Miłość i śmierć
Dostępne na
Amazon Prime Video

Miłość i śmierć Love and Death

7.5 /10
918 ocen
1975 85 min Wydany

W carskiej Rosji neurotyczny żołnierz i jego daleki kuzyn snują spisek na zamach na Napoleona.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Woody Allen
Woody Allen

Boris Grushenko

Harold Gould
Harold Gould

Anton Inbedkov

Olga Georges-Picot
Olga Georges-Picot

Countess Alexandrovna

Sol Frieder
Sol Frieder

Voskovec

Lloyd Battista
Lloyd Battista

Don Francisco

Alfred Lutter
Alfred Lutter

Young Boris

Georges Adet
Georges Adet

Old Nehamkin

Frank Adu
Frank Adu

Drill Sergeant

Jack Bérard
Jack Bérard

General Lecoq

Eva Betrand
Eva Betrand

Woman Hygiene Class

George Birt
George Birt

Doctor

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Woody Allen
Producent Producent Charles H. Joffe
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Martin Poll
Operator zdjęć Operator zdjęć Ghislain Cloquet
Montażysta Montażysta Ron Kalish , Ralph Rosenblum , George B. Hively
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Willy Holt
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Paul Feyder
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Bernard Cohn
Kierownik jednostki Kierownik jednostki Jean-Marie Durand
Asystent kierownika jednostki Asystent kierownika jednostki Patrick Gordon
Sekretarka produkcji Sekretarka produkcji Blanche Wiesenfeld
Script Supervisor Script Supervisor Catherine Prévert
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego Marc Frédérix
Sound Mixer Sound Mixer Daniel Brisseau
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Gérard de Lagarde
Operator kamery Operator kamery Daniel Vogel
Pierwszy asystent kamery Pierwszy asystent kamery Guy Testa-Rossa
Drugi asystent kamery Drugi asystent kamery Philippe Houdart
Logo Firma
United Artists US
Jack Rollins & Charles H. Joffe Productions
Język
English
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

75 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
30. 05. 2025
70%

Wszystko, czego naprawdę potrzebowało, to ktoś taki jak Emil Jannings, aby dodał odrobinę imperialistycznej, niemej filmowej powagi do wydarzeń, gdy para trochę zapatrzonych w siebie intelektualnych…

Wszystko, czego naprawdę potrzebowało, to ktoś taki jak Emil Jannings, aby dodał odrobinę imperialistycznej, niemej filmowej powagi do wydarzeń, gdy para trochę zapatrzonych w siebie intelektualnych darmozjadów zostaje wciągnięta w wojnę między Francją a Rosją. Niestety dla cara, z Napoleonem hałasującym na jego granicach, musi polegać na podobnych neurotycznych i żółtobrzuchych „Borysie” (musi to być Woody Allen, prawda?) aby zaciągnąć się do jego armii. Jest tak samo użyteczny jak to złe kalibracyjne gówno, które mieli w Krymie, ale postanawia, że jego najlepszym planem na szybkie wyjście z powrotem do swojej równie wyniosłej kuzynki „Sonji” (Diane Keaton) jest zamordowanie Francuza i zakończenie wojny jednym ciosem. Tymczasem jego manipulacyjna kuzynka bezpiecznie gra w kotka i myszkę ze swoim bratem „Ivanem” (Henri Czarniak), który w ogóle nie jest zainteresowany w zwróceniu uwagi na jej miłosne zamiary. Bez względu na to, nie pozwoli mu jego brak zainteresowania uratować ją przed niechcianym małżeństwem z „Borysem”. Jego niezręczne umiejętności wojskowe przypadkiem się pokrywają z faktami historycznymi i tak gdy Francuzi przybywają do w znacznej mierze opuszczonego Moskwy, para ma szansę się zjednoczyć i podczas omijania kul, które sobie na siebie metaforycznie strzelają, zjednoczyć się, aby osiągnąć swój morderczy cel. Fani Tolstoja i/lub Dostojewskiego zobaczą wiele podobieństw, parodii nawet, ich poważniejszych opowieści o rewolucji, wielkim filozofowaniu i nieodwzajemnionej miłości i przez większość czasu te odniesienia są tylko bardzo cienko zakryte, jeśli w ogóle! To także czysta komedia ze sporą dawką wulgarności filmu „Carry On” posypaną kilkoma dwuznacznościami i humor nadchodzi gęsto i szybko wśród całej sztucznej krwi i wspaniałych przykładów sztuki kostiumowej. Oczywiście, jak większość głupich komedii, jest zwrot akcji i ten pochodzi z lewego pola i całkowicie dopełnia tę przyjemną wędrówkę przez historię - lub ich literacką interpretację, i jest jednym z moich ulubionych scenariuszy Woody'ego Allena, ponieważ obala niemal wszystko od religijności do pompatyczności przed nim. Dobra zabawa.

7.5

Głosowano 918×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500