Kobieta w oknie

Kobieta w oknie The Woman in the Window

7.4 /10
356 ocen
1944 99 min Wydany

Zmysłowa kobieta wplątuje niewinnego profesora w morderstwo.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Edward G. Robinson
Edward G. Robinson

Professor Richard Wanley

Joan Bennett
Joan Bennett

Alice Reed

Raymond Massey
Raymond Massey

Dist. Attorney Frank Lalor

Edmund Breon
Edmund Breon

Dr. Michael Barkstane

Dan Duryea
Dan Duryea

Heidt / Tim, the Doorman

Thomas E. Jackson
Thomas E. Jackson

Inspector Jackson

Dorothy Peterson
Dorothy Peterson

Mrs. Wanley

Robert Blake
Robert Blake

Dickie Wanley

Arthur Loft
Arthur Loft

Claude Mazard / Frank Howard / Charlie the Hatcheck Man

Frank Dawson
Frank Dawson

Collins, the Steward

Iris Adrian
Iris Adrian

Streetwalker (uncredited)

Brandon Beach
Brandon Beach

Man at Club (uncredited)

Paul Bradley
Paul Bradley

Man at Club (uncredited)

Don Brodie
Don Brodie

Onlooker at Gallery (uncredited)

Claire Carleton
Claire Carleton

Blonde (uncredited)

James Carlisle
James Carlisle

Man at Club (uncredited)

Eddy Chandler
Eddy Chandler

Police Driver (uncredited)

Freddie Chapman
Freddie Chapman

Boy with Mother (uncredited)

Tom Dillon
Tom Dillon

Police Officer Dillon (uncredited)

Alec Craig
Alec Craig

Garage Man (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Fritz Lang
Scenariusz Scenariusz Nunnally Johnson
Powieść Powieść J.H. Wallis
Producent Producent Nunnally Johnson
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Arthur Lange
Muzyka Muzyka Hugo Friedhofer , Charles Maxwell
Operator zdjęć Operator zdjęć Milton Krasner
Montażysta Montażysta Marjorie Fowler , Gene Fowler Jr.
Dodatkowy montaż Dodatkowy montaż Thomas Pratt
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Duncan Cramer
Dekoracja planu Dekoracja planu Julia Heron
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Muriel King
Asystent reżysera Asystent reżysera Richard Harlan
Efekty specjalne Efekty specjalne Paul K. Lerpae , Harry Redmond Jr.
Efekty wizualne Efekty wizualne Vernon L. Walker
Operator kamery Operator kamery Harry Davis
Editorial Coordinator Editorial Coordinator Paul Weatherwax
Logo Firma
RKO Radio Pictures US
International Pictures
Christie Corporation
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

74 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
24. 03. 2020
80%

Zostałem ostrzeżony przed sirenim wezwaniem przygody. Kobieta w oknie jest reżyserowana przez Fritza Langa i zaadaptowana przez Nunnally'ego Johnsona z powieści "Once off Guard" napisanej przez J.H.…

