Dwa dni, jedna noc
Dostępne na
Edisonline

Dwa dni, jedna noc Deux jours, une nuit

6.9 /10
955 ocen
2014 95 min Wydany

Sandra staje przed zadaniem na pozór niemożliwym. Musi przekonać wszystkich ludzi, z którymi pracuje, aby zrezygnowali ze swoich premii. Jeżeli jej się nie powiedzie – ona sama straci pracę. Wspierana przez męża, kobieta wyrusza na spotkania z kolegami i koleżankami z pracy. Ma tylko jeden weekend, by uratować posadę.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Jean-Pierre Dardenne , Luc Dardenne
Scenariusz Scenariusz Jean-Pierre Dardenne , Luc Dardenne
Operator zdjęć Operator zdjęć Alain Marcoen
Montażysta Montażysta Marie-Hélène Dozo
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Maïra Ramedhan Levi
Scenografia Scenografia Igor Gabriel
Producent Producent Denis Freyd , Luc Dardenne , Jean-Pierre Dardenne
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Delphine Tomson
Koproducent Koproducent Peter Bouckaert , Valerio De Paolis
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Arlette Zylberberg
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Philippe Groff
Kierownik postprodukcji Kierownik postprodukcji Frederic Jupin
Dźwięk Dźwięk Jean-Pierre Duret
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Dominique Eyraud
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Thomas Gauder
Logo Firma
France 2 Cinéma FR
BiM Distribuzione IT
RTBF BE
Les Films du Fleuve BE
Archipel 33>35 FR
Eyeworks BE
Belgacom BE
Język
Français
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

69 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
r96sk
r96sk
07. 07. 2020
80%

Zdecydowanie dobre, aczkolwiek tylko dzięki doskonałemu występowi Marion Cotillard.

Zdecydowanie dobre, aczkolwiek tylko dzięki doskonałemu występowi Marion Cotillard.

CinemaSerf
CinemaSerf
30. 01. 2025
70%

Początkowo nie byłem pewien tej premisy, ale silne wysiłki obsady prowadzonej przez Marion Cotillard faktycznie dobrze to wychodzą. Dowiadujemy się, że w jej miejscu pracy odbyła się pewnego rodzaju…

Początkowo nie byłem pewien tej premisy, ale silne wysiłki obsady prowadzonej przez Marion Cotillard faktycznie dobrze to wychodzą. Dowiadujemy się, że w jej miejscu pracy odbyła się pewnego rodzaju referendum, w którym szef dał im wybór. Personel może zachować swoją premię 1000 € lub zrezygnować z niej, a "Sandra" może zachować swoją pracę. Być może niespodziewanie przegrała tę głosowanie, ale gdy odkrywa, że jedna z jej koleżanek zaczęła ją dyskredytować i szerzyć panikę, udaje się jej przekonać "Dumont" (Baptiste Sornin), aby zgodził się na kolejne głosowanie. Teraz ona i jej mąż "Manu" (Fabrizio Rongione) muszą podjąć błyskotliwą dyplomację, ponieważ musi przekonać swoich współpracowników, że jest warta ceny. Ten film jest opowiedziany głównie z jej perspektywy, więc jesteśmy świadomi, jak wyczerpujące jest to dla niej i jej rodziny. Potrzebuje pracy - dla pieniędzy, tak, ale także dla swojego zdrowia psychicznego. Innych jednak naprawdę poznajemy tylko w krótkiej formie, gdy próbuje ich przekonać. Nie dowiadujemy się zbyt wiele o ich własnych tarapatach, ani nie rozumiemy zbytnio, jak istotna ta suma pieniędzy może być dla nich i ich rodzin. To rozwijający się scenariusz nie do końca działał dla mnie tutaj, ale nie da się zaprzeczyć niemal wizualnemu wysiłkowi, jaki włożyła Cotillard jako coraz bardziej sfrustrowana "Sandra", która czuje, że emocjonalnie wyczerpuje się coraz bardziej, gdy weekend odbija się na wszystkich. Pisanie i reżyseria są potężne i napięte, a zmusza nas do zadania sobie pytania, co byśmy mogli zrobić w podobnych okolicznościach jako koledzy albo jako ktoś borykający się z psychologią, jakie to stawia zagadnienie.

6.9

Głosowano 955×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500