Jesienna sonata
Dostępne na
Edisonline

Jesienna sonata Höstsonaten

8.0 /10
637 ocen
1978 93 min Wydany

Po siedmiu latach zaniedbywania i ignorancji światowej sławy pianistka Charlotte odwiedza w domu swą córkę Evę. Ta, aby zaskoczyć matkę, sprowadza swą umysłowo chorą siostrę Helen, zamkniętą przed laty przez matkę w zakładzie dla obłąkanych. Napięcie między Charlotte i Evą zaczyna rosnąć uzmysławiając obu kobietom konieczność wyjaśnienia sobie wielu spraw.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Ingrid Bergman
Ingrid Bergman

Charlotte

Lena Nyman
Lena Nyman

Helena

Marianne Aminoff
Marianne Aminoff

Charlotte's Private Secretary

Arne Bang-Hansen
Arne Bang-Hansen

Uncle Otto

Mimi Pollak
Mimi Pollak

Piano Instructor

Linn Ullmann
Linn Ullmann

Young Eva

Eva von Hanno
Eva von Hanno

Nurse (uncredited)

Knut Wigert
Knut Wigert

Professor (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Ingmar Bergman
Scenariusz Scenariusz Ingmar Bergman
Producent Producent Lew Grade
Operator zdjęć Operator zdjęć Sven Nykvist
Montażysta Montażysta Sylvia Ingemarsson
Scenografia Scenografia Anna Asp
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Inger Pehrsson
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Owe Svensson
Charakteryzator Charakteryzator Cecilia Drott
Logo Firma
ITC Entertainment GB
Personafilm
Suede Film
Język
English
svenska
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

80 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
badelf
badelf
12. 07. 2022
90%

Wow. Po prostu wow. Ingmar Bergman naprawdę się przebił tym razem. Jego filmy zawsze są przemyślanym doświadczeniem dla widza, ponieważ zazwyczaj znajdują się gdzieś na równoległej płaszczyźnie…

Wow. Po prostu wow. Ingmar Bergman naprawdę się przebił tym razem. Jego filmy zawsze są przemyślanym doświadczeniem dla widza, ponieważ zazwyczaj znajdują się gdzieś na równoległej płaszczyźnie duchowej. Ten jednak ma dwie nowe cechy: Po pierwsze, jest całkowicie otwarty na temat dysfunkcyjnych rodzin. Po drugie, do filmu wpleciona jest tyle niesamowitej filozofii, że będziesz chciał nacisnąć przycisk pauza i robić notatki. Moim zdaniem może to być najlepsze dzieło Ingmara.

CinemaSerf
CinemaSerf
04. 06. 2023
70%

Intensywność, z jaką Ingmar Bergman łączy naprawdę oszałamiające występy Liv Ullmann („Eva“), próbując pogodzić się ze swoją matką „Charlotte” (Ingrid Bergman), która cierpi na przewlekłe bóle pleców…

Intensywność, z jaką Ingmar Bergman łączy naprawdę oszałamiające występy Liv Ullmann („Eva“), próbując pogodzić się ze swoją matką „Charlotte” (Ingrid Bergman), która cierpi na przewlekłe bóle pleców, jest fascynująca w tym potężnym, wewnętrznym dramacie. Relacja była od dawna napięta, ponieważ matka koncertowa pianistka musiała zrobić wiele ofiar - i wyborów -, które wpłynęły na ich rodzinę. Kiedy niespodziewanie odwiedza swoją córkę, obie siedzą przy pianinie, doświadczenie, które otwiera bramy przeszłości pełnej obwinień, zarzutów i zdrady - chociaż nie bez znacznej sympatii - i zabieramy na dość bezradną wycieczkę po ich wspólnym życiu. Aby jeszcze bardziej zwiększyć tę już dość emocjonalnie burzliwą mieszankę, „Charlotte” odkrywa, że jej druga córka „Helena” (wspaniałe autentyczne starania Leny Nyman) - która cierpi na dość poważną chorobę psychiczną - jest również opiekowana przez swoją siostrę, a na jaw wychodzą kolejne demony. W zasadzie jest to dwugłos między matką a córką, ta historia biegnie przez całą gamę uczuć i chociaż czasami nie możesz nie czuć, że scenariusze są trochę niepotrzebnie ponure, ciasne ujęcia i istotność dialogu sprawiają, że to jest porywająca analiza ludzkiej ambicji, priorytetów i miłości. Przyjemne? Cóż, nie sądzę, że mógłbym powiedzieć - ale porywające, cóż tak - na pewno

8

Głosowano 637×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500