Śmiertelna wyliczanka

Śmiertelna wyliczanka Murder by Numbers

6.1 /10
1,058 ocen
2002 120 min Wydany

Nieustępliwa detektyw Cassie Mayweather i jej nie do końca doświadczony partner pracują nad sprawą zabójstwa, próbując profilować dwóch złośliwie genialnych młodych mężczyzn: zimnych, obliczających zabójców, których mroczne sekrety mogą wyjaśnić ich zbrodnie.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Sandra Bullock
Sandra Bullock

Cassie Mayweather

Ben Chaplin
Ben Chaplin

Sam Kennedy

Ryan Gosling
Ryan Gosling

Richard Haywood

Michael Pitt
Michael Pitt

Justin Pendleton

Agnes Bruckner
Agnes Bruckner

Lisa Mills

Chris Penn
Chris Penn

Ray Feathers

R. D. Call
R. D. Call

Rod Cody

Tom Verica
Tom Verica

Al Swanson

Janni Brenn
Janni Brenn

Ms. Elder

John Vickery
John Vickery

Restaurant Manager

Michael Canavan
Michael Canavan

Mr. Chechi

Krista Carpenter
Krista Carpenter

Olivia Lake

Neal Matarazzo
Neal Matarazzo

Male Officer in Flashback

Adilah Barnes
Adilah Barnes

Lab Technician

Jim Jansen
Jim Jansen

Lawyer

Paula Scarpino
Paula Scarpino

Female Officer in Flashback

Brian Stepanek
Brian Stepanek

Parole Board Marshall

John Doolittle
John Doolittle

Fingerprint Technician

Dennis Cockrum
Dennis Cockrum

Criminalist #1 at Ray's House

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Barbet Schroeder
Producent Producent Barbet Schroeder
Scenariusz Scenariusz Tony Gayton
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Clint Mansell
Operator zdjęć Operator zdjęć Luciano Tovoli
Montażysta Montażysta Lee Percy
Script Supervisor Script Supervisor Kerry Lyn McKissick
Koordynator produkcji Koordynator produkcji Eileen A. O'Donnell
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów Linda Matthews
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Norman Howell
Scenografia Scenografia Stuart Wurtzel
Dekoracja planu Dekoracja planu Hilton Rosemarin
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Thomas Valentine
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Carol Oditz
Obsada Obsada Howard Feuer
Fotograf planu Fotograf planu Suzanne Hanover
Operator steadicamu Operator steadicamu Bob Gorelick
Operator kamery Operator kamery Dustin Blauvelt
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Deva Anderson
Montażysta muzyki Montażysta muzyki Nic Ratner
Logo Firma
Castle Rock Entertainment US
Warner Bros. Pictures US
Schroeder Hoffman Productions
Język
English
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

61 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
19. 06. 2014
60%

Umowa zawarta z bezwzględnym ogniem, która wymaga, że podczas gdy niektórzy żyją, inni umierają. Nowoczesna wersja sprawy Leopolda i Loeba, w reżyserii Barbeta Schroedera i ze Sandrą Bullock w roli…

Umowa zawarta z bezwzględnym ogniem, która wymaga, że podczas gdy niektórzy żyją, inni umierają. Nowoczesna wersja sprawy Leopolda i Loeba, w reżyserii Barbeta Schroedera i ze Sandrą Bullock w roli policjantki z bagażem emocjonalnym, która stara się udowodnić, że dwaj uczniowie szkoły średniej (Ryan Gosling i Michael Pitt) popełnili doskonałe zabójstwo - tylko dla zabawy, rzekomo. Film nie jest niczym szczególnie okropnym, jest dobrze zagrany przez głównych aktorów, wciągający narracyjnie, pięknie sfilmowany przez Luciano Tovoli i Schroeder nakłada na produkcję odpowiednie poczucie niepokoju. Niestety, scenarzysta Tony Gayton nie nadał dwóm chłopcom psychologicznej głębi, co sprawia, że całe motywy i środki, a także śledztwo w takim przypadku, są płytkim ćwiczeniem w tworzeniu filmu sensacyjnego. Długość filmu wynosząca dwie godziny nie pomaga, ponieważ to tylko dalej irytuje, że nie zostało napisane więcej na temat postaci Goslinga i Pitta, a jednocześnie ujawnia, jak sztampowy i klasyczny jest ten obraz. Kiedy historia powinna być psychologicznie głęboka, oznacza to frustrujące doświadczenie oglądania. 6/10

JPV852
JPV852
01. 01. 2021
60%

Porządny kryminalny thriller, który obejrzałem w 2002 roku (prawdopodobnie w kinie, ponieważ wtedy regularnie chodziłem co tydzień) i mimo że nigdy mnie specjalnie nie zachwycił, nadal uważałem go za…

Porządny kryminalny thriller, który obejrzałem w 2002 roku (prawdopodobnie w kinie, ponieważ wtedy regularnie chodziłem co tydzień) i mimo że nigdy mnie specjalnie nie zachwycił, nadal uważałem go za wart obejrzenia dzięki występom młodego Ryana Goslinga (tylko jego piąty film) i Michaela Pitta, a Sandra Bullock była w porządku jako uszkodzony detektyw zabójstw. Fabuła przypomina odcinek z Criminal Minds, co dla mnie nie jest złą rzeczą. Również było zabawnie zobaczyć Nicka Offermana w małej roli. **3,25/5**

CinemaSerf
CinemaSerf
06. 07. 2022
50%

To jest kolejna rola, w której Sandra Bullock wciela się w rolę policjantki na obrzeżach swojego zespołu. Jest to „Cassie“, kobieta z problemami z bliskością, która zostaje połączona z „Samem” (Ben…

To jest kolejna rola, w której Sandra Bullock wciela się w rolę policjantki na obrzeżach swojego zespołu. Jest to „Cassie“, kobieta z problemami z bliskością, która zostaje połączona z „Samem” (Ben Chaplin), z którym bawi się jak z kotem, zarówno osobiście, jak i w ich sprawie, aby zbadać to, co wygląda na doskonałe morderstwo. Wyraźny brak wskazówek prowadzi jej węszenie jak krewetka do szkoły, gdzie, bez najmniejszego dowodu, skupia się na bogatym „Haywoodzie” (Ryan Goslingu), do którego ma natychmiastową niechęć. Dalsze węszenie prowadzi parę do „Pendletona” (Michael Pitt), który lubi odrobinę kawioru, tak jak martwy trup. Czy wszyscy są ze sobą powiązani? Rzadko widziałem tak potencjalnie porządny zespół aktorski zmarnowany jak w tym przypadku. Bullock po prostu nie jest na tym poziomie, jej postać jest dość nudna, a relacja z Chaplinem, który jest poza swoim zasięgiem, po prostu nie działa. Między Goslingiem a zawsze tajemniczym Pittem jest tu iskierka homoerotycznego związku, ale myślę, że może to tylko dlatego, że moje myśli szukały powodu, aby przetrwać tę naprawdę rozczarowującą produkcję. W końcu to walka woli, a ci, którzy zdają się trzymać wszystkie asy w rękawie, grają swoją kartą, jakby ich ręce zostały amputowane; zbyt dużą rolę odgrywa przypadek w rozwiązaniu i zaledwie kilka minut przed dwoma godzinami zauważyłem, że patrzę przez okno na mewy zbyt często. Niezbyt dobre!

6.1

Głosowano 1058×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500