gwiazdą dla mnie był prawdopodobnie Molina. Praktycznie idealnie ukazuje ojca, którego marzenia o córce w połączeniu z jego własnymi obyczajami klasy średniej pozostawiają go pomiędzy ojcowskimi instynktami ochrony córki a ambicjami, aby żyła lepszym, bardziej spełnionym życiem niż on. Trochę mu brakuje energii na końcu, ale z drugiej strony nie jestem pewien, jak chciałbym, aby zakończył się bez uciekania od odpowiedzialności - w jedną czy drugą stronę, więc może to jest dla dobra. Wygląda to klasycznie, auta, kostiumy i ścieżka dźwiękowa z lat 60. sprawiają, że warto obejrzeć.

6.9

Głosowano 1336×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500