Grupa anglikańskich zakonnic pod przewodnictwem siostry Clodagh zostaje wysłana na górę w Himalajach. Klimat w regionie jest wrogi, a zakonnice są zakwaterowane w dziwnym, starym pałacu. Pracują nad założeniem szkoły i szpitala, ale stopniowo zmienia się ich skupienie. Siostra Ruth zakochuje się w urzędniku, panu Deanie, i zaczyna kwestionować swój ślub czystości. Kiedy siostra Ruth staje się obsesyjna na punkcie pana Deana, siostra Clodagh pogrąża się w własnych wspomnieniach miłości.
Black Narcissus jest reżyserowany przez Micheala Powella i Emerica Pressburgera, którzy obaj adaptują scenariusz z powieści Rumer Godden o tej samej nazwie. W rolach głównych występują Deborah Kerr,…
Black Narcissus jest reżyserowany przez Micheala Powella i Emerica Pressburgera, którzy obaj adaptują scenariusz z powieści Rumer Godden o tej samej nazwie. W rolach głównych występują Deborah Kerr, Sabu, Jean Simmons, David Farrar, Flora Robson i Kathleen Byron. Muzykę skomponował Brian Easdale, a zdjęcia wykonał Jack Cardiff. Grupa zakonnic udaje się do Himalajów, aby założyć szkołę i szpital w opuszczonym Pałacu Mopu. Gdy już się osiedlą wysoko w górach, niektóre z zakonnic znajdują się uwiedzione atmosferą tego miejsca. Co przynosi kłopoty, gdy wewnętrzne demony zaczynają wypływać na powierzchnię.
CinemaSerf
07. 07. 2022
70%
Już od samego początku, wspaniała kinematografia Jacka Cardiffa tworzy doskonałą scenę dla tego znakomicie wyreżyserowanego opowiadania o „Siostrze Clodagh” (Deborah Kerr), która zostaje wysłana na…
Już od samego początku, wspaniała kinematografia Jacka Cardiffa tworzy doskonałą scenę dla tego znakomicie wyreżyserowanego opowiadania o „Siostrze Clodagh” (Deborah Kerr), która zostaje wysłana na odległy zakątek północnych Indii, aby założyć szkołę i szpital w starym, zimnym i wietrznym pałacu. W towarzystwie dość ciekawej kolekcji sióstr zakonnych - Flora Robson, Jenny Laird, Judith Furse i Kathleen Byron, muszą stawić czoła żywiołom i swoim licznych demonom, aby ich projekt funkcjonował - nic z tego nie jest wspomagane przez obecność enigmatycznego Davida Farrara, który wydaje się wydobywać to najlepsze i najgorsze zarówno z Kerr, jak i pierwszorzędnej Byron jako „Siostra Ruth”, która stąpa cienką granicą między zdrowym rozsądkiem a niemal demonicznym rozpaczą. Opowiadanie porusza wiele kwestii dotyczących postkolonialnych Indii, ubóstwa, niedożywienia, analfabetyzmu i chrześcijaństwa - między tymi, którzy wierzą, a tymi, którzy chcą - i testuje wiarę każdej z kobiet w różne, potężne sposoby. Zwróć uwagę na znakomity występ May Hallatt jako nieco szalonej opiekunki, którą nazywają „Ciotką”, która rozdziela brutalność i mądrość w równym, przypadkowym stopniu. Dialog jest inteligentny - jest tu humor pośród intensywności, a film ma magnetyzm, który generuje autentyczne poczucie zaangażowania w życie tych wadliwych postaci. Dla niektórych pałac brzmi jak Szangri La; dla innych jest to tylko więzienie z wspaniałym widokiem...
Wuchak
11. 12. 2023
Uwięziony między cielesnym a niebiańskim w południowych Himalajach
Uwięziony między cielesnym a niebiańskim w południowych Himalajach