Niebo nad Berlinem

Niebo nad Berlinem Der Himmel über Berlin

7.8 /10
1,379 ocen
1987 128 min Wydany

Damiel i Cassiel wyglądają jak zwykli mężczyźni, ale w rzeczywistości są aniołami wędrującymi po Berlinie. Mają za zadanie pocieszać ludzi. Czasem im się to udaje, ale częściej nadprzyrodzone istoty pozostają bezradne wobec ludzkich cierpień. Damiel zaczyna zazdrościć ludziom ich materialnego, pełnego życia. Jego pragnienie prawdziwej, ziemskiej egzystencji wzrasta, gdy spotyka piękną artystkę cyrkową Marion. Dla miłości przekracza granicę nieśmiertelności i staje się zwykłym człowiekiem.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Bruno Ganz
Bruno Ganz

Damiel

Otto Sander
Otto Sander

Cassiel

Curt Bois
Curt Bois

Homer

Peter Falk
Peter Falk

The Filmstar

Hans Martin Stier
Hans Martin Stier

The Dying Man

Elmar Wilms
Elmar Wilms

A Sad Man

Sigurd Rachman
Sigurd Rachman

The Suicide

Beatrice Manowski
Beatrice Manowski

Young Prostitute

Bruno Rosaz
Bruno Rosaz

The Clown

Laurent Petitgand
Laurent Petitgand

The Bandleader

Chick Ortega
Chick Ortega

The Drummer

Otto Kuhnle
Otto Kuhnle

The Juggler

Christoph Merg
Christoph Merg

The Juggler

Peter Werner
Peter Werner

The Manager

Teresa Harder
Teresa Harder

In the Library - The Angel

Jürgen Heinrich
Jürgen Heinrich

In the Old Apartments

Annelinde Gerstl
Annelinde Gerstl

On the Highway

Mick Harvey
Mick Harvey

Crime and The City Solution / Nick Cave and The Bad Seeds

Nick Cave
Nick Cave

titlestitlesself - Nick Cave and The Bad Seeds

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Wim Wenders
Producent Producent Wim Wenders , Anatole Dauman
Operator zdjęć Operator zdjęć Henri Alekan
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Jürgen Knieper
Montażysta Montażysta Peter Przygodda
Scenariusz Scenariusz Peter Handke , Richard Reitinger , Wim Wenders , Bernard Eisenschitz
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Hartmut Eichgrün
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Claire Denis
Pamięci Pamięci Andrei Tarkovsky
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Pascale Dauman , Joachim von Mengershausen
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Ingrid Windisch
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Monika Jacobs
Charakteryzator Charakteryzator Regina Huyer
Kierownik jednostki Kierownik jednostki Herbert Kerz , Barbara von Wrangell
Logo Firma
Road Movies DE
WDR DE
Argos films FR
Język
Deutsch
English
Español
Français
עִבְרִית
日本語
Türkçe
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

78 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
25. 12. 2022
70%

Bruno Ganz jest w znakomitej formie w tej charakterystycznej studium pożądania - fizycznego i duchowego. Jest to "Daniel", anioł niewidoczny dla wszystkich oprócz własnego rodzaju (i dla niewinności…

Bruno Ganz jest w znakomitej formie w tej charakterystycznej studium pożądania - fizycznego i duchowego. Jest to "Daniel", anioł niewidoczny dla wszystkich oprócz własnego rodzaju (i dla niewinności dzieci), który znajduje się z kolegą "Cassielem" (Otto Sander) w Berlinie pod koniec drugiej wojny światowej. Oczywiście nie brakuje żądających ich współczucia i robią, co mogą, aby pomóc złagodzić trudności stojące przed zdesperowanymi i walczącymi. Kiedy jednak trafia na akrobatkę z cyrku "Marion" (Solveig Dommartin), "Daniel" zaczyna mieć wątpliwości. Całe jego istnienie zaczyna być zagrożone, gdy zdaje sobie sprawę, że istnieją korzyści płynące z bycia śmiertelnym i ludzkim, a być zakochanym jest prawdopodobnie największym z nich. Dotychczas jego życie było nieuchwytne i postanawia, że musi się to zmienić. Jest to jednak ryzykowne... Nie ma gwarancji! Jest to trochę powolne, więc nie oczekujcie, że wiele się szybko stanie. Jest to jednak dość skuteczna opowieść o uświadomieniu sobie priorytetów i radzeniu sobie z demonami - niektóre bardziej oczywiste niż inne - opowiedziane stopniowo narastającym, skutecznym i emocjonalnie naładowanym sposobem. Wcale nie jest sentymentalna, ale podobnie jak aniołowie obserwują swoich poddanych, jesteśmy zaproszeni przez Wima Wendersa, abyśmy zrobili to samo z nimi - i zaskakująco skuteczne jest obserwowanie, jak niektóre z pytań i wyzwań, z którymi się boryka, można łatwo zastosować do tych w publiczności. Czarno-biała fotografia jest również uderzająca i dobrze autentykuje scenariusz opuszczonego i zrozpaczonego powojennego środowiska. Być może na końcu przypadkowość odgrywa zbyt dużą rolę, ale... wybierzcie sami.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
26. 02. 2023
30%

Recenzja filmu O ospalności.

Recenzja filmu O ospalności.

7.8

Głosowano 1379×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500