Dolores została oskarżona o zabicie jej pracodawcy, Very Donovan. Jej córka Selena, odnosząca sukcesy pisarka z magazynu na Manhattanie, przyjeżdża dowiedzieć się prawdy.
Witaj w Maine, gdzie alkoholizm, palenie papierosów i wszelkiego rodzaju zachowania, które próbują zakryć, podkradają się do ciebie jak zła pełnia sosu. Przynajmniej w uniwersum Stephena Kinga.…
Witaj w Maine, gdzie alkoholizm, palenie papierosów i wszelkiego rodzaju zachowania, które próbują zakryć, podkradają się do ciebie jak zła pełnia sosu. Przynajmniej w uniwersum Stephena Kinga. Wierny jego (nadmiernym) słowom, wiele się rusza, nie wszystko zostaje wyjaśnione, a postacie zagłębiają się w szczegóły. Nie ma w tym nic złego, oprócz tego, że w tym filmie szczegóły i melodramatyczne związane z nimi mają tendencję do spowalniania tego, co powinno być łączeniem dwóch kobiet nad mężczyznami, którzy je zranili. Co depresyjny męski bałagan.
talisencrw
13. 09. 2016
90%
Ten film często jest ignorowany, gdy ludzie rozważają 'klasyczne' adaptacje filmowe dzieł Stephena Kinga (pierwsze 20 lat), ale jest bardzo subtelny, wyrafinowany i jednym z najlepszych i bardziej…
Ten film często jest ignorowany, gdy ludzie rozważają 'klasyczne' adaptacje filmowe dzieł Stephena Kinga (pierwsze 20 lat), ale jest bardzo subtelny, wyrafinowany i jednym z najlepszych i bardziej dojrzałych dzieł Kinga. Jeśli w ogóle było możliwe, aby Kathy Bates przebiła swoją nagrodzoną pracę w filmie 'Misery', to jej się udało i poradziła sobie. Jestem ogromnym fanem Johna C. Reilly'ego, Erica Bogosiana (dlaczego 'Talk Radio' jest moim ulubionym filmem Olivera Stone'a, a 'Pod szturmem 2' moim ulubionym filmem Stevena Seagala), Davida Strathairna, Christophera Plummera i zwłaszcza Jennifer Jason Leigh, a scenariusz od Tony'ego Gilroya pięknie ich obsługuje.
John Chard
25. 02. 2020
80%
Dolores Claiborne jest reżyserowany przez Taylora Hackforda i zaadaptowany do scenariusza przez Tony'ego Gilroya z powieści o tej samej nazwie autorstwa Stephena Kinga. W rolach głównych występują…
Dolores Claiborne jest reżyserowany przez Taylora Hackforda i zaadaptowany do scenariusza przez Tony'ego Gilroya z powieści o tej samej nazwie autorstwa Stephena Kinga. W rolach głównych występują Kathy Bates, Jennifer Jason Leigh, David Strathairn, John C. Riley, Christopher Plummer i Judy Parfitt. Muzykę skomponował Danny Elfman, a zdjęcia wykonał Gabriel Beristain. Akcja towarzyszy Leigh jako Selena St. George, wielkomiejskiej reporterki, która podróżuje na swoją rodzinna wyspę w Maine, gdy jej matka zostaje oskarżona o zamordowanie starszej kobiety, za którą opiekowała się. Jej odrzucona matka, Dolores (Bates), jest również szeroko podejrzewana o zamordowanie męża i ojca Seleny dwadzieścia lat wcześniej, chociaż uznano to za wypadek. Kiedy matka i córka zbliżają się, tajemnice przeszłości łączą się z surowością teraźniejszości. Wspaniale zagrany i dobrze zrealizowany dramat oddaje sprawiedliwość wspaniałej książce, Dolores Claiborne wciela rodzinne traumy do przodu w trwającym śledztwie w sprawie morderstwa. Adaptacje Kinga są znane z tego, że są bardzo trafione i chybione, ale to zdecydowanie jedno z lepszych, przenosi się od standardowych potworów horroru do potworów innego rodzaju, ludzkich. Rozgrywający się na ciągle wilgotnym tle deszczu, szarych nieba i morza pozbawionego piękna, film odsłania smutek korzeni jednej rodziny, gdzie emocjonalne nieporozumienia wiszą ciężko, nieustannie. Struktura jest dobrze prowadzona przez Hackforda, gdy sceny z teraźniejszości splatają się z tymi z przeszłości, dając całej intrydze doskonale upiorny klimat. Detektyw John Mackey Plummera jest nieco zbyt mało wykreowany jak na mój gust, a czas poświęcony wcześniej procesowi sądowemu i przesłuchaniu jest po prostu niewystarczający, aby osiągnąć wymagany wpływ, gdy wszystkie odkrycia zaczynają wypływać naprzód - co jest niemal niewybaczalne, biorąc pod uwagę, że film trwa ponad dwie godziny. Jednakże, drobne irytacje pomijając, to nadal świetny materiał i jeśli nie tylko ze względu na trio wspaniałych aktorek, to koniecznie trzeba zobaczyć dla miłośnika dramatów poszukującego inteligentnej emocjonalnej treści w scenariuszu. 8/10