Until Dawn

Until Dawn Until Dawn

6.5 /10
672 ocen
2025 103 min Wydany

Rok po tajemniczym zniknięciu jej siostry Melanie, Clover i jej przyjaciele udają się do odległej doliny, w której zniknęła, w poszukiwaniu odpowiedzi. Eksplorując opuszczone centrum dla zwiedzających, odkrywają, że są prześladowani przez zamaskowanego zabójcę i mordowani jeden po drugim w przerażający sposób… tylko po to, by obudzić się i znaleźć się z powrotem na początku tego samego wieczoru.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Ella Rubin
Ella Rubin

Clover Paul

Odessa A'zion
Odessa A'zion

Nina Riley

Maia Mitchell
Maia Mitchell

Melanie Paul

Peter Stormare
Peter Stormare

Dr. Alan Hill

Zsófia Temesvári
Zsófia Temesvári

Wendigo Melanie Paul

Lotta Losten
Lotta Losten

Reporter

Mariann Hermányi
Mariann Hermányi

Glore Witch

Willem van der Vegt
Willem van der Vegt

Pleading Man

Ádám Bot
Ádám Bot

Wendigo

David F. Sandberg
David F. Sandberg

Missing Person (titlesvoice)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser David F. Sandberg
Producent Producent David F. Sandberg , Gary Dauberman , Lotta Losten , Roy Lee , Asad Qizilbash , Carter Swan , Mia Maniscalco
Operator zdjęć Operator zdjęć Maxime Alexandre
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Charles Miller , Hermen Hulst
Scenarzysta Scenarzysta Blair Butler , Gary Dauberman
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Viktor Müller
Producent efektów wizualnych Producent efektów wizualnych Lenka Líkařová
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Benjamin Wallfisch
Montażysta Montażysta Michel Aller
Recenzje (4)

Co sądzą inni widzowie

65 %
Średnia ocena
4
Łącznie recenzji
Manuel São Bento
Manuel São Bento
24. 04. 2025
60%

Until Dawn przynosi oryginalny materiał na duży ekran kompetentnie, zwłaszcza wyróżniając się w swoich aspektach technicznych - tajemnicza atmosfera, okrutne śmierci, szybkie tempo i zdolność do…

Until Dawn przynosi oryginalny materiał na duży ekran kompetentnie, zwłaszcza wyróżniając się w swoich aspektach technicznych - tajemnicza atmosfera, okrutne śmierci, szybkie tempo i zdolność do utrzymania widza zaangażowanego aż do samego końca. Ella Rubin wyróżnia się w obsadzie, która spełnia tylko minimalne wymagania, a David F. Sandberg po raz kolejny udowadnia, że jest filmowcem z wizją, talentem i kreatywnością do tworzenia wizualnie porywających sekwencji horroru. Niemniej jednak wadliwy scenariusz, brak emocjonalnej spójności i pośpieszny koniec powstrzymują film przed osiągnięciem wyższego poziomu rozrywki. Skutecznie bawi - ale tylko przelotnie.

CinemaSerf
CinemaSerf
01. 05. 2025
60%

Niestety, naprawdę nie ma zbyt wiele nowego do powiedzenia o tym pochodnym filmie grozy. To zwykła grupa przyjaciół jadących samochodem, tylko tym razem polują na kobietę. Widzicie, „Melanie”, którą…

Niestety, naprawdę nie ma zbyt wiele nowego do powiedzenia o tym pochodnym filmie grozy. To zwykła grupa przyjaciół jadących samochodem, tylko tym razem polują na kobietę. Widzicie, „Melanie”, którą bardzo krótko poznajemy na początku - zaginęła, więc jej siostra „Clover” (Ella Rubin) zwerbowała swojego byłego „Maxa” (Michael Cimino), najlepszą przyjaciółkę „Ninę” (Odessa A'zion) i jej nowego chłopaka „Abea” (Belmont Cameli) oraz trochę duchowną „Megan” (Ji-young Yoo), aby dowiedzieć się, co się stało. Jak mówi piosenka: „jeśli dzisiaj wieczorem pójdziesz do lasu, czeka cię duże zaskoczenie ...” i tak teraz zaczynają się szemrane i źle przemyślane decyzje, gdy zaczyna się typowy horror w domu i historia kręci się jak krwawa wersja „Dnia Świstaka”. Aktorstwo i pisanie walczą o nagrodę za bycie najnudniejszym - zwłaszcza szokująco drewniany Cameli, a cała rzecz recykluje się do tego stopnia, że szybko stanąłem po stronie sprawcy tych nikczemnych wydarzeń. Co gorsza, fabuła miała pewien potencjał; mogłaby być lepsza, gdyby reżyser polegał mniej na sprawdzonych formułach i podjął kilka ryzyk z historią. Tak jak jest, jego jedynym ryzykiem było zatrudnienie zapomnianej obsady i pozostawienie nas na pół drogi między mistycyzmem a prowizorycznością. To odpowiednie letnie wydanie, ale wcale nie straszne ani niezapadające w pamięć.

MovieGuys
MovieGuys
28. 05. 2025
60%

„Until Dawn“ to to, co nazywam „Scoobie Do“ dla dorosłych. Grupa przyjaciół, która wybiera się na wakacyjny szal, znajduje się twarzą w twarz z tajemniczą historią i wieloma nadprzyrodzonymi…

„Until Dawn“ to to, co nazywam „Scoobie Do“ dla dorosłych. Grupa przyjaciół, która wybiera się na wakacyjny szal, znajduje się twarzą w twarz z tajemniczą historią i wieloma nadprzyrodzonymi łotrzykami, którzy chcą ich zabić krwawym stylem. To, co czyni tę sytuację jeszcze gorszą niż zwykłe formułowe, przetrwaniowe nonsensy horrorowe, to fakt, że jej fabuła opiera się na pętli czasowej. W zasadzie jest to horror z obsesyjnym zaburzeniem. Morderstwa i chaos powtarzają się, pozbawiając nawet podstawowego poczucia nieznanego, gdy przestajemy zastanawiać się i martwić nad tym, kto i kiedy zginie.

Horseface
Horseface
31. 05. 2025
30%

Z dwudziestoma minutami do końca byłem tak znudzony, że zacząłem czytać recenzje, podczas gdy film wciąż trwał. Już wczoraj zdecydowałem się pójść spać przed połową, gdy zdałem sobie sprawę, że wcale…

Z dwudziestoma minutami do końca byłem tak znudzony, że zacząłem czytać recenzje, podczas gdy film wciąż trwał. Już wczoraj zdecydowałem się pójść spać przed połową, gdy zdałem sobie sprawę, że wcale nie będzie straszne. Jest pięknie nakręcony i dość opanowany, chociaż zbyt ciemny (Hollywood nie potrafi robić HDR, więc wszystko od nich teraz wygląda jak gówno), i ma tę odesską aktorkę, która jest taka gorąca.

6.5

Głosowano 672×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500