Pokój z widokiem

Pokój z widokiem A Room with a View

6.9 /10
789 ocen
1986 117 min Wydany

Kiedy Lucy Honeychurch i jej opiekunka Charlotte Bartlett znajdują się we Florencji bez pokoi z widokiem, współlokatorzy pan Emerson i syn George postanawiają naprawić sytuację. Spotkanie z Emersonami może na zawsze zmienić życie Lucy, ale jak jej doświadczenia z Toskanii wpłyną na jej plany małżeńskie po powrocie do Anglii?

Obsada Pełna obsada i ekipa

Helena Bonham Carter
Helena Bonham Carter

Lucy Honeychurch

Julian Sands
Julian Sands

George Emerson

Maggie Smith
Maggie Smith

Charlotte Bartlett

Denholm Elliott
Denholm Elliott

Mr. Emerson

Daniel Day-Lewis
Daniel Day-Lewis

Cecil Vyse

Simon Callow
Simon Callow

The Reverend Mr. Beebe

Rosemary Leach
Rosemary Leach

Mrs. Honeychurch

Rupert Graves
Rupert Graves

Freddy Honeychurch

Patrick Godfrey
Patrick Godfrey

The Reverend Mr. Eager

Judi Dench
Judi Dench

Eleanor Lavish

Fabia Drake
Fabia Drake

Miss Catharine Alan

Joan Henley
Joan Henley

Miss Teresa Alan

Amanda Walker
Amanda Walker

The Cockney Signora

Maria Britneva
Maria Britneva

Mrs. Vyse

Mia Fothergill
Mia Fothergill

Minnie Beebe

Peter Cellier
Peter Cellier

Sir Harry Otway

Matyelok Gibbs
Matyelok Gibbs

New Charlotte

Kitty Aldridge
Kitty Aldridge

New Lucy

Patricia Lawrence
Patricia Lawrence

Mrs Butterworth

Freddy Korner
Freddy Korner

Mr Floyd

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser James Ivory
Scenariusz Scenariusz Ruth Prawer Jhabvala
Producent Producent Ismail Merchant
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Richard Robbins
Operator zdjęć Operator zdjęć Tony Pierce-Roberts
Montażysta Montażysta Humphrey Dixon
Powieść Powieść E.M. Forster
Scenografia Scenografia Gianni Quaranta , Brian Ackland-Snow
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jenny Beavan , John Bright
Fryzjer Fryzjer Carol Hemming
Charakteryzator Charakteryzator Christine Beveridge
Asystent reżysera Asystent reżysera Kevan Barker
Obsada Obsada Celestia Fox
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Paul Bradley
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Ann Wingate , Lanfranco Diotallevi
Kierownik lokacji Kierownik lokacji Jilly Gutteridge
Mechanik oświetleniowy Mechanik oświetleniowy Malcolm Huse
Logo Firma
Goldcrest GB
Film4 Productions GB
National Film Finance Corporation (NFFC)
Curzon Film Distributors GB
Język
English
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

69 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
11. 03. 2024
50%

Film, który wydaje się bardziej zainteresowany krytyką obyczajów XIX wieku niż opowiadaniem nam dobrej historii. Film rozpoczyna się, gdy młoda brytyjska dziewczyna zostaje w pensjonacie we Florencji…

Film, który wydaje się bardziej zainteresowany krytyką obyczajów XIX wieku niż opowiadaniem nam dobrej historii. Film rozpoczyna się, gdy młoda brytyjska dziewczyna zostaje w pensjonacie we Florencji wśród innych angielskich turystów. Choć nie czytałem książki, na której oparty jest ten film, wierzę tym, którzy twierdzą, że adaptacja jest szanująca. Film zdobył trzy Oscary (najlepszy kostium i scenografia oraz najlepszy scenariusz adaptowany) i był również nominowany do innych nagród (najlepsze zdjęcia, reżyser, aktorka drugoplanowa, aktor drugoplanowy i najlepszy film). Jako film romantyczny działa i wpasowuje się w to klieszé par, które łamią konwencje, aby doświadczyć miłości, utopii, która pozostawia większość żeńskiej publiczności marzącą. To nie jest zła historia, ale wiemy, gdzie się skończy. W filmie tkwi głęboka anachronia. Nie jest widoczna w samej produkcji, która jest luksusowa i droga, z doskonałymi dekoracjami, makijażem, fryzurami, kostiumami i inteligentnie dobranymi rekwizytami. Jednak oglądając film spokojnie, wykrywamy anachronizm w sposobie, w jaki zostało przedstawione społeczeństwo brytyjskie w tamtym czasie: etykieta, dobre maniery i konwencje społeczne pojawiają się jako „kastrujące” miłość i namiętności, podczas gdy w rzeczywistości niewielu ludzi w tej społeczności nadwyrężało miłość w taki sam sposób, w jaki my to robimy. Musi to być zawarte w oryginalnej książce, oczywiście, ale nadal jest to „czarno-biały” obraz przeszłości, który jest oceniany w świetle naszych oczu. Mimo to zasługuje na jasne pochwały za dekoracje, kostiumy i rekwizyty, za swoją wspaniałą kinematografię, gdzie wyróżniają się ciepłe kolory i najbardziej turystyczne krajobrazy i miejsca we Florencji (jedno z najpiękniejszych w Europie), oraz za doskonałą ścieżkę dźwiękową, solidnie opartą na klasycznych i lirycznych utworach, które mogą, lub nie, być rozpoznane przez publiczność. Jednak to, co wyróżnia się w filmie i nadaje mu większą wartość, to niezwykłe występy luksusowej obsady pełnej silnych, utalentowanych i znanych nazwisk. Bardzo szczególne brawa należą się pracy Heleny Bonham Carter, w jej debiucie w siódmym sztuce, który zaznaczył początek jej wielkiej kariery filmowej. Równie niesamowity był kameleonowy Daniel Day-Lewis, który dał nam zabawnego i efekciarskiego dżentelmena, który dał duszę i wdzięk. Maggie Smith zawsze stanowi pewny punkt, zwłaszcza gdy gra postacie w jej „strefie komfortu”, ale uważam, że była trochę nudna. Denholm Elliott jest bardzo dobry, ale nie niesamowity jak Julian Sands, który ma jedną z głównych ról w fabule. Był jednym z tych aktorów, którzy byliby lepsi, spędzając trochę więcej czasu pracując w Europie, zanim spróbowaliby swojego szczęścia w USA. Był bardzo dobry, ale brakowało mu okazji w krainie, gdzie rzekomo się pojawiają. Pozwólcie mi na małe zastrzeżenie: w jednym z tych dziwnych zbiegów w życiu widziałem ten film wczoraj, a właśnie teraz zobaczyłem, na ceremonii Oscarów, imię tego aktora w memoriam, ponieważ zmarł w 2023 roku. Co mogę więcej powiedzieć? Niech spoczywa w pokoju.

6.9

Głosowano 789×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500