Clerks - Sprzedawcy

Clerks - Sprzedawcy Clerks

7.4 /10
2,578 ocen
1994 92 min Wydany

Szalony i dziki dzień z życia niezwykłych sprzedawców lokalnego supermarketu i okolicznej wypożyczalni wideo. Niewybredny dowcip i ich "zakładowe" wybryki nadają zupełnie nowego znaczenia obsłudze klienta. Dante i Randal stają twarzą w twarz z rewią nieprzewidywalnych kupujących. Ich podejście do pracy wcale nie wyklucza tak niecodziennych zajęć jak gra w hokeja na dachu, wizyty w domu pogrzebowym czy dogłębnej analizy własnego życia miłosnego. A to jeszcze nie wszystko, nim przyjdzie rozliczyć się z kasy…

Clerks - Sprzedawcy - Kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Kevin Smith
Kevin Smith

Silent Bob

Scott Mosier
Scott Mosier

William the Idiot Manchild / Angry Hockey-Playing Customer

Scott Mosier
Scott Mosier

Angry Mourner

Scott Schiaffo
Scott Schiaffo

Chewlie's Rep

Al Berkowitz
Al Berkowitz

Old Man

Walt Flanagan
Walt Flanagan

Woolen Cap Smoker / Egg Man / Offended Customer

Walt Flanagan
Walt Flanagan

Cat-Admiring Bitter Customer

Ed Hapstak
Ed Hapstak

Sanford / Angry Mourner

Lee Bendick
Lee Bendick

#812 Wynarski

David Klein
David Klein

Hunting Cap Smoking Boy / Low I.Q. Video Customer

David Klein
David Klein

Hubcap Searching Customer / Angry Mourner / Angry Crowd at Door

Ken Clark
Ken Clark

Administer of Fine / Orderly

Donna Jeanne
Donna Jeanne

Indecisive Video Customer

Virginia Smith
Virginia Smith

Caged Animal Maturbator

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Kevin Smith
Producent Producent Kevin Smith , Scott Mosier
Montażysta Montażysta Kevin Smith , Scott Mosier
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Benji Gordon
Charakteryzator Charakteryzator Leslie Hope
Sound Mixer Sound Mixer Scott Mosier , James von Buelow
Montażysta dźwięku Montażysta dźwięku Scott Mosier , James von Buelow
Nadzorujący postprodukcję Nadzorujący postprodukcję Charlie McClellan
Operator kamery Operator kamery David Klein
Asystent kamery Asystent kamery Vincent Pereira
Mechanik oświetleniowy Mechanik oświetleniowy Vincent Pereira , Rajiv Thapar
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia Ed Hapstak
Continuity Continuity Tara Daust
Fotograf planu Fotograf planu Ed Hapstak
Operator zdjęć Operator zdjęć David Klein
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

74 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
16. 04. 2016
90%

Przez lata naprawdę lubiłem pisanie komiksów Smitha, ale to jest jedyny film, który dotąd widziałem, że sam reżyserował. Moi filmowi przyjaciele mają tendencję do lekceważenia jego ostatnich prac,…

Przez lata naprawdę lubiłem pisanie komiksów Smitha, ale to jest jedyny film, który dotąd widziałem, że sam reżyserował. Moi filmowi przyjaciele mają tendencję do lekceważenia jego ostatnich prac, ale ten był bardzo przyjemny. Podoba mi się wpływ, jaki miał na niezależne kino. Rok 1994 zdecydowanie okazał się ważny dla niego, ze świetnymi sukcesami, jakie odniosły niezależne studia z 'Clerks' i 'Pulp Fiction'. Mam nadzieję, że będzie trzymał się reżyserowania filmów, których sam jest autorem. Mam wrażenie, że chce poszerzyć horyzonty, ale nie jest pewny, jak to zrobić, nie odtrącając swojej ogromnej bazy fanów. Mam wielkie zaufanie do niego i czuję, że jeśli wkłada w to serce, może być świetnym twórcą filmowym, zamiast dobrym. Myślę, że mogłoby mu to pomóc, gdyby przeczytał trochę mniej komiksów i obejrzał dużo więcej filmów, zwłaszcza tych od wielkich hollywoodzkich mistrzów z Złotej Ery, takich jak Sir Alfred Hitchcock, Howard Hawks, Raoul Walsh i John Ford. Byłoby bardzo ekscytujące zobaczyć, co wymyśli, gdy jego kreatywne soki zostaną naładowane.

Andrew Gentry
Andrew Gentry
27. 08. 2018
100%

Dość kontrowersyjny film, powiedziałbym, ale jedyny od Kevina Smitha, który mi się właściwie podoba. Nie ze względu na te żarty poniżej pasa, ale na ten niski nastrój większości z nas straciła w…

Dość kontrowersyjny film, powiedziałbym, ale jedyny od Kevina Smitha, który mi się właściwie podoba. Nie ze względu na te żarty poniżej pasa, ale na ten niski nastrój większości z nas straciła w połowie drogi do dorosłego życia. Teraz znajduję się leżąc na kanapie z moim laptopem, jak zawsze po długim dniu pracy, wypełniając formularz 8862 i wspominając czasy takie jak te. Czasy, kiedy minimalizm zdawał się być jedynym, czego człowiek potrzebuje, aby być zadowolonym ze swojego życia.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
02. 03. 2023
50%

Grobol, ale zrozumiały film. Właśnie obejrzałem ten film i szczerze mówiąc, miałem nadzieję na trochę inny rodzaj komedii, z bardziej rozbudowaną, bardziej konwencjonalną strukturą i nie tak bardzo…

Grobol, ale zrozumiały film. Właśnie obejrzałem ten film i szczerze mówiąc, miałem nadzieję na trochę inny rodzaj komedii, z bardziej rozbudowaną, bardziej konwencjonalną strukturą i nie tak bardzo opartą na niekończących się dialogach. Jest to jednak film niezależny, trochę poza tradycyjnymi ścieżkami i dużymi studiami, a budżet jest ograniczony. Jeśli weźmiemy to wszystko pod uwagę, myślę, że możemy lepiej zrozumieć film. Film w zasadzie towarzyszy jednemu dniu w życiu dwóch pracowników handlowych, którzy nienawidzą swoich prac, ale potrzebują ich, tak jak każdy śmiertelnik. Pracują blisko siebie i są przyjaciółmi, ale dzień obiecuje nie być łatwy dla żadnego z nich. Film opiera się na dowcipach bardzo chamskiej natury, czasami także na nieeleganckich sposobach postaci. Przez cały film pojawia się wiele aluzji do kultury pop, i nie zawsze to rozumiałem. To nie jest ten rodzaj humoru, który naprawdę lubię, chociaż film ma swoje chwile. Być może ten styl humoru działa lepiej u młodych osób i nastolatków niż u kogoś dorosłego... W obsadzie występuje kilku aktorów, których naprawdę nie znam. Brian O'Halloran i Jeff Anderson mieli w tym filmie swoją najbardziej istotną pracę, z tego co widziałem. Film jest dość stonowany pod względem kostiumów i scenografii, i sądzę, że do produkcji użyto prawdziwych sklepów. Co można uznać za słabość, czyli niski budżet, był w pewnym sensie zaletą, biorąc pod uwagę rodzaj filmu, który zdecydowali się tu zrobić. Kinematografia jest bardzo dobra i dobrze wykorzystana, i może być najbardziej artystyczną cechą filmu.

7.4

Głosowano 2578×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500