Lęk pierwotny
Dostępne na
Netflix

Lęk pierwotny Primal Fear

7.7 /10
3,534 ocen
1996 129 min Wydany

Martin Vail to jeden z najbardziej uzdolnionych chicagowskich prawników. Arogancki i cyniczny, dla sławy podejmuje się obrony dziewiętnastoletniego Aarona Stamplera, oskarżonego o zabicie arcybiskupa Rushmana. Chłopak utrzymuje, że nie popełnił morderstwa, choć na jego ubraniach znaleziono ślady krwi. Vail odkrywa mroczne tajemnice z przeszłości arcybiskupa i z czasem zaczyna wierzyć w niewinność swojego klienta.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Gregory Hoblit
Powieść Powieść William Diehl
Scenariusz Scenariusz Steve Shagan , Ann Biderman
Operator zdjęć Operator zdjęć Michael Chapman
Montażysta Montażysta David Rosenbloom
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej James Newton Howard
Scenografia Scenografia Jeannine Oppewall
Dekorator planu Dekorator planu Paul Allen
Producent Producent Gary Lucchesi
Obsada Obsada Deborah Aquila , Jane Shannon-Smith
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Betsy Cox
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Hawk Koch
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Ernie F. Orsatti
Kaskaderzy Kaskaderzy Rick LeFevour , Noon Orsatti , Denney Pierce , Lanier Edwards , Ray Lykins
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

77 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
30. 06. 2022
70%

Nigdy nie byłem największym fanem Richarda Gere'a, ale ten film zdecydowanie należy do jego lepszych występów. Jest to zarozumiały prawnik "Vail", biegły w zapewnianiu swoim klientom z przestępczego…

Nigdy nie byłem największym fanem Richarda Gere'a, ale ten film zdecydowanie należy do jego lepszych występów. Jest to zarozumiały prawnik "Vail", biegły w zapewnianiu swoim klientom z przestępczego środowiska uniknięcia sprawiedliwości. Gdy ogłaszane jest szokujące wieści, że arcybiskup został bestialsko zamordowany, decyduje się trochę pomóc pro bono broniąc młodego "Aarona" (Ed Norton) przed umiejętnościami oskarżyciela jego byłej dziewczyny "Janet" (Laura Linney). Kiedy rozgrywa się dramat sądowy, szybko ustalamy, że są tu tony, które kwestionują nie tylko to, kto zrobił co komu, ale także integralność ofiary i wielu jej dobrze połączonych współpracowników. Film należy jednak do Nortona. Jak jego postać się rozwija, przy wsparciu sondującej psycholożki "Molly" (Frances McDormand), odkrywamy, że są dziwactwa w jego charakterze, które ten aktor świetnie oddaje. W ostatnich dziesięciu minutach lub tak, wiele rzeczy układa się przed finałem, który jest zarówno nieoczekiwany, jak i perwersyjnie dość trafny. Jest trochę za długi i zajmuje może pół godziny, zanim zacznie się zagotowywać; ale gdy fabuła zaczyna się naprawdę rozwijać, staje się to wybitnym kryminałem z zawiłościami, zwrotami akcji i silnymi występami przez cały czas.

RalphRahal
RalphRahal
14. 12. 2024
80%

Primal Fear to mistrzowski przykład napięcia, zamieniający dramat sądowy w trzymający w napięciu thriller pod ostrym kierunkiem Gregory'ego Hoblita. A potem jest Edward Norton, w swojej bardzo…

Primal Fear to mistrzowski przykład napięcia, zamieniający dramat sądowy w trzymający w napięciu thriller pod ostrym kierunkiem Gregory'ego Hoblita. A potem jest Edward Norton, w swojej bardzo pierwszej roli, który robi takie wrażenie, że nie jest to żadnym zaskoczeniem, że później zdobył ponad 15 nagród, w tym Złoty Glob za najlepszego aktora drugoplanowego. Grając Aarona, nieśmiałego ministranta z ukrytymi głębokościami. Richard Gere radzi sobie jako zręczny adwokat, warstwowa gra Nortona i intensywna chemia między nimi sprawiają, że ten film jest niezapomniany. Primal Fear wychodzi poza typowy dramat sądowy, serwując napięcie, znakomite występy i produkcję.

7.7

Głosowano 3534×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500