Zostałem ostrzeżony przed sirenim wezwaniem przygody. Kobieta w oknie jest reżyserowana przez Fritza Langa i zaadaptowana przez Nunnally'ego Johnsona z powieści "Once off Guard" napisanej przez J.H. Wallisa. W rolach głównych wystąpili Edward G. Robinson, Joan Bennett, Raymond Massey i Dan Duryea. Muzykę skomponowali Arthur Lange, a Milton R. Krasner był operatorem kamery. Po podziwianiu portretu Alice Reed (Bennett) w wystawie sklepu obok swojego Klubu Dżentelmenów, profesor Richard Wanley (Robinson) jest zszokowany, gdy naprawdę ją spotyka na ulicy. To spotkanie prowadzi do zabójstwa, wzajemnych oskarżeń i szantażu. Czas pokazał, że Kobieta w oknie jest jednym z najważniejszych filmów w cyklu noir. Jego reputacja jest już ugruntowana, film ten może poszczycić się wieloma kluczowymi składnikami noira: mężczyzna spotyka kobietę i jego życie zostaje wywrócone do g góry nogami, podejrzani bohaterowie, morderstwo, cienie i słabe światła, a oczywiście atmosfera gęsta od napięcia. Jednak zakończenie do dziś jest podzielone i, w zależności od tego, po której stronie obozu stoisz, sprawia, że film jest albo klasykiem noir wysokiego szczebla, albo niemal klasykiem noir wysokiego szczebla. Osobiście przeszkadza mi to zakończenie, wydaje się być czymś, co mógłby użyć Rod Serling w The Twilight Zone, ale zdecydował się to odrzucić. Bez wątpienia w mojej głowie, gdyby Lang włożył zakończenie ze źródła, byłby to film 10/10, bo wszystko inne w nim jest na najwyższym poziomie. W swojej istocie film opowiada o niebezpieczeństwach wystąpienia z normy, zagrożeniu spełnienia pragnień w średnim wieku, z Langiem z radością duszącym tematy nadejścia diabelskiego losu i ostrzeżeniem, że zostać złapanym tylko "raz na zastawie" może cię skazać na nie do pomyślenia. Jest nawet kilka freudowskich interpretacji do spróbowania. Wszystko to wspierane doskonałą pracą Krasnera, który wraz ze swoim reżyserem maluje cienisty świat składający się ze zwierciadeł, zegarów i żaluzji weneckich. Obsada jest bardzo silna, na tyle silna, że Robinson, Bennett i Duryea ponownie spotkali się z Langiem w następnym roku na podobny, ale lepszy, Street, podczas gdy reżyseria Langa nie przegapiła żadnego uderzenia. Wspaniały film bez względu na zakończenie zgodne z kodeksem produkcji, zasługuje na swoje znaczenie w panteonie noir. Ale czujesz, że oglądając go jako towarzysza Scarlet Street, Lang w końcu nakręcił film, jaki ta historia zasługiwała. Kobieta w oknie: niezbędna, ale niekoniecznie najlepsza w swoim rodzaju. 8/10

CinemaSerf
CinemaSerf
30. 06. 2022
70%

Fritz Lang jest w swojej najbardziej psotnej formie w tej świetnej filmowej noir detektywistycznej historii. Współczesny profesor Edward G. Robinson („Wanley“) większość wieczorów spędza w klubie ze…

Fritz Lang jest w swojej najbardziej psotnej formie w tej świetnej filmowej noir detektywistycznej historii. Współczesny profesor Edward G. Robinson („Wanley“) większość wieczorów spędza w klubie ze swoimi dwoma bliskimi przyjaciółmi, a gdy wraca do domu, przechodzi obok galerii, gdzie w oknie znajduje się portret kobiety. W jedną taką noc, gdy go podziwia, spotyka samą panią (Joan Bennett) i po krótkiej rozmowie trafia do jej mieszkania, gdzie zostaje odkryty przez jej chłopaka. Dochodzi do awantury, a chłopak jest przypadkowo zabity. Raczej głupio zgadza się z kobietą, żeby pozbyć się ciała i spróbować to wszystko zatuszować. Oczywiście to nie działa - niedługo policjanci zbliżają się do prawdy i ona jest szantażowana. Jest bezradnie uwięziony pomiędzy swoją własną podstawową integralnością a wrodzonymi czarami tej bez skrupułów kobiety. Nigdy nie jesteśmy do końca pewni, w którą stronę się obróci - a napięcie jest zachowane aż do samego końca. Wspaniałe występy od on-form Raymonda Masseya; naprawdę dość okropnego Dana Duryea i świetna, precyzyjna fotografia wszystko pomaga, aby ten film był jednym z najlepszych tego gatunku zrealizowanych podczas wojny.

7.4

Głosowano 356×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500