Telepasja

Telepasja Broadcast News

6.7 /10
425 ocen
1987 133 min Wydany

Jane Craig, Aaron Altman i Tom Grunick pracują dla pewnej stacji telewizyjnej. Jane i Aaron mają duże doświadczenie w branży, mogą poszczycić się sukcesami, Tom dopiero rozpoczyna wielką karierę. Ambitna i zapracowana Jane nie zauważa uczucia, którym od dawna obdarza ją przyjaciel, ceniony korespondent Aaron Altman. Sumienny, ale nieśmiały mężczyzna jest dla żywiołowej kobiety zbyt bezbarwny. Tom od razu przypadł jej do gustu. Przystojny i elokwentny, równie ambitny jak Jane, znajduje czas na romans z koleżanką.

Obsada Pełna obsada i ekipa

William Hurt
William Hurt

Tom Grunick

Albert Brooks
Albert Brooks

Aaron Altman

Holly Hunter
Holly Hunter

Jane Craig

Robert Prosky
Robert Prosky

Ernie Merriman

Lois Chiles
Lois Chiles

Jennifer Mack

Joan Cusack
Joan Cusack

Blair Litton

Peter Hackes
Peter Hackes

Paul Moore

Jack Nicholson
Jack Nicholson

Bill Rorich

Robert Katims
Robert Katims

Martin Klein

Ed Wheeler
Ed Wheeler

George Wein

Stephen Mendillo
Stephen Mendillo

Gerald Grunick

Kimber Shoop
Kimber Shoop

Young Tom

Dwayne Markee
Dwayne Markee

Young Aaron

Gennie James
Gennie James

Young Jane

Leo Burmester
Leo Burmester

Jane's Dad

Amy Brooks
Amy Brooks

Elli Merriman

Jane Welch
Jane Welch

Anne Merriman

Jonathan Benya
Jonathan Benya

Clifford Altman

Frank Doubleday
Frank Doubleday

Mercenary

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser James L. Brooks
Scenariusz Scenariusz James L. Brooks
Producent Producent James L. Brooks
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Polly Platt
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Bill Conti
Operator zdjęć Operator zdjęć Michael Ballhaus
Montażysta Montażysta Richard Marks
Obsada Obsada Ellen Chenoweth
Scenografia Scenografia Charles Rosen
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Molly Maginnis
Dekoracja planu Dekoracja planu Jane Bogart
Charakteryzator Charakteryzator Carl Fullerton
Fryzjer Fryzjer Colleen Callaghan
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki David V. Lester
Script Supervisor Script Supervisor Mary Bailey
Koordynator produkcji Koordynator produkcji Cynthia Streit
Fotograf planu Fotograf planu Kerry Hayes
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia John W. DeBlau
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Jery Hewitt
Pierwszy asystent kamery Pierwszy asystent kamery Gábor Kövér
Logo Firma
Gracie Films US
20th Century Fox US
Amercent Films
American Entertainment Partners L.P.
Język
Deutsch
English
Español
Français
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

67 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
18. 06. 2022
70%

Otoczony bezlitosnym środowiskiem amerykańskiej redakcji w czasach, gdy szefowie zaczęli bardziej skupiać się na oglądalności niż na silnych wartościach dziennikarskich, mamy do czynienia z tym…

Otoczony bezlitosnym środowiskiem amerykańskiej redakcji w czasach, gdy szefowie zaczęli bardziej skupiać się na oglądalności niż na silnych wartościach dziennikarskich, mamy do czynienia z tym założeniem. William Hurt („Grunick“) jest zdecydowanie przystojniejszym mężczyzną do fotela prezentera, ale nie ma nawet blisko takiej wiedzy ani powagi jak kolega i rywal „Altman” (Albert Brooks) z jego lepszym, granicznym, lekceważącym stylem na ekranie. Producentka wykonawcza „Jane” (Holly Hunter) ma za zadanie utrzymać równowagę, nie wiedząc jednak, którego z dwóch mężczyzn, jeśli którykolwiek, chciałaby umawiać się. Czasami atmosfera jest tu elektryzująca, z szybko poruszającą się aktywnością, kpiącym humorem i wspaniale zagranej mentalnością „jedz psa”, co nadaje temu najbardziej konkurencyjnemu miejscu pracy dużo autentyczności. Czasami jest zatłoczony romansami, które po prostu nie są potrzebne - triumwirat ich po prostu nie potrzebował, ale przede wszystkim Hunter jest w świetnej formie. Łatwo wciela się w wiele ról, gdy próbuje pogodzić swoje osobiste i zawodowe uczucia do tych dwóch mężczyzn, którzy oferują nam charakteryzację, z którymi możemy śmiać się i gardzić niemal w równym stopniu. Przez wiele lat pracowałem w telewizji na żywo i zawsze podziwiałem umiejętności tych, którzy potrafią mówić, słuchać, patrzeć i reagować wszystko jednocześnie - scena ze starym „Altmanem” tracącym połowę swojej wagi ciała podczas nadawania wciąż sprawia, że mam dreszcze nawet teraz. Straciła nieco ze swojej mocy przez ostatnie 35 lat, ale pamiętając, że była to jedna z pierwszych, które ilustrowały, jak trudne są te prace, nadal jest świetnym doświadczeniem.

kevin2019
kevin2019
25. 02. 2024
100%

Film "Broadcast News" jest desperacko zbyt długi i uparcie trzyma się przywileju poświęcania nieistotnych mini-prologów trzech głównych postaci na początku, które absolutnie nie mają na nich wpływu…

Film "Broadcast News" jest desperacko zbyt długi i uparcie trzyma się przywileju poświęcania nieistotnych mini-prologów trzech głównych postaci na początku, które absolutnie nie mają na nich wpływu jako dorośli. Poza tym film skutecznie zapewnia fascynujący wgląd w naciskowy i konkurencyjny świat telewizyjnej dziennikarstwa i należy go pochwalić za zwrócenie uwagi na niefortunny trend podnoszenia prezenterów wiadomości do statusu celebrytów i próbę sprzedaży wiadomości publiczności jakby była to kolejna zwykła rzecz. Jest to alarmujący zwrot zdarzeń, gdy wizerunek prezentera wiadomości przewyższa znaczenie wydarzeń globalnych jedynie dlatego, że są w stanie przyciągnąć znaczną widownię dla konkretnego kanału i rozwijać swoje kariery przez to, a etyka dziennikarska jest pomijana na rzecz ich najważniejszego celu, jakim zawsze powinno być nieustanne dążenie do prawdy.

6.7

Głosowano 425×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500