Robinson (Jude Law) jest kapitánem okrętu podwodnego. Mężczyzna ma trudny charakter i lubi wdawać się w awantury. Właśnie rozwiódł się, a na domiar złego stracił pracę. Sfrustrowany, zaczyna topić swoje smutki w alkoholu. Pewnego dnia spotyka w barze dawnego znajomego (Daniel Ryan). Ten dzieli się z nim informacją o zatopionym niemieckim U-Boocie z czasów II wojny światowej, który transportował złoto. Zdesperowany Robinson postanawia zebrać ekipę, której zadaniem będzie odnalezienie zatopionego na dnie Morza Czarnego skarbu. Niestety, z każdym dniem rejsu sytuacja na pokładzie staje się coraz bardziej napięta.
Na dnie oceanu znajduje się słynna niemiecka łódź podwodna, pełna złota. Grupa okrętowców wyrusza na misję, aby zdobyć bogactwo. Oczywiście nic nie idzie zgodnie z planem, pojawiają się ukryte agendy…
Na dnie oceanu znajduje się słynna niemiecka łódź podwodna, pełna złota. Grupa okrętowców wyrusza na misję, aby zdobyć bogactwo. Oczywiście nic nie idzie zgodnie z planem, pojawiają się ukryte agendy, rywalizujące frakcje, panuje klaustrofobia. Czy ktoś przeżyje? Będziesz chciał, żeby ktoś przeżył?
CinemaSerf
25. 09. 2022
50%
Po zwolnieniu z pracy "Robinson" (Jude Law) dowiaduje się o plotkach o zatopionym skarbie nazistowskiego złota na dnie Morza Czarnego. Uda mu się zgromadzić trochę funduszy, zwerbować ostateczną,…
Po zwolnieniu z pracy "Robinson" (Jude Law) dowiaduje się o plotkach o zatopionym skarbie nazistowskiego złota na dnie Morza Czarnego. Uda mu się zgromadzić trochę funduszy, zwerbować ostateczną, różnorodną załogę - w połowie brytyjską, w połowie rosyjską, i dość nieprawdopodobnie zdobyć okręt podwodny z II wojny światowej, który jest trzymany razem tylko rdzą. Ruszają w poszukiwaniu łupu i, jak można się spodziewać, nastroje i przesądy się nasilają, gdy klaustrofobiczne otoczenie i konflikty kulturowe powodują trudności dla coraz bardziej izolowanego kapitana. Czasami obrazowanie jest dosyć skuteczne w przekazaniu niebezpieczeństw, gdy ich łódź przechyla się z jednej katastrofy do drugiej, ale w większości przypadków jest to naprawdę źle skonstruowane dramat, który jest zepsuty praktycznie na każdym kroku przez nadmierne grę Lawa, jego przerywany akcent szkocki, kilka bardzo kiepskich dialogów i obsadę osób, które zazwyczaj radzą sobie lepiej - zwłaszcza Ben Mendelsohn i David Threfall - ale które naprawdę nie dostarczają niczego istotnego w tej naprawdę taniej i wesoło wyglądającej produkcji. Niektóre wnętrza okrętu podwodnego są wystarczająco autentyczne - użyto prawdziwego - ale to naprawdę nie może zrekompensować mało pasjonującej i powtarzalnej narracji, która może mieć tylko jedno zakończenie. Nie jest to jedno z lepszych dzieł Kevina MacDonalda - pomimo porządnego obsadzenia.