Jack Carter (Michael Caine) przybywa z Londýna do Newcastle, aby rozuzlenie tajemnice smrti svého bratra. Zjistí, že do celé záležitosti je zapleten šéf místního gangu. Jack se rozhodne pomstít všem, kteří se podíleli na vraždě.
Kiedy Jack wrócił do domu! Zdobądź Cartera, nie tylko jednego z najlepszych przedstawicieli brytyjskiego neo-noir, ale jednego z najlepszych brytyjskich filmów w ogóle. Michael Caine gra Jacka…
Kiedy Jack wrócił do domu! Zdobądź Cartera, nie tylko jednego z najlepszych przedstawicieli brytyjskiego neo-noir, ale jednego z najlepszych brytyjskich filmów w ogóle. Michael Caine gra Jacka Cartera, twardą i bezkompromisową postać w londyńskim podziemiu, który wraca do swojego rodzinnego miasta Newcastle Upon Tyne, gdy jego brat zostaje znaleziony martwy.
CinemaSerf
02. 06. 2022
60%
Michael Caine to "Jack Carter" - gangster, który udaje się z Londynu do Newcastle na północnym wschodzie Anglii, aby pochować swojego brata "Franka". Na pierwszy rzut oka zginął w wypadku…
Michael Caine to "Jack Carter" - gangster, który udaje się z Londynu do Newcastle na północnym wschodzie Anglii, aby pochować swojego brata "Franka". Na pierwszy rzut oka zginął w wypadku samochodowym po tym, jak wypił kilka drinków za dużo. Carter wie jednak, że jego brat nie był miłośnikiem whisky i podejrzewa, że coś jest nie tak. Wkrótce znów zaplątuje się w lokalne gangsterskie intrygi, w których dorastał, i śledzi prawdę i sprawców. Szczerze mówiąc, nie uważam, że to jest najlepsza praca Caine'a - przez większość czasu jest dość drewniany; nawet gdy jest nagi i trzyma strzelbę na dwóch mężczyzn (George Sewell i Tony Beckley), którzy go przyłapali z Rosemarie Dunham jako „Edną“. Hodges dobrze oddaje surowe i groźne środowisko, w którym osadzona jest historia; tempo buduje się dobrze, a historia - choć dość cienka - kończy się zakończeniem, które uważałem za całkowicie odpowiednie, choć trochę przeciągnięte. Być może czas po prostu osłabił impet tego filmu? Rozumiem, dlaczego mógłby być uważany za kultowy, a Caine ma naprawdę dużo charyzmy - ale tutaj po prostu brakuje wystarczająco dużej intrygi, ani siły w obsadzie (która zawiera jedną, dość erotyczną scenę z Britt Ekland przez telefon, która naprawdę nie zasługuje na tak dużo uwagi), aby ten film wyróżniał się spośród noir mediocrity. Mimo to, film jest wart obejrzenia. Przedstawia Północno-Wschodnią Anglię, która była praktycznie na dnie swojego istnienia ekonomicznego i z przestępczym bractwem, które handlowało praktycznie każdym towarem, włączając w to dzieci - ale jakoś wiele z tej potęgi teraz brakuje.