Rio Grande

Rio Grande Rio Grande

6.8 /10
352 ocen
1950 105 min Wydany

Pułkownik Yorke jest wysłany na teksańską granicę, aby bronić osadników przed napadami maruderów Apaczów. Pułkownik Yorke jest pod znacznym stresem z powodu poważnego braku wojsk w swoim oddziale. Napięcie wzrasta, gdy syn Yorke'a (którego nie widział od piętnastu lat), żołnierz Jeff Yorke, staje się jednym z 18 rekrutów wysłanych do pułku.

Obsada Pełna obsada i ekipa

John Wayne
John Wayne

Lt. Col. Kirby Yorke

Maureen O'Hara
Maureen O'Hara

Mrs. Kathleen Yorke

Ben Johnson
Ben Johnson

Trooper Travis Tyree

Claude Jarman Jr.
Claude Jarman Jr.

Trooper Jefferson 'Jeff' Yorke

Harry Carey, Jr.
Harry Carey, Jr.

Trooper Daniel 'Sandy' Boone

Chill Wills
Chill Wills

Dr. Wilkins

J. Carrol Naish
J. Carrol Naish

Lt. Gen. Philip Sheridan

Victor McLaglen
Victor McLaglen

Sgt. Maj. Timothy Quincannon

Grant Withers
Grant Withers

U.S. Deputy Marshal

Peter Ortiz
Peter Ortiz

Capt. St. Jacques

Steve Pendleton
Steve Pendleton

Capt. Prescott

Karolyn Grimes
Karolyn Grimes

Margaret Mary

Alberto Morin
Alberto Morin

Lieutenant

Stan Jones
Stan Jones

Sergeant

Fred Kennedy
Fred Kennedy

Trooper Heinze

Ken Curtis
Ken Curtis

Donnelly - Regimental Singer (uncredited)

Tommy Doss
Tommy Doss

Regimental Singer (uncredited)

Hugh Farr
Hugh Farr

Regimental Singer (uncredited)

Karl Farr
Karl Farr

Regimental Singer (uncredited)

Shug Fisher
Shug Fisher

Regimental Singer/Bugler (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser John Ford
Scenariusz Scenariusz James Kevin McGuinness
Producent Producent Merian C. Cooper , John Ford
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Victor Young
Operator zdjęć Operator zdjęć Bert Glennon
Montażysta Montażysta Jack Murray
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Frank Hotaling
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Adele Palmer
Asystent montażysty Asystent montażysty Barbara Ford
Piosenki Piosenki Stan Jones , Dale Evans
Dekoracja planu Dekoracja planu John McCarthy Jr. , Charles S. Thompson
Fryzjer Fryzjer Peggy Gray
Kierownik charakteryzacji Kierownik charakteryzacji Bob Mark
Asystent reżysera Asystent reżysera Wingate Smith
Reżyser drugiej ekipy Reżyser drugiej ekipy Cliff Lyons
Dźwięk Dźwięk Earl Crain Sr. , Howard Wilson
Logo Firma
Argosy Pictures US
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Per Gunnar Jonsson
Per Gunnar Jonsson
24. 09. 2014
80%

W tej starej klasyce John Wayne jeszcze nie stał się nieco zrzędliwym starym twardzielem, jakim jest w wielu swoich klasycznych filmach. Jest nieco młodszy, a jego postać jako ppłk. Kirby Yorke jest…

W tej starej klasyce John Wayne jeszcze nie stał się nieco zrzędliwym starym twardzielem, jakim jest w wielu swoich klasycznych filmach. Jest nieco młodszy, a jego postać jako ppłk. Kirby Yorke jest trochę bardziej emocjonalna niż postacie, które często grał, i w tym filmie jest też nieco więcej romantyzmu. Przynajmniej według mojego doświadczenia z filmami Johna Wayne'a. Nie byłem pewien, czy ten film mi się tak bardzo spodoba, ponieważ ogólnie jest zaliczany do gatunku romansu oraz westernu. Jednakże mogę śmiało powiedzieć, że faktycznie bardzo mi się podobał. To nadal dobry, stary western z bójkami, walkami wręcz i dużą ilością strzelaniny. John Wayne jest świetny w swojej roli, a wiele postaci drugoplanowych jest bardzo przyjemnych. Szczególnie podobał mi się stary sierżant sztabowy i chciałbym, żeby było więcej oficjalnej sceny pojednania między panią Yorke a nim. Było wiele miłych interakcji między sierżantem sztabowym, a także między innymi postaciami w filmie. Czasami film był naprawdę zabawny dzięki tym interakcjom między kilkoma dość oryginalnymi postaciami w filmie. Moim zdaniem John Ford został więcej lub mniej zmuszony przez Republic Pictures do zrobienia tego filmu w zamian za swój ulubiony projekt The Quiet Man. Powiedziałbym, że to był dobry ruch ze strony spółki filmowej, chociaż film został zrealizowany jako niskobudżetowy, nawet jak na tamte czasy. Jedyną rzeczą, której żałuję, jest to, że został nakręcony w czarno-białym. Jak często bywa w dobrych starych westernach, jest tu sporo pięknych krajobrazów przyrody, i myślę, że niektóre z nich wyglądałyby o wiele lepiej w pełnych kolorach. A propos, jedno mnie zastanawia. Dlaczego w ogóle zrobili plakat filmu z Johnem Wayne'em bez wąsów, skoro nosi je przez cały film?

John Chard
John Chard
29. 05. 2019
80%

Kolejna sztuka od mistrza. Ostatni kawałek trylogii kawalerii Johna Forda to świetny portret starego zachodu i żołnierzy, którzy działa w tamtym czasie. Podobnie jak She Wore A Yellow Ribbon, ten…

Kolejna sztuka od mistrza. Ostatni kawałek trylogii kawalerii Johna Forda to świetny portret starego zachodu i żołnierzy, którzy działa w tamtym czasie. Podobnie jak She Wore A Yellow Ribbon, ten film kontynuuje centralny temat ludzkiej uwagi, zbliżając się do tego, co sprawia, że ci ludzie działają, wszystko to przedstawione na dzikim portrecie Forda. To dzieło wywołuje wiele emocji poprzez łączenie konwencji westernu. Mamy tu specjalny romans wojenny (doskonały John Wayne i Maureen O'Hara), sporą dawkę humoru (wielkie uznanie dla Bena Johnsona) i kilka uroczych piosenek zaprezentowanych przez Sons Of The Pioneers. Ale ostatecznie to realistyczne uczucie filmu czyni go tak wyjątkowym. Nie ma przesady w przedstawianiu tematów, jest to ukazane jako ciężka praca, nie tylko okrzyki w powietrzu i strzelanie do wroga - z kamerą od Forda, która potrafi to wszystko żywo ożywić. Ostatecznie dostajemy opowieść o czasach po wojnie domowej, która wygląda świetnie i ma mocne i prawdziwe serce. 8/10. Uwaga: Cała trylogia nie jest dla tych, którzy szukają dobrych starych strzelanin na Dzikim Zachodzie, jest dla tych, którzy szukają zaangażowania w przeszłość, która od dawna minęła, ale na szczęście jest żywo utrzymywana przez takich mistrzów reżyserii jak Ford.

6.8

Głosowano 352×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500