Vera Drake

Vera Drake Vera Drake

7.2 /10
368 ocen
2004 125 min Wydany

Aborcjonistka Vera Drake odkrywa, że jej przekonania i praktyki kolidują z moralnością Wielkiej Brytanii lat 50. XX wieku - konflikt, który prowadzi do tragedii dla jej rodziny.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Simon Channing Williams , Alain Sarde
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Andrew Dickson
Operator zdjęć Operator zdjęć Dick Pope
Montażysta Montażysta Jim Clark
Reżyser Reżyser Mike Leigh
Scenarzysta Scenarzysta Mike Leigh
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jacqueline Durran
Obsada Obsada Nina Gold
Scenografia Scenografia Eve Stewart
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Andrew Grant , Ed Walsh
Koordynator działu artystycznego Koordynator działu artystycznego Jo Littlejohn
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego Tanya Clark
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów Charlotte Finlay
Script Supervisor Script Supervisor Heather Storr
Dekoracja planu Dekoracja planu John Bush
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Gail Egan , Christine Gozlan , Robert Jones
Logo Firma
Les Films Alain Sarde FR
StudioCanal FR
Thin Man Films GB
Inside Track GB
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

72 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
28. 03. 2023
70%

Imelda Staunton jest świetna jako średnio wiekowa żona, wesoło żyjąca swoim życiem rodzinnym z mężem "Stanem" (Phil Davis) oraz dwójką dorosłych dzieci i ich partnerami. Jest bardzo szanowana przez…

Imelda Staunton jest świetna jako średnio wiekowa żona, wesoło żyjąca swoim życiem rodzinnym z mężem "Stanem" (Phil Davis) oraz dwójką dorosłych dzieci i ich partnerami. Jest bardzo szanowana przez swoich kolegów i wydaje się być uosobieniem pracowitej brytyjskiej gospodyni z lat 50. Aż do momentu, kiedy na jej drzwi puka policjant, a jej świat zaczyna się rozpadać. Teraz już dość wcześnie wiemy, że "Vera" lubi pomagać dziewczynom. Trzeba przyznać, że jest ich sporo, które są do tego uprawnione. Wychowywanie rodziny w czasach restrykcji, braku pracy i mężczyzn, którzy zazwyczaj byli skłonni uciec na milę (jeśli w ogóle wiedzieli/lub zależało im) było trudnym zadaniem dla wielu młodych kobiet, pozbawionych wsparcia rodzinengo lub państwowego. Nie brała pieniędzy za usługi z karbolem i strzykawką, po prostu uważała, że robi najlepiej dla wszystkich zainteresowanych. Nie trzeba dodawać, że morale tamtej epoki niekoniecznie zgodziło się z tym, prawo z pewnością nie - i tak stajemy w obliczu dość dobrze przedstawionej i napisanej analizy zastarego i nieiliberalnego środowiska, w którym znalazło się wiele kobiet. Film nie stara się moralizować - pozwala nam obserwować jej działania i ocenić - niemal w pojedynczych przypadkach - względne zalety jej interwencji i myślę, że jest to szczególnie skuteczne w pobudzaniu debaty, którą ten film na pewno wywoła. Obsada wspierająca, w tym kariernie definiujący wkład Daniela Maysa jako jej zaniepokojonego syna "Sida", Eddie Marsan i Heather Craney, pozwala historii się rozwinąć, obejmując nie tylko działania "Vera", ale także współpracę - z współczuciem i/lub motywowaną chciwością - przez tych w zawodzie medycznym i tych społeczności, którzy mieli mniej skrupułów w monetyzacji nieszczęścia innych. Przede wszystkim jest to myślący - nie ma prostych odpowiedzi na to, co się tutaj dzieje, i za to Staunton (i Mike Leigh) warto docenić. To nie jest dla ludzi o słabym sercu, ale najbardziej wzruszające filmy nigdy nie są.

7.2

Głosowano 368×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500