Jesus Christ Superstar

Jesus Christ Superstar Jesus Christ Superstar

7.1 /10
573 ocen
1973 108 min Wydany

Z piasków pustyni niczym fatamorgana wyłania się autokar. Wysiadają z niego młodzi ludzie, którzy zakładają kostiumy, wyładowują rekwizyty i rozpoczynają próbę widowiska, które przygotowują - "Jesus Christ Superstar". Judasz jest pełen obaw i wątpliwości - nie wierzy, że Jezus jest Synem Bożym, uważa, że już wkrótce nie będzie w stanie zapanować nad tysiącami swoich wyznawców. Tymczasem Maria Magdalena również przeżywa rozterkę - nie jest pewna swoich uczuć do Jezusa. Na razie jednak układa go do snu i śpiewa mu słodką kołysankę...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Ted Neeley
Ted Neeley

Jesus Christ

Carl Anderson
Carl Anderson

Judas Iscariot

Yvonne Elliman
Yvonne Elliman

Mary Magdalene

Barry Dennen
Barry Dennen

Pontius Pilate

Bob Bingham
Bob Bingham

Caiaphas

Larry Marshall
Larry Marshall

Simon Zealotes

Josh Mostel
Josh Mostel

King Herod

Pi Douglass
Pi Douglass

Apostle

Robert LuPone
Robert LuPone

Apostle James

Thommie Walsh
Thommie Walsh

Apostle Thaddeus

Richard Molinare
Richard Molinare

Apostle Andrew

David Devir
David Devir

Apostle

Jeff Hyslop
Jeff Hyslop

Apostle

Richard Orbach
Richard Orbach

Apostle John

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Norman Jewison
Scenariusz Scenariusz Norman Jewison , Melvyn Bragg
Producent Producent Norman Jewison , Robert Stigwood
Operator zdjęć Operator zdjęć Douglas Slocombe
Montażysta Montażysta Antony Gibbs
Obsada Obsada Michael Shurtleff
Scenografia Scenografia Richard Macdonald
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne John Clark
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Yvonne Blake
Musical Musical Andrew Lloyd Webber , Tim Rice
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Andrew Lloyd Webber
Piosenki Piosenki Andrew Lloyd Webber
Tekściarz Tekściarz Tim Rice
Dźwięk Dźwięk Keith Grant
Fotograf planu Fotograf planu David James
Logo Firma
Universal Pictures US
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Andres Gomez
Andres Gomez
29. 03. 2016
80%

Ryzykowna adaptacja świetnego musicalu z chwytliwymi piosenkami. Carl Anderson wykonuje świetnego Judasza. Niektórzy inni aktorzy są również całkiem dobrzy, jak np. Barry Dennen jako Piłat, ale Ted…

Ryzykowna adaptacja świetnego musicalu z chwytliwymi piosenkami. Carl Anderson wykonuje świetnego Judasza. Niektórzy inni aktorzy są również całkiem dobrzy, jak np. Barry Dennen jako Piłat, ale Ted Neeley jako Jezus jest dosyć tchórzliwy.

CinemaSerf
CinemaSerf
02. 04. 2023
60%

Norman Jewison zorganizował wyjazd do Izraela dla wszystkich, aby pomóc tej adaptacji rockowej opery hity Lloyda Webbera i Rice’a jak najbardziej autentycznego na dużym ekranie. Ted Neeley ubiera…

Norman Jewison zorganizował wyjazd do Izraela dla wszystkich, aby pomóc tej adaptacji rockowej opery hity Lloyda Webbera i Rice’a jak najbardziej autentycznego na dużym ekranie. Ted Neeley ubiera szaty na tytułową rolę i z dużą pomocą Carla Andersona (Judasza) i Yvonne Elliman (Marii Magdaleny) odtwarza sceniczne występy, które przenoszą nas z dzisiejszości przez wieki do życia Chrystusa. Neeley zdecydowanie ma ten ustalony wygląd, ale ja go naprawdę uważałem za niezbyt imponującego (nie pomaga to, że jego numery zdecydowanie nie należą do najlepszych). W miarę jak historia nabiera tempa, dwaj pozostali naprawdę wychodzą na swoje, prowadząc zespół, który miesza historyczne i współczesne style muzyki i tańca, języka i obrazów, aby zmodernizować (w stylu lat 70.) ten prowokacyjny przekaz. Josh Mostel prezentuje dość zabawną rutynę jako nieco kampowy król Herod, a Barry Dennen podobnie jak zdezorientowany namiestnik Piłat, ale dla mnie cała ta sprawa naprawdę należy do zdrajcy Andersona. Ustawienia mu służą dobrze, Douglas Slocombe dobrze wie, jak wykorzystać starożytne zabytki i niektóre nowoczesne oświetlenie, aby dostarczyć tej dodatkowej warstwy, która odróżnia go od występu scenicznego - który, czasami, zbyt mocno przypomina. Przełomowy na pewno był, ale czas nie okazał się zbyt łaskawy, a po pięćdziesięciu latach prawie wydaje się być parodią tak samo jak „Żywot Briana” (1979). Mimo to „I Don't Know How to Love Him”, „Everything's Alright”, „Heaven on their Minds” i potężne „Gethsemane” oferują solidne teksty do rozwijającej się historii ostatnich kilku dni Jezusa. Na scenie to lubiłem, ale ten film nie tak bardzo...

7.1

Głosowano 573×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500