Spirited Away: W krainie Bogów
Dostępne na
Netflix

Spirited Away: W krainie Bogów 千と千尋の神隠し

8.5 /10
17,203 ocen
2001 125 min Wydany

Chihiro to kapryśna, dziesięcioletnia dziewczynka, która trafia do magicznego miasta pełnego duchów, bogów i straszydeł. Ten oryginalny film wciągnie cię swoją unikalną wizją autora, gdzie każdy kadr oddycha magią i kreatywnością.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Rumi Hiiragi
Rumi Hiiragi

Chihiro Ogino / Sen (titlesvoice)

Miyu Irino
Miyu Irino

Haku (titlesvoice)

Mari Natsuki
Mari Natsuki

Yubaba / Zeniba (titlesvoice)

Takashi Naito
Takashi Naito

Akio Ogino (titlesvoice)

Yasuko Sawaguchi
Yasuko Sawaguchi

Yuko Ogino (titlesvoice)

Tsunehiko Kamijô
Tsunehiko Kamijô

Chichiyaku (titlesvoice)

Takehiko Ono
Takehiko Ono

Aniyaku (titlesvoice)

Bunta Sugawara
Bunta Sugawara

Kamaji (titlesvoice)

Akio Nakamura
Akio Nakamura

Kaonashi (titlesvoice)

Yumi Tamai
Yumi Tamai

Rin (titlesvoice)

Ryunosuke Kamiki
Ryunosuke Kamiki

Boh (titlesvoice)

Tatsuya Gashûin
Tatsuya Gashûin

Aogaeru (titlesvoice)

Yo Oizumi
Yo Oizumi

Bantai Frog Service (titlesvoice)

Ken Yasuda
Ken Yasuda

Mr. Oshira (titlesvoice)

Koba Hayashi
Koba Hayashi

God of the River (titlesvoice)

Shigeru Wakita
Shigeru Wakita

(titlesvoice)

Shirou Saitou
Shirou Saitou

(titlesvoice)

Michiko Yamamoto
Michiko Yamamoto

(titlesvoice)

Keiko Tsukamoto
Keiko Tsukamoto

(titlesvoice)

Shinji Tokumaru
Shinji Tokumaru

(titlesvoice)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Hayao Miyazaki
Producent Producent Toshio Suzuki
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Yasuyoshi Tokuma
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Joe Hisaishi
Operator zdjęć Operator zdjęć Atsushi Okui
Montażysta Montażysta Takeshi Seyama
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Yoji Takeshige
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Nozomu Takahashi
Asystent reżysera Asystent reżysera Atsushi Takahashi , Masayuki Miyaji
Projektant kolorów Projektant kolorów Michiyo Yasuda
Konsultant Dolby Konsultant Dolby Mikio Mori , Tsutomu Kawahigashi
Scenarzysta Scenarzysta Hayao Miyazaki
Wykonanie piosenki przewodniej Wykonanie piosenki przewodniej Youmi Kimura
Efekty dźwiękowe Efekty dźwiękowe Michihiro Itou , Toru Noguchi
Sound Mixer Sound Mixer Shuji Inoue
Projektant tła Projektant tła Nizou Yamamoto , Kazuo Oga
Logo Firma
Studio Ghibli JP
Język
日本語
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

85 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
ZeBlah
ZeBlah
29. 06. 2019
100%

Jeden z wielkich 'mistrzów' sztuki anime. Jeśli miałbym osobiście powiązać 'Akirę' z 'autodestrukcją', to to anime byłoby jej przeciwieństwem :)

Jeden z wielkich 'mistrzów' sztuki anime. Jeśli miałbym osobiście powiązać 'Akirę' z 'autodestrukcją', to to anime byłoby jej przeciwieństwem :)

CinemaSerf
CinemaSerf
28. 12. 2024
70%

Dość spodobał mi się wygląd nowego domu, do którego "Chihiro" i jej rodzice mieli się przeprowadzić, ale ona nie jest tak zainteresowana, a jako dziesięciolatka ma na swoich barkach ciężar świata. W…

Dość spodobał mi się wygląd nowego domu, do którego "Chihiro" i jej rodzice mieli się przeprowadzić, ale ona nie jest tak zainteresowana, a jako dziesięciolatka ma na swoich barkach ciężar świata. W drodze na spotkanie z ludźmi z firmy przeprowadzkowej jej tata skręca w złym kierunku i wkrótce, razem z mamą, znajdują się na końcu tunelu. Co byś zrobił? Oczywiście wejdziesz do środka! Na szczęście jest to dość krótka droga, zanim znajdą się w małej wiosce pełnej sklepów przygotowanych na bankiet. Rodzice się najadają, ale młoda dziewczyna chce po prostu ruszyć dalej. Zignorowana, trochę się eksploruje, gdy oni objadają się, i wtedy spotyka młodego "Haku", który sugeruje, że mogłaby odejść. Problemem jest to, że jej rodzice teraz dosłownie trochę się przyzwiercieli i będzie musiała polegać na swoim nowym przyjacielu, jeśli ma ich uratować przed zbliżającą się wizytą w rzeźni. Jej pierwszym zadaniem jest umowa z brodatą wiedźmą "Yubaba" - i tak wyruszamy w serię fantastycznie kreatywnych ucieczek, odkrywając duchy węgla; że jej przyjaciel ma tajemniczą tożsamość; jej szef to ogromne niemowlę, a całe miejsce pełni funkcję rodzaju łaźni dla enigmatycznego "No Face", którego intencje nie są jasne dla nikogo, chociaż wiemy, że ma żądną apetytu i potrafi sam produkować złoto! Szczegóły animacji są zadziwiające, a w połączeniu z mistycyzmem starożytnej japońskiej folklorystyki świetnie tworzy charakterystyczną i angażującą historię. Uwielbiam smukłe smoki z orientalnej mitologii w porównaniu do łuskowatych, ciężkich, europejskich. Pojęcie tożsamości leży u podstaw znacznej części narracji tutaj, a nie tylko "Chihiro", ale praktycznie wszyscy inni muszą się zmierzyć z wadami i zaletami swojej osobowości, wymagając pewnego stopnia ludzkiego ducha, zaufania i przebaczenia, jeśli ktokolwiek ma się rozwijać, a jeśli ona i jej rodzice mają dotrzeć do tego nowego domu na wzgórzu. Dwie godziny naprawdę szybko mijają, i bardzo mi się to podobało.

8.5

Głosowano 17203×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500