To jest prawdopodobnie mój ulubiony film Kar-Wai Wonga. Opowiada historie dwóch hongkońskich policjantów. Pierwszy, atrakcyjny Takeshi Kaneshiro, zmaga się z zakończonym niedawno pięcioletnim…
To jest prawdopodobnie mój ulubiony film Kar-Wai Wonga. Opowiada historie dwóch hongkońskich policjantów. Pierwszy, atrakcyjny Takeshi Kaneshiro, zmaga się z zakończonym niedawno pięcioletnim związkiem. Jako środek do zamknięcia sprawy, codziennie kupuje puszkę ananasów z datą ważności 1 maja (wtedy będzie miał 25 lat). Albo do tego czasu się pogodzą, albo będzie musiał szukać nowej miłości - a być może enigmatyczna, nieco podejrzana dama w deszczowym płaszczu i blond peruce może zaoferować rozwiązanie? Druga historia przedstawia nieco starszą postać tego reżysera, Tony'ego Leunga, który również rozstał się ze swoją długoletnią partnerką, tylko po to, by znaleźć nową dziewczynę pracującą na straganie, z którego wieczorem odbiera posiłek. Jest równie enigmatyczna - i ma słabość do bardzo głośno odtwarzanej "California Dreamin'". Obydwa opowieści są bardzo przyjemne do oglądania, humor jest obfity i subtelny - i nigdy nie jesteśmy pewni, jak coś się potoczy, ani czy obie historie na końcu się przetną - aż do samego końca. Ręczne zdjęcia pomagają postaciom dobrze się rozwijać, oferując nam intymność i okazję, by zagłębić się bardziej w dwie delikatnie rozwijające się studia postaci, które są przesycone kolorami i kulturą tego zatłoczonego miejskiego krajobrazu.