Nebraska

Nebraska Nebraska

7.4 /10
1,808 ocen
2013 115 min Wydany

Starzejący się, uzależniony od alkoholu ojciec wyrusza z Montany do Nebraski ze swoim zranionym synem, aby zdobyć to, co uważa za milionowy kupon loterii.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Bruce Dern
Bruce Dern

Woody Grant

Will Forte
Will Forte

David Grant

June Squibb
June Squibb

Kate Grant

Bob Odenkirk
Bob Odenkirk

Ross Grant

Stacy Keach
Stacy Keach

Ed Pegram

Mary Louise Wilson
Mary Louise Wilson

Aunt Martha

Rance Howard
Rance Howard

Uncle Ray

Angela McEwan
Angela McEwan

Peg Nagy

Glendora Stitt
Glendora Stitt

Aunt Betty

Kevin Kunkel
Kevin Kunkel

Cousin Randy

Dennis McCoig
Dennis McCoig

Uncle Verne

Ronald Vosta
Ronald Vosta

Uncle Albert

John Reynolds
John Reynolds

Bernie Bowen

Jeffrey Yosten
Jeffrey Yosten

ER Doctor

Neal Freudenberg
Neal Freudenberg

George Westendorf

Eula Freudenberg
Eula Freudenberg

Jean Westendorf

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Alexander Payne
Producent Producent Albert Berger , Ron Yerxa
Producent wykonawczy Producent wykonawczy George Parra , Julie M. Thompson , Doug Mankoff , Neil Tabatznik
Operator zdjęć Operator zdjęć Phedon Papamichael
Montażysta Montażysta Kevin Tent
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Mark Orton
Obsada Obsada John Jackson
Scenografia Scenografia J. Dennis Washington
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Sandy Veneziano
Dekoracja planu Dekoracja planu Beauchamp Fontaine
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Wendy Chuck
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Robin Fredriksz
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego Waldo Sanchez
Charakteryzator Charakteryzator Jay Wejebe
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Mads Hansen
Nadzorujący postprodukcję Nadzorujący postprodukcję Rick Reynolds
Logo Firma
Bona Fide Productions US
Echo Lake Entertainment US
Język
English
Español

Podobne filmy

Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

74 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
tmdb39513728
tmdb39513728
04. 02. 2015

Czarno-biała fotografia jest miłym akcentem. Nadaje twarzom starzejących się, refleksyjnych, ale wciąż tęskniących postaci taki wygląd Karsha i pasuje do szybko blaknących wspomnień z minionych…

Czarno-biała fotografia jest miłym akcentem. Nadaje twarzom starzejących się, refleksyjnych, ale wciąż tęskniących postaci taki wygląd Karsha i pasuje do szybko blaknących wspomnień z minionych czasów w niedawnej historii amerykańskiej. Aktorstwo było całkiem dobre. Bruce Dern daje bez wysiłku popisową rolę jako zrzędliwy stary mruk z jedną nogą w reflektorze, a drugą połowicznie zakopaną w cieniach zupełnej demencji. Konflikty międzyludzkie między rodziną i społecznością, przeszłością i teraźniejszością są przedstawione w prosty, liniowy i niezakomplikowany sposób. Historia wydaje się chcieć badać smutne prawdy regresywnej, bankrutującej nacji i absurdalne marzenia i iluzje, do których ludzie się przywiązują. Życie jest ograniczone i nieskończone. Jak głowy wyrzeźbione w skale Mount Rushmore. Jak zrozpaczone postacie wchodzące i wychodzące z ekranu. Nawet po całym życiu uczciwej ciężkiej pracy w zgodzie z różnymi ustalonymi zasadami chrześcijańskimi, pozostaje niepokój, cicha desperacja. Kłamstwa i iluzje są konieczne, aby zapobiec samotnej, niepocieszalnej rzeczywistości. I choć Alexander Payne stara się utrzymać atmosferę względnie optymistyczną, aby nas nie pogrążyć w otchłań beznadziei, nie udaje mu się w pełni rozwijać i realizować tematy, które przedstawia. Za każdym razem, gdy Payne kręci film (Bokovka, Potomkowie), zbiera wiele uznania, a tym razem niemal na to zasługuje. Jest dość bystrym kinematografem, który chce tworzyć znaczące obrazy, nie za bardzo się w to zagłębiając. Konkretnie, filmy drogowe na pół baku. Na szczęście nie zapuszcza się w mroczne rejony Bergmana, ani nie nadyma się Godardowską samoistnością, ale nie czyni sobie za dobro, unikając lub lekceważąc potencjalną wartość i pilność spraw, które przedstawia. Jego koncepcje są skrócone. Kiedy oglądam Nebraska, nie mogę nie zastanawiać się, jak utalentowani filmowcy jak Kieslowski czy Cassavettes potraktowaliby i obsłużyliby materiał. Niemal bardziej rozczarowujące niż starzenie się, tracenie obecności umysłu i próba pogodzenia się z pękniętymi wspomnieniami, jest niezdolność do pełnego zrozumienia, a co dopiero zarządzania i pielęgnowania, własnego pomysłu.

7.4

Głosowano 1808×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500