Ucieczka skazańca

Ucieczka skazańca Un condamné à mort s'est échappé

7.9 /10
562 ocen
1956 101 min Wydany

Film oparty jest na wspomnieniach André Devigny'ego, członka francuskiego ruchu oporu podczas II wojny światowej, który - skazany na śmierć - uciekł na kilka godzin przed egzekucją z niemieckiego więzienia.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Robert Bresson
Scenario Writer Scenario Writer Robert Bresson
Dialog Dialog Robert Bresson
Autor Autor André Devigny
Producent Producent Alain Poiré , Jean Thuillier
Montażysta Montażysta Raymond Lamy
Scenografia Scenografia Pierre Charbonnier
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Pierre Charbonnier
Operator zdjęć Operator zdjęć Léonce-Henri Burel
Scenarzysta Scenarzysta Robert Bresson
Operator kamery Operator kamery Henri Raichi
Asystent reżysera Asystent reżysera Jacques Ballanche , Michel Clément
Logo Firma
Gaumont FR
NEF FR
Język
Deutsch
Français
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
tmdb47633491
tmdb47633491
07. 04. 2018
80%

Widać wiele, skąd Tarkowski czerpał swoją cierpliwość. Koniec jest ujawniony w tytule, ale w jakiś sposób ostatnia pół godziny / sekwencja ucieczki jest nadal, cytując innego recenzenta, nieznośnie…

Widać wiele, skąd Tarkowski czerpał swoją cierpliwość. Koniec jest ujawniony w tytule, ale w jakiś sposób ostatnia pół godziny / sekwencja ucieczki jest nadal, cytując innego recenzenta, nieznośnie napięta. O wiele bardziej preferuję tę grę aktorską Iana Curtisa niż cokolwiek, co zrobił dla Joy Division.

CinemaSerf
CinemaSerf
25. 12. 2022
70%

Prawdopodobnie mój ulubiony film Roberta Bressona, opowiada historię „Fontaine” (François Leterrier). Został aresztowany przez nazistów pod zarzutem szpiegostwa i bombardowania, i jest więziony bez…

Prawdopodobnie mój ulubiony film Roberta Bressona, opowiada historię „Fontaine” (François Leterrier). Został aresztowany przez nazistów pod zarzutem szpiegostwa i bombardowania, i jest więziony bez procesu sądowego. Jego prognoza nie jest zbyt dobra, ale jest zdeterminowany, by nie ulec strachowi i zastraszaniu swoich oprawców. Pewnej nocy w swojej celi zauważa, że drzwi, które go trzymają, są wykonane z dębu i innych, miększego drewna - czy zdoła znaleźć sposób na ucieczkę zanim stanie przed nieuchronnym plutonem egzekucyjnym? To staranny tempo tego filmu jest naprawdę skuteczne. Leterrier jest świetny, gdy my, widzowie, czujemy, że dzielimy się jego codziennymi ryzykami. Dzień po dniu, nigdy nie wiedząc, czy przetrwa. Otoczony współwięźniami, którzy mogą (lub nie) być godni zaufania. Kiedy niespodziewanie zostaje obciążony współlokatora, jego wybory i opcje stają się ograniczone i kluczowe - aż do samego końca, nigdy nie jesteśmy pewni, co przyniesie rozwiązanie. Mozart nigdy nie mógł sobie wyobrazić, że jego utwory „Kyrie” i „Agnus Dei” mogłyby być wykorzystane w taki mrożący sposób, a cały film emanuje grozą i autentycznością od samego początku. Jeśli masz okazję zobaczyć go na dużym ekranie, gorąco polecam - trwa tylko 100 minut, ale są one intensywne i porywające.

7.9

Głosowano 562×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